Strona 1 z 2

Skrzynia z 1.9TDi do 1.8T

: ndz cze 07, 2009 01:42
autor: browar19
Czy ktoś moze montował albo wie jak zachowuje sie auto jeżeli do 1.8T 300+PS wsadze skrzynie z 1.9tdi?? auto bedzie wolniej sie rozpedzało?? bedzie lag po zmianie biegu?

Re: Skrzynia z 1.9TDi do 1.8T

: ndz cze 07, 2009 12:41
autor: Rafalek114
browar19 pisze:Czy ktoś moze montował albo wie jak zachowuje sie auto jeżeli do 1.8T 300+PS wsadze skrzynie z 1.9tdi?? auto bedzie wolniej sie rozpedzało?? bedzie lag po zmianie biegu?

bedziesz osiagal zawrotne predkosci na poszczegolnych biegach !! ja bym chyba zostal prz g60 skrzyni

: ndz cze 07, 2009 13:18
autor: browar19
niestety skrzynia z 1.8T ukrecila sie juz 3 razy. Mi chodzi o to czy jak bede zmienial biegi na skrzni z diesla to laga niebede miał laga;/ oraz czy auto bedzie sie podobnie rozpędzać jak na skrzyni z benzyny.

: ndz cze 07, 2009 13:33
autor: tomec 1984
napewno bedziesz szybciej zmnieniał biegi
dieselek ma krótkie pierwsze biegi
kumpel miał w swoim 2.0gti z 3orginalne skrzynie biegów i kazdą zajechał albo pękały albo cos ale zamontował od tdi i był zadowolony miał odejscie no i wytrzymała cały rok a nie 3 miechy

pozdro

: ndz cze 07, 2009 22:02
autor: rob555
tomek1984 co Ty wygadujesz....na skrzyni od TDI bedzie mial masakrycznie dlugie biegi !!!

: ndz cze 07, 2009 22:49
autor: macpat1
też się zastanawiłem nad włożeniem takiej skrzyni ale zniechęciło mnie własnie te długie przełożenia....zobaczymy jak w tym sezonie kasta sie sprawi?? jak padnie to przynajmniej będę wiedział co robić :) a kolega tomec 1984 w sumie ma rację ale tylko i wyłącznie z silnikiem diezla :)

: ndz cze 07, 2009 23:08
autor: Rafalek114
browar19 pisze:niestety skrzynia z 1.8T ukrecila sie juz 3 razy. Mi chodzi o to czy jak bede zmienial biegi na skrzni z diesla to laga niebede miał laga;/ oraz czy auto bedzie sie podobnie rozpędzać jak na skrzyni z benzyny.

mysle ze bedzie to gorzej jechalo na skrzyni z TDI-tzn przez to ze przelozenia beda dluzsze

: ndz cze 07, 2009 23:39
autor: tomec 1984
to kurcze nie wiem jakie wkoncu miał biegi sie zakręciłem he he ale napeno wytrzyma więcej niz normalna

: pn cze 08, 2009 21:14
autor: GTO
zakladaj z tdi- bardzo fajnie sie jezdzi na niej z silnym 1,8T
jedynka cos 80, dwojka 140, trojka 200, cztery 250, piatki nie dokrecilem do konca :)
predkosci sa podane przy odcince 7500rpm.

: pn cze 08, 2009 22:51
autor: Rafalek114
GTO pisze:zakladaj z tdi- bardzo fajnie sie jezdzi na niej z silnym 1,8T
jedynka cos 80, dwojka 140, trojka 200, cztery 250, piatki nie dokrecilem do konca :)
predkosci sa podane przy odcince 7500rpm.

od kiedy dla ciebie 300konny 1,8t to mocne auto :jezor: - chociaz w mk2 to pewnie juz fajnie sie odpycha


ps myslalem ze dla mr GTO mocne auta sie zaczynaja od bariery 500km np ABF :grin:

: pt cze 12, 2009 15:09
autor: Kevin_mkII
widze wiekszosc nie jezdziła 1.8t z skrzynia z tdi a wysuwa teorie....
policzcie sobie lepiej przełożenia..

: pt lip 03, 2009 23:44
autor: michalurbi
mam pytanko jak to jest z haldexem, mam skrzynie z tdi a dyfer tyl z bezyniaka jest jakas różnica miedzi haldexem z tdi a bezyna? np. ilosc zebow niezgadza sie w dyfsze itd :)

: sob lip 04, 2009 00:13
autor: morfeusz86r
tu masz przełożenia skrzyni http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html
a tu masz strone do obliczania prędkośći
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
jakby nie działało to można ręcznie obliczyć:
V = ( 0.188 * D * n ) / ( Ib * Ig )


D = ( 25.4*F + 0.02*S*P ) / 1000

V - predkośc rzeczywista [km/h]
D - średnica koła [m]
n - obroty silnika [obr/min]
Ib - przełożenie danego biegu
Ig - przełożenie przekładni głównej
F - średnica felgi [cale]
S - szerokość opony [mm]
P - profil opony

----------------------------------------------------------------------

Przykładowe wyliczenie :

opona 195/50R15

D = ( 25.4*15 + 0.02*195*50 ) / 1000 = 0.576 m

obroty silnika = 4000 obr/min
przełozenie 5-biegu = 0.744
przełozenie przekładni głównej = 3.15

V = ( 0.188*0.576*4000 ) / (0.744*3.15) = 185 km/h


oblicz i daj zanć

: sob lip 04, 2009 12:07
autor: michalurbi
opona 205/50r13 obwód -535mm

zeby sie przyjemnie jezdzilo trzeba miec przelozenie minimum 0.7 wtedy nedzie przy 4000 obrotow - 185 kmh czyli skrzynie DRZ , DUS , EWK ale zadna z tych skrzynek o ile dobrze sie orjetuje nie jest 4x4 piątkę przeżyje, ale lepiej żeby 6 byla :). i nadal niewiem czy haldex z bezyniaka pasuje do skrzyni z tdi 4x4

moze pomozecie mi w znalezieniu dlugości skrzyni z tt FMN podobno dluga