K03 czy K03s ???

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

K03 czy K03s ???

Post autor: rafik_xx » pt sty 09, 2009 23:00

Witam,
kupiłem turbinke o oznaczeniu K03-011AG51948 od seata leona, gość zapewniał mnie ze to jest turbo K03s od wersji 180 konnej i takiej turbinki potrzebuje jednak po oznaczeniu coś mi nie pasuje, pytałem się znajomego i mówi ze to jest zwykłe K03. Może ktoś wie po czym odróżnić te turbiny>??

fotka turbiny:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 23:21 przez rafik_xx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_Grześ_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 03, 2008 14:56
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: _Grześ_ » sob sty 10, 2009 01:45

to jeta zwykle k03

mozna to poznac po ukladzie kola kompresji

k03s ma 4na4 a to 6na6 pozatym k03s w leonie wyglada tak jak tu na aukcji

http://moto.allegro.pl/item518276036_vw ... turbo.html


[S] hamulce 312x25 do mk4

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » sob sty 24, 2009 02:10

i dalej nie wiem jak to jest z tymi turbinami:/
na tej aukcji pisze że do audi 180 KM to powinna być k03s?
http://allegro.pl/item530581721_turbosp ... 180km.html
a wygląda tak samo jak ta moja



Awatar użytkownika
_Grześ_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 03, 2008 14:56
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: _Grześ_ » sob sty 24, 2009 20:29

poproś np tego użytkownika z allegro aby zdjął dolot i cyknął fotkę wirnika a przekonasz sie ze różnica jest

http://moto.allegro.pl/item531272957_tu ... 180km.html


[S] hamulce 312x25 do mk4

andrzej gti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 17:19
Lokalizacja: Czaszyn
Kontakt:

Post autor: andrzej gti » pt sty 30, 2009 20:10

Tak wygląda k03s ma 4 łopatki a nie 6 Obrazek



Awatar użytkownika
kyfy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:47
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: kyfy » czw lis 19, 2009 09:59

Odgrzewam kotleta, ale znalazłem fajny opis w necie jak to z tymi K03s jest. Info pochodzi od producenta :

First of all, we don't produce any turbo that we call K03S. But I hope I can
answer your questions with the following explanations.

All the following turbos have the same installation dimensions and
thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
opens the turbine bypass valve:
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
pressure.

The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions):
K03-052 180 hp, 85 N actuator
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator

Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.
Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without
danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the
limit.

With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output
should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
against a K04 does not make a lot of sense.

I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
our website http://www.turbodriven.com.

Mit freundlichen Grüßen/Best regards,
BorgWarner Turbo Systems GMBH


Golf GTI Mk4 1.8T powered by TD05 12T GSR turbo

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1875464#1875464

367/458

Awatar użytkownika
the flock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn paź 27, 2008 18:15
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: the flock » ndz lis 22, 2009 17:13




Awatar użytkownika
dcsp52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 14:01
Lokalizacja: SC

Post autor: dcsp52 » pn cze 28, 2010 20:59

panowie mam takie pytanie dobrze rozumiem ze jak wsadze w moje agu k03 052 to nawet bez programu bedzie wiecej ladowac dzieki mocniejszej sprezynie acuatora ?


dead slow but still forward

Awatar użytkownika
camikazee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: camikazee » wt cze 29, 2010 09:28

Ja wsadzałem K03s i poczułem niewielką różnicę. Co prawda wymieniany był jeszcze dolot na tego bez zwężki, co podobno maksymalnie 7KM daje i usunąłem katalizator i wydech wymieniłem. Myślę, że bez programu "drastycznie" moc nie wzrośnie. Ale za to na czipsowaniu autko powinno móc więcej niż na fabrycznej K03 (teoretycznie).


Mk4 1.8T + K03s + nowy przelot - katalizator, końcówka tłumik ULTERa - chwilowo na tyle :)
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=338260]Moja maszynka[/url]

Awatar użytkownika
dcsp52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 14:01
Lokalizacja: SC

Post autor: dcsp52 » wt cze 29, 2010 16:59

na chwile obecna mam forge inlet/tip, aem cai, fmic neuspeed, wydech skladjacy sie z 3.2 calowego dp, reszta 2,5 cala na 3 tlumikach po pomiarze na hamowni z biednym wentylatorem wyszo mi 163 ps i 227 nm ale auto wzgledem seryjnego 150 z ktorym mam kontakt na codzien naprawde fajnie sie zbiera :)

dlatego pytam czy warto teraz montowac to turbo czy lepiej tydzien przed softem


dead slow but still forward

Awatar użytkownika
camikazee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: camikazee » wt cze 29, 2010 17:14

Jeżeli i tak będziesz softował, to chyba jest to bez różnicy :) Ale ja bym zrobił i tak teraz, przynajmniej opiszesz czy zmiana turbiny wpłynęła widocznie na parametry. Jeszcze dwa te mody i już masz rakietę :)


Mk4 1.8T + K03s + nowy przelot - katalizator, końcówka tłumik ULTERa - chwilowo na tyle :)
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=338260]Moja maszynka[/url]

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » wt cze 29, 2010 17:51

mi na seryjnym programie i k03 052 ładuje 0.55 bara czyli tyle samo co na zwykłej to k03 więc raczej mocy nie przybędzie



Awatar użytkownika
dcsp52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 14:01
Lokalizacja: SC

Post autor: dcsp52 » wt cze 29, 2010 18:01

mnie seria laduje 0,6 szukales nieszczelnosci dolotu ?


dead slow but still forward

rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » wt cze 29, 2010 19:16

dcsp52 pisze:mnie seria laduje 0,6 szukales nieszczelnosci dolotu ?
noo muszę mieć gdzieś dziurę jak pieść :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości