Strona 1 z 3

Porównanie 1.8T AGU/AUM/ARZ do 1.9 TDI ARL

: pt sty 23, 2009 19:51
autor: dawidpap
koledzy od dłuższego czasu mnie zastanawia jak wypada nasze 1,8T przy takim 1,9TDI 150KM ?które auto szybsze jakie zalety i wady? u TDI pewnie plusem będzie moment obrotowy ale jak to się ma do benzyniaka?????

gti vs gti tdi

: pt sty 23, 2009 20:07
autor: the flock

: pt sty 23, 2009 20:26
autor: dawidpap
dzięki ale diesel wypadł trochę lepiej główny + to niskie spalanie, ale osiągi podobne także można się ścigać heh pozdrawiam dziexthe flock,

: ndz sty 25, 2009 20:57
autor: andrzej gti
Czy ktoś się ścigał 1.8T z 1.9tdi(150KM)? Ja ostatnio sprawdzałem przyśpieszenie i osiągnolem kilka razy 7,5s 7,4s na kołach 205/55/R16. Tak że wydaje mi się że 1.8T ma lepsze osiągi od 1,9TDi

: ndz sty 25, 2009 21:06
autor: dawidpap
no to nieźle taki czas szok, a masz oryginalne 150KM czy po jakiś modach? ja w sumie nie mierzyłem czasu ale wyrywa ostro do przodu :) audi A6 2,5TDI jest bez problemu w zasięgu mojego golfika :P

: czw kwie 15, 2010 16:51
autor: grabiec
tak tylko ze audi jest duzo ciezsze i ma tez zaledwie 150km

: czw kwie 15, 2010 21:53
autor: hunterek
1.8T ogarnia 1.9TDI , mialem starcia z Golfem TDI 150KM , niestety poczciwy Diesel przegrywa z duzo lzejszym oraz zwinniejszym 1.8T.

Zalety 1.8T:

-Turbo wstaje praktycznie od samego dolu az do 5,5k pompujac
-Lekki silnik w porownaniu do Diesla oraz cala masa auta
itd itd.

Po malych modach np. dolot typu CAI osiagi jeszcze sie poprawiaja a z pod maski slychac suszare/odkurzacz i to dosyc intensywnie.

Jedyny + Diesla jak dla mnie to Spalanie , ale idac za ciosem eskploatacja pozniej wcale az taka tania juz nie jest. Za to w 1.8T czesci sa stosunkowo tanie.

Ja juz sie przyzwyczailem ze cos kosztuje albo 100 - 150 albo 300zl ;)

: czw kwie 15, 2010 22:44
autor: Scientist
hunterek pisze:Po malych modach np. dolot typu CAI osiagi jeszcze sie poprawiaja a z pod maski slychac suszare/odkurzacz i to dosyc intensywnie.
przyrost 1-2ps to poprawa osiagów ?

: czw kwie 15, 2010 23:32
autor: Rafalek114
przyrost 1-2ps to poprawa osiagów ?
pewnie nie ale dodajac do tego fmic i wydech to juz pewnie jakis przyrost bedzie,nawet bez dotykania map w ECU ...ale podobnie bedzie rowniez w klekocie ...dlatego nie czaje co mial autor tekstu na mysli

: pt kwie 16, 2010 00:02
autor: Scientist
Rafalek114 pisze:pewnie nie ale dodajac do tego fmic i wydech to juz pewnie jakis przyrost bedzie,nawet bez dotykania map w ECU ...ale podobnie bedzie rowniez w klekocie ...dlatego nie czaje co mial autor tekstu na mysli
mowimy o totalnej serii :)

: sob maja 08, 2010 01:26
autor: Konrad20vt
A wszyscy tak piszczą że TDI ARL zjada bez problemu 1.8T ... Z miejsca to 1.8T będzie szybsze chyba , ale w ruchy miejskim czy na trasie co będzie szybsze ?? Tu stawiał bym bardziej na ARL'a bo niuton robi swoje .. No ale niech ktoś sam powie :) :goof:

: sob maja 08, 2010 01:38
autor: Yuri
Sęk w tym, że ARL jak praktycznie każde TDI ma spore gifty z fabryki. Rzadko który ma mniej niż 160 kM. Ojciec kumpla ma ARL'a 4Motion i skubaniec na rolkach 169 kM wypluł. W 1.8T tego nie ma. Aczkolwiek zakładając, że ARL ma seryjne cyfry to z zatrzymanego uważam, że wszystko zależy od kierowcy bo auta będą lecieć podobnie. Z rolki to już niestety 1.8T nawet do ASZ nie ma podejścia.

: sob maja 08, 2010 01:50
autor: Konrad20vt
No moment obrotowy robi swoje w TDI i spalanie .... w 1.8T 11 litrów w TDI 7 litrów .... Ale myśle ze nie ma co gadac , bo 1.8T powinno sobie poradzic nawet z rolki z TDI .

: sob maja 08, 2010 07:31
autor: T_M_K
Panowie moje zdanie jest takie : polskie grogi nie pozwalają jeździć szybko wiec miara sprawdzenia aut jest sprint do 100km/h 1,8turbo robi takie coś na 2 biegach a z tego co wiem każdy 1,9 tdi potrzebuje 3 biegi, więc jedna zmianę mamy zaoszczędzoną. A to daje moze i nie bardzo dużą przewagę ale jednak :)
pozdrawiam