Strona 1 z 2
Skrzynia z 1.9TDi do 1.8T
: ndz cze 07, 2009 01:42
autor: browar19
Czy ktoś moze montował albo wie jak zachowuje sie auto jeżeli do 1.8T 300+PS wsadze skrzynie z 1.9tdi?? auto bedzie wolniej sie rozpedzało?? bedzie lag po zmianie biegu?
Re: Skrzynia z 1.9TDi do 1.8T
: ndz cze 07, 2009 12:41
autor: Rafalek114
browar19 pisze:Czy ktoś moze montował albo wie jak zachowuje sie auto jeżeli do 1.8T 300+PS wsadze skrzynie z 1.9tdi?? auto bedzie wolniej sie rozpedzało?? bedzie lag po zmianie biegu?
bedziesz osiagal zawrotne predkosci na poszczegolnych biegach !! ja bym chyba zostal prz g60 skrzyni
: ndz cze 07, 2009 13:18
autor: browar19
niestety skrzynia z 1.8T ukrecila sie juz 3 razy. Mi chodzi o to czy jak bede zmienial biegi na skrzni z diesla to laga niebede miał laga;/ oraz czy auto bedzie sie podobnie rozpędzać jak na skrzyni z benzyny.
: ndz cze 07, 2009 13:33
autor: tomec 1984
napewno bedziesz szybciej zmnieniał biegi
dieselek ma krótkie pierwsze biegi
kumpel miał w swoim 2.0gti z 3orginalne skrzynie biegów i kazdą zajechał albo pękały albo cos ale zamontował od tdi i był zadowolony miał odejscie no i wytrzymała cały rok a nie 3 miechy
pozdro
: ndz cze 07, 2009 22:02
autor: rob555
tomek1984 co Ty wygadujesz....na skrzyni od TDI bedzie mial masakrycznie dlugie biegi !!!
: ndz cze 07, 2009 22:49
autor: macpat1
też się zastanawiłem nad włożeniem takiej skrzyni ale zniechęciło mnie własnie te długie przełożenia....zobaczymy jak w tym sezonie kasta sie sprawi?? jak padnie to przynajmniej będę wiedział co robić

a kolega tomec 1984 w sumie ma rację ale tylko i wyłącznie z silnikiem diezla

: ndz cze 07, 2009 23:08
autor: Rafalek114
browar19 pisze:niestety skrzynia z 1.8T ukrecila sie juz 3 razy. Mi chodzi o to czy jak bede zmienial biegi na skrzni z diesla to laga niebede miał laga;/ oraz czy auto bedzie sie podobnie rozpędzać jak na skrzyni z benzyny.
mysle ze bedzie to gorzej jechalo na skrzyni z TDI-tzn przez to ze przelozenia beda dluzsze
: ndz cze 07, 2009 23:39
autor: tomec 1984
to kurcze nie wiem jakie wkoncu miał biegi sie zakręciłem he he ale napeno wytrzyma więcej niz normalna
: pn cze 08, 2009 21:14
autor: GTO
zakladaj z tdi- bardzo fajnie sie jezdzi na niej z silnym 1,8T
jedynka cos 80, dwojka 140, trojka 200, cztery 250, piatki nie dokrecilem do konca

predkosci sa podane przy odcince 7500rpm.
: pn cze 08, 2009 22:51
autor: Rafalek114
GTO pisze:zakladaj z tdi- bardzo fajnie sie jezdzi na niej z silnym 1,8T
jedynka cos 80, dwojka 140, trojka 200, cztery 250, piatki nie dokrecilem do konca

predkosci sa podane przy odcince 7500rpm.
od kiedy dla ciebie 300konny 1,8t to mocne auto

- chociaz w mk2 to pewnie juz fajnie sie odpycha
ps myslalem ze dla mr GTO mocne auta sie zaczynaja od bariery 500km np ABF

: pt cze 12, 2009 15:09
autor: Kevin_mkII
widze wiekszosc nie jezdziła 1.8t z skrzynia z tdi a wysuwa teorie....
policzcie sobie lepiej przełożenia..
: pt lip 03, 2009 23:44
autor: michalurbi
mam pytanko jak to jest z haldexem, mam skrzynie z tdi a dyfer tyl z bezyniaka jest jakas różnica miedzi haldexem z tdi a bezyna? np. ilosc zebow niezgadza sie w dyfsze itd

: sob lip 04, 2009 00:13
autor: morfeusz86r
tu masz przełożenia skrzyni
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html
a tu masz strone do obliczania prędkośći
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
jakby nie działało to można ręcznie obliczyć:
V = ( 0.188 * D * n ) / ( Ib * Ig )
D = ( 25.4*F + 0.02*S*P ) / 1000
V - predkośc rzeczywista [km/h]
D - średnica koła [m]
n - obroty silnika [obr/min]
Ib - przełożenie danego biegu
Ig - przełożenie przekładni głównej
F - średnica felgi [cale]
S - szerokość opony [mm]
P - profil opony
----------------------------------------------------------------------
Przykładowe wyliczenie :
opona 195/50R15
D = ( 25.4*15 + 0.02*195*50 ) / 1000 = 0.576 m
obroty silnika = 4000 obr/min
przełozenie 5-biegu = 0.744
przełozenie przekładni głównej = 3.15
V = ( 0.188*0.576*4000 ) / (0.744*3.15) = 185 km/h
oblicz i daj zanć
: sob lip 04, 2009 12:07
autor: michalurbi
opona 205/50r13 obwód -535mm
zeby sie przyjemnie jezdzilo trzeba miec przelozenie minimum 0.7 wtedy nedzie przy 4000 obrotow - 185 kmh czyli skrzynie DRZ , DUS , EWK ale zadna z tych skrzynek o ile dobrze sie orjetuje nie jest 4x4 piątkę przeżyje, ale lepiej żeby 6 byla

. i nadal niewiem czy haldex z bezyniaka pasuje do skrzyni z tdi 4x4
moze pomozecie mi w znalezieniu dlugości skrzyni z tt FMN podobno dluga