Strona 68 z 181

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: sob sie 17, 2013 21:24
autor: chosen
szczelnosc raczej jest ok. Czujnik sprawdzilem numery z innym 1.8T i raczej ten sam, numery obu sa takei same, czyli 038 906 051, tylko na moim jest koncowka C a tam chyba nie ma.
A jak u Ciebie jest wywalona, ze usunieta programowo czy moze aby usunieta fizycznie i tyczka "zwisa"?

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz sie 18, 2013 09:32
autor: louderr_88
Jesli różni sie literka na koncu to jest juz czujnik o innych parametrach... Musi być idealnie taki sam nr.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz sie 18, 2013 13:28
autor: czaja86
puki co jest odpięta i wyjęta ale przy robieniu softa nowego zostanie wyłączona programowo.
Raczej to nie to samo co na pewno. Wymień czujnik lub podmień od kogoś i zobacz co się dzieje jak nie ma różnicy to rób test szczelności i logi dynamiczne nikt Ci z nieba nie wyczyta co może być nie tak.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz sie 18, 2013 16:50
autor: GregorzG60
czujnik doladowania nie taki jak trzeba

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz sie 18, 2013 17:22
autor: powel19
Drugą sondę trzeba wyłączyć programem, bo będzie komputer mieszankę wzbogacał lub zuborzał (?) , albo może wejść w tryb awaryjny, co równa się np. brakiem mocy.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz sie 18, 2013 22:44
autor: czaja86
Chyba nie bardzo. Ponieważ auto na 2 sondach ma pierwszą szeroko pasmową z której to ECU bierze wszystkie info a druga to raczej jest tylko do sprawdzania co się dzieje z katalizatorem.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn sie 19, 2013 08:36
autor: powel19
Hmmm.... to dlaczego u znajomego w Audi A3 1.8T, po wypięciu drugiej sondy i wywaleniu kata zaczęły się dziać cuda niewidy, zaczęło wywalać "cheka" i auto przeszło w tryb awaryjny ?
Kat jest po to żeby utrzymać normy spalin i druga sonda właśnie to mierzy, jeśli wykryje, że są one zaburzone wtedy daje sygnał na komputer i dzieją się różnego rodzaju cuda.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn sie 19, 2013 12:49
autor: GregorzG60
czaja86 pisze:Chyba nie bardzo. Ponieważ auto na 2 sondach ma pierwszą szeroko pasmową z której to ECU bierze wszystkie info a druga to raczej jest tylko do sprawdzania co się dzieje z katalizatorem.

Dokladnie tak jak napisał czaja86 , potwierdzam 100%. Druga sonda nie ma zupełnie żadnego znaczenia odnosnie spalania i funkcjonowania silnika. Powoduje oczywiscie zapalenie sie kontrolki check i kilku blędów.
Oczywiscie jesli ma byc prawidlowo to trzeba wyciąć jąz programu i finał.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn sie 19, 2013 21:22
autor: chosen
a wiec tak, podmienilem ten czujnik, ale objawy sa nadal podobne. Czasem strzeli w wydech, czasem dobrze pojedzie ...
Jutro sporobuje zrobic logi tylko ktore sekcje?

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt sie 20, 2013 11:49
autor: rc-men
Może też być problem z nagarem na denkach cylindów lub na zaworach. U mnie był przed remontem problem: na jałowym miałem "strzały" delikatne z wydechu co jakis czas.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt sie 20, 2013 21:26
autor: tomek08
Witam, przed remontem rc-men, , głowicy, może zawory były nieszczelne?
Pozdrawiam.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt sie 20, 2013 22:27
autor: chosen
sprawa sie pratkycznie rozwiazala w 90%, w czasie gdy podmienialem przepływki, a mialem dwie, obie wyszlo na to ze albo maja inna charakterystyke albo są uszkodzone .. gdyż po odpieciu wtyczki od przepływki auto pięknie ciagnie do końca...

Ciekawostką jest to ze w kompie dawki przepływka pokazywala prawidłowe...

A błędy ktore wyskakiwaly na podpietej przepływce to:
16490
16622
17608
17522
17705
17695

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt sie 20, 2013 22:44
autor: ADi997
Nie ma reguły z przepływkami. Kiedyś miałem jedną co kroiła przepływ o połowę a innym razem wszystko wzorowo a też śmietnik.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: śr sie 21, 2013 15:43
autor: chosen
no i sprawdzilem dzis następną przepływkę i jeszcze gorzej. Jedna była z końcówka L w numerze, inna z DX a inna nie miala wcale literki na końcu cyfr.
Samochod jezdzi bardzo dobrze bez niej, ale z nia bedzie przypuszczam jeszcze lepiej ..