Strona 1 z 3

doladowanie

: śr paź 14, 2009 17:46
autor: dani_gti
Mam gofra po czipe i jest problem z doladowaniem.Turbina pompuje 1 bar a od 4.500 obr spada, przy odcieciu do okolo 0.5 bara.Co moze byc przyczyna takiego spadku doladowania?

: śr paź 14, 2009 19:32
autor: Scientist
dani_gti, nic... normalka dla k03

: śr paź 14, 2009 20:02
autor: Yuri
Mam u siebie dokładnie ten sam problem co dani_gti. Czyli K03 ma tak fabrycznie czy po prostu z czasem taka padaka się dzieje?

: śr paź 14, 2009 21:37
autor: Rafalek114
k03 to bardzo malenkie turbo ktore nie jest w stanie utrzymac bara do samego konca.. nawet k04 ma z tym problem ,a ma zdecydowanie wiekszy wirnik od k03 ....

ps . zawsze mozesz wymienic na k03s.. bedzie sobie radzila troche lepiej (jak by co to mam do sprzedania) :wink:

: śr paź 14, 2009 22:39
autor: pajczaki
Rafalek114 pisze:k03 to bardzo malenkie turbo ktore nie jest w stanie utrzymac bara do samego konca.. nawet k04 ma z tym problem ,a ma zdecydowanie wiekszy wirnik od k03 ....
u mnie na K03s do 6,6 tys trzyma 0,9 bara :) dla niedowiarkow moge wrzucic wykres...
mysle, ze kwestia utrzymania doladowania to przede wszystkim dobrze zrobiony program i sprawne elementy wplywajace na turbo (jak i sprawnosc samej turbawki)

mialem u siebie wrzuconych kilka programow od 3 tunerow:
m.in. na jednym trzymal doladowanie od 1,1 (2,5tys obr) b do 0,9 b (6,5 tys obr),
na innym programie ladujacym max 1,6 b (3 tys obr) przy ok 6 tys mial juz tylko 0,7 b ale za to chwilowy moment 374 Nm robil wrazenie w czasie jazdy :hmm: tylko turbawki bylo mi szkoda wiec goscil przez 5 dni na pokladzie auta...

: śr paź 14, 2009 22:39
autor: Yuri
No OK ale przecież nie raz widziałem, że 1.8T po wirusie, na seryjnych gratach, miały wyniki w okolicach 180 kM.

: czw paź 15, 2009 00:01
autor: Rafalek114
Yuri pisze:No OK ale przecież nie raz widziałem, że 1.8T po wirusie, na seryjnych gratach, miały wyniki w okolicach 180 kM.
a co ma piernik do wiatraka ?? oczywiscie ze da sie zrobic taka moc na k03 ..ale tu pojawia sie kwestia EGT . im wyzsze EGT tym wyzsza moc ,przy nizszym boos-cie .. wszystko zalezy co kto chce miec :grin:

ps widze ze niektorzy nie widza roznicy miedzy k03, a k03s ...i z tym tekstem o niedowiarkach to nie wiem do kogo wyleciales :green_fuck:

: czw paź 15, 2009 11:49
autor: Yuri
Rafalek114 z jednej strony piszesz, że wynik 165 kM po wirusie to nic dziwnego dla K03 bo słabo dmucha, a z drugiej, że da się na tym zrobić 180 kM. Więc to jest kwestia doboru odpowiedniego softu? Bardzo by się zmieniła charakterystyka pracy silnika jakby jednak podciągnąć na tej K03 do ~180 kM i ~270-280 Nm? Bo jak ja robiłem program to fakt faktem powiedziałem, że nie chcę hardocre'u tylko w miarę płaski przebieg momentu i teraz tak się zastanawiam czy chcąc trochę większe cyferki uzyskać to lepiej dalej rzeźbić z K03 czy wstawić K03s. Tzn. może inaczej. Wiadomo, że lepiej wstawić K03s ale czy z K03 można bezpiecznie zrobić te ~180 kucy i jeździć bez obawy, że się coś wysra?

