Strona 1 z 2

17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malf

: wt paź 21, 2008 21:04
autor: B_U_A
Oprocz mojego poprzedniego tematu mam taki blad od pewnego czasu


17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction

czy ktos wie jak pomoc mojamu AUM aby tego nie bylo. W silniku co prawda jest tylko blow off zmieniony ale na oryginalnym bosha to samo sie dzieje. Z gory dzieki.

: wt paź 21, 2008 23:36
autor: GMS
a czy moze masz zrobiony program??

: wt paź 21, 2008 23:37
autor: B_U_A
Tez nie, nic nie bylo ruszane w silniku jeszcze. Mam zamiar robic pare rzeczy w grudniu. Silnik jest nie ruszany czyli AUM 150km.

: wt paź 21, 2008 23:58
autor: GMS
ja kiedys mialem cos takiego sprawdzilem wszystko i nic wkoncu wgralem seryjny program i problem znikna

: śr paź 22, 2008 08:38
autor: raff.w
Zgadzam się z Kolegą GMS. Po zmianie softu pojawia mi się ten błąd zaraz po wykasowaniu vagiem. też silnik AUM
Może poprzedni właściciel nie powiedział że auto było "zawirusowane"
będziesz pewny gdy pojedziesz na hamownie.
Pozdrawiam

: śr paź 22, 2008 10:43
autor: B_U_A
raff.w pisze:Zgadzam się z Kolegą GMS. Po zmianie softu pojawia mi się ten błąd zaraz po wykasowaniu vagiem. też silnik AUM
Może poprzedni właściciel nie powiedział że auto było "zawirusowane"
będziesz pewny gdy pojedziesz na hamownie.
Pozdrawiam
Wlasnie o to chodzi ze na hamowni pokazalo 151km, gdzie tyle sie spodziewalem. Wiec raczej wirusa niema.

: śr paź 22, 2008 11:50
autor: Jackq
mam ten sam błąd, silnik 1.8T ARX 150KM
gdzie sie ten zaworek znajduje w tych silnikach? w aso kosztuje ok 100zł zastanawiam sie czy go kupić.
Dodam, że miałem pękniętą odme i cały silnik bym urąbany z oleju, może to przez to i gdzieś tam olej jeszcze siedzi. Czasem auto troche muli, ide zaraz podpiąć vaga i zrobie rundke sprawdze wartości doładowania.
Za wszelkie rady z góry dzieki.

: śr paź 22, 2008 12:03
autor: B_U_A
Jackq pisze:mam ten sam błąd, silnik 1.8T ARX 150KM
gdzie sie ten zaworek znajduje w tych silnikach? w aso kosztuje ok 100zł zastanawiam sie czy go kupić.
Dodam, że miałem pękniętą odme i cały silnik bym urąbany z oleju, może to przez to i gdzieś tam olej jeszcze siedzi. Czasem auto troche muli, ide zaraz podpiąć vaga i zrobie rundke sprawdze wartości doładowania.
Za wszelkie rady z góry dzieki.

U mnie jest miedzy chlodnica a silnikiem zaraz kolo pomaranczowej miarki oleju. Wyglada tak sama jak n75 ale jest na 2 rureczki.


jak go znajdziesz to podalbys jaki ma numer?? dzieki

: śr paź 22, 2008 12:53
autor: Jackq
dodam, bo własnie przejechalem sie autem z podlaconym vagiem, oto log:
17608 - jak powyżej
17633 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 N30 - skrót do uziemienia
17634 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #2 N31 - skrót do uziemienia
17635 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #3 N32- skrót do uziemienia
17636 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #4 N33- skrót do uziemienia
17833 Zawór wentylacji zbiornika N80 - skrót do uziemienia
17955 Boost Pressure Contr.Valve N75 Short to Ground
17525 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Short to Ground
17843 Sec.Air Inj.Sys.Pump Relay Circ. J299 Short to ground
17938 P1530 Camshaft Control Circuit Short to ground
17829 Zawór kontroli systemu wtrysku wtórnego powietrza (B2) N112 - skrót do uziemienia
17697 P1289 Turbocharger bypass valve N249 short to ground
17949 P1541 Fuel Pump Relay Circ Open

prosze bardzo o wyjasnienie, czy to poważne, i co mam zrobic zeby sie ich pozbyc?
z gory dzieki.

: śr paź 22, 2008 13:01
autor: B_U_A
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17829/P1421/005153



Ogolnie to raczej masz cos z masa. Musisz posprawdzan kamle od masy. Wszedzie gdzie jest short to ground to znaczy ze masa nie dochodzi. Tak mi sie wydaje na 90%.

: śr paź 22, 2008 13:14
autor: Jackq
no zaraz ide posprawdzam, zreszta musze dac silnik do wyprania, bo byl cały zarzygany olejem - pęknieta odma. Auto kupilem niedawno i teraz drobiazgi wychodza (mam nadzieje).
Moze przez ta odme gdzies masa nie lapie bo zalalo olejem. Poszukam. Dzieki za odp. :)

[ Dodano: Sob Paź 25, 2008 09:24 ]
Próbowałem to rozebrac ale tam jest tyle rurek przykreconych ze odpuściłem. Zmierzyłem za to omomierzem ten zawor i ma 25ohmow a powinien miec niby od21-24. Vagiem go nie moge sprawdzić bo wyskakuje błąd - zwarcie do masy. W sobote chce wyjac calkowicie ten zawor i sprawdzic go.

edytuje bo juz calkiem zglupialem, ktory z tych 2 to ten zawor n249?
po lewej czy po prawej pod ta blacha?
Obrazek
ten:
Obrazek
czy ten, w tej dziurze kawałek widać:
Obrazek

ktory to n249, widok wg etki:
Obrazek

wg kolesia z aso, n249 to ten zaworek, nie bylem pewny wiec nie kupilem:
Obrazek

bylem w aso, powiedzialem zaworek n249 prosze i koles sam nie wiedzial ktory to... i co mam teraz zrobic, jak ktos zna nr czesci to prosze podac.

: sob paź 25, 2008 16:54
autor: GMS
wydaje mi sie ze koles z aso mia racje rysunek 2 zaworek nr2 sprawdz to sobie jeszcze który przedwód idzie od DV-ki do n249 wtedy bedziesz mial pewnosc 100%
pozdrawiam

: wt paź 28, 2008 08:50
autor: GTO
Jackq te błędy to mogą być też spowodowane alarmem który odcina napięcie tam gdzie nie powinien.

: wt paź 28, 2008 10:05
autor: B_U_A
Na pierwswzym zdjeciu z etki to zawor n249 jest pod numerem 3 nr zaworu 026 906 283 H. Ten drugi to jest chyba egr ale jestem w 100% pewny ze to nr 3 jest zaworem n249. Pozdrawiam