: czw paź 15, 2009 12:24
autor: Rafalek114
Yuri pisze:Rafalek114 z jednej strony piszesz, że wynik 165 kM po wirusie to nic dziwnego dla K03 bo słabo dmucha, a z drugiej, że da się na tym zrobić 180 kM. Więc to jest kwestia doboru odpowiedniego softu? Bardzo by się zmieniła charakterystyka pracy silnika jakby jednak podciągnąć na tej K03 do ~180 kM i ~270-280 Nm? Bo jak ja robiłem program to fakt faktem powiedziałem, że nie chcę hardocre'u tylko w miarę płaski przebieg momentu i teraz tak się zastanawiam czy chcąc trochę większe cyferki uzyskać to lepiej dalej rzeźbić z K03 czy wstawić K03s. Tzn. może inaczej. Wiadomo, że lepiej wstawić K03s ale czy z K03 można bezpiecznie zrobić te ~180 kucy i jeździć bez obawy, że się coś wysra?
Nigdzie nie doczytalem wyniku 165km .. I jezeli chodzi o ten wynik to bardzo slabo wyszlo. Tylko teraz moze byc pare mozliwosci np
1. masz program z dupy
2.uklad jest nieszczelny
3. Dv orginalny umarl i nie trzyma boosta

Na twoim miejscu najpierw sprawdzilbym uklad..tzn jego szczelnosc , pozniej dv a na koncu porobil jakies logi. Na k03 da sie zrobic 180km ,fakt ze moze wszystko tez zalezec od tego w jakim stanie masz sprezarke . Najlepsza alternatywa i nie droga jest k03s i wtedy np 190km , lub pobawic sie troche bardziej i ponad 200.

: czw paź 15, 2009 13:10
autor: Yuri
Rafalek114 pisze:Nigdzie nie doczytalem wyniku 165km ..
Fakt. Coś mi się ubzdurało, że to jednak napisałem :crazy:. W każdym razie ja mam tyle u siebie po programie i objawy identyczne jak w pierwszym poście autora tematu.
Rafalek114 pisze:1. masz program z dupy
Robiony indywidualnie w Unitronicu więc raczej to odpada.
Rafalek114 pisze:2.uklad jest nieszczelny
Coś więcej na ten temat? Jak to zdiagnozować?
Rafalek114 pisze:3. Dv orginalny umarl i nie trzyma boosta
Sprawdzę przy najbliższej okazji.

: czw paź 15, 2009 14:41
autor: pajczaki
[/quote] ps widze ze niektorzy nie widza roznicy miedzy k03, a k03s ...i z tym tekstem o niedowiarkach to nie wiem do kogo wyleciales :green_fuck:[/quote]

to czytaj miedzy wierszami - jezeli na k03s moze do konca trzymac 0,9 to na k04 nie wierze, ze nie da rady utrzymac 1 bara

z innej beczki - tunerzy na swoich stronach pisza, ze z AUM (k03s) wyciagaja 195 kucy programem a jak zadzwonilem do mastersa to powiedzial, ze max 180 kucy (a na stronie jak wol stalo 195 kucy)

[ Dodano: 15 Paź 2009 14:44 ]
Rafalek114 pisze:2.uklad jest nieszczelny
Coś więcej na ten temat? Jak to zdiagnozować?

wiekszosc tunerow moze Ci to sprawdzic - ja zaplacilem w kreatorze o ile pamietam 100 pln

: pt paź 16, 2009 01:16
autor: Rafalek114
pajczaki pisze:
ps widze ze niektorzy nie widza roznicy miedzy k03, a k03s ...i z tym tekstem o niedowiarkach to nie wiem do kogo wyleciales :green_fuck:[/quote]

to czytaj miedzy wierszami - jezeli na k03s moze do konca trzymac 0,9 to na k04 nie wierze, ze nie da rady utrzymac 1 bara

z innej beczki - tunerzy na swoich stronach pisza, ze z AUM (k03s) wyciagaja 195 kucy programem a jak zadzwonilem do mastersa to powiedzial, ze max 180 kucy (a na stronie jak wol stalo 195 kucy)





Kolego ja nie mam zamiaru z toba dyskutowac ... a tym bardziej czytac miedzy wierszami i malo mnie obchodzi w co ty wierzysz .. jak masz 180km w AUM to tylko pogratulowac beznadziejnej zmiany map w ECU

: ndz paź 18, 2009 20:29
autor: pajczaki
Kolego ja nie mam zamiaru z toba dyskutowac ... a tym bardziej czytac miedzy wierszami i malo mnie obchodzi w co ty wierzysz .. jak masz 180km w AUM to tylko pogratulowac beznadziejnej zmiany map w ECU

ja z "toba" tez... i nie wiem gdzie wyczytales, ze mam niby z AUM 180km =D>

: ndz paź 18, 2009 23:21
autor: Scientist
panowie relax... U Mnie co prawda auto pędzone na hybrydzie K04, ale boost trzzyma idealnie prawie ze w pelnym zakresie...