Strona 42 z 181

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 02:13
autor: brylantx8
Witam a więc mam pare pytań dotyczących swapa z 2.3 v5 AGZ 1998 r na 1.8 turbo AUM 2001 R

A wiec kupilem anglika 1.8 t aum caly samochód:

1.Tempomat - w 2.3 v5 mam tempomat i link na gaz, w angliku nie ma ale jest gaz na potencjometr wiec jak bedzie z przekładka aby wszystko działało?
2.ASR- w 2.3 mam ASR ale nie jest na przycisk tylko stały, czy moge przełożyc z 1.8 bo tam jest ten przycisk ?
3.co to jest ten dziwny jakby jakis zwór srebrny na tym zdjeciu oznaczony czerwoną strzałka,bo nigdzie sie z takim nie spotkalem w tych silnikach ????:

Obrazek

4.Dlaczego te cewki na tym zdjęciu poniżej sa zabezpieczone tymi przypałowymi łańcuszkami :goof: ??sprawdzalem siedzą siedza ścisło, i te kable jakies poprzecierane i obilizowane ilzolacją,dodam ze jezdzilem nim i przerywa zapłon , winna kabli lub cewek..... jak wiadomo AUM ma inne cewki niz np AGU nie sa przykrecane tak jak te w AUM ale siedza scisło wiec ocb ??

Obrazek

5.Miałem doczynienia z silnikami AGU i ARZ zaden nie jechał tak jak ten AUM wszystkie te motory maja 150 koni,ale mój jedzie znacznie lepiej mimo ze przerywa ten zapłon,czy to jest spowodowane ze mam tą turbine k03s ?? czy może jest zrobiony jakis soft ? jak to sprawdzic?
6.Dlaczego u mnie w AUM słychac owiele głosniej turnine niz w AGU I ARZ ? a w dodatku owiele lepiej sie wkreca w obroty ? czy to tez moze byc spowodowane inna turbiną ?

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 08:13
autor: Sev
Za działanie ASR odpowiedzialny jest głównie ABS, przycisk na desce połączony jest ze sterownikiem ABSu właśnie a ECU silnika ASRem steruje na podstawie tego co mu sterownik ABS "mówi" więc kwestia elektrycznego dogadania obu sterowników - pytanie tylko czy się da, powinno, no ale głowy nie dam. Co do tempomatu, chyba da się go zostawić ale w ECU silnika może być tempomat wyłaczony, przynajmniej spotkałem się z przypadkiem wymiany sterownika na od takiego samego silnika (AUM na AUM) ale sterownik różnił się literkami na końcu (nowsza SG czy SJ vs. starsza wersja HJ) i tempomat nie działał.

To srebrne to blow job :D tzn blow off albo po prostu zawór DV ale na 100% nie seryjny.

Łańcuszki to wiocha, weź to zdejmij, wywal, spal, chyba że srebrne do do lombardu oddaj ;)

Sądząc po nieseryjnym DV mógł Ci się trafić AUM po programie ;) Prosta sprawa, zrób logi kanału 115 i 118, jeżeli będzie ładował więcej niż 0,5 bara (około 0,7 na przykład) powyżej 3500 to jest prawdopodobieństwo że jest dłubany. Jeżeli masz kabelek do vaga na układzie FTDI (niebieski popularny na portalu aucyjnym za około 30zł) to możesz zgrać wsad sterownika silnika a wtedy można już porównać go z serią ;)

To co odbierasz jako przerywanie zapłonu, czyli poszarpywanie lub zdlawianie to może być skopany program. O stanie osprzętu i tego co w ECU drzemie najwięcej powiedzą logi.

Co do pedału gazu - pedal od anglika nie pasuje więc musisz się zaopatrzyć w pedał DBW (drive by wire), jak będziesz szukał to unikaj tych z 1U2 na początku nr części. Taki już masz w angliku tym co go kupileś :D Instalację masz kompletną z anglika więc zostaje zabawa z kabelkologią, przepychanie się przez ścianę grodziową żeby pedał podłączyć. Wykonalne na 100%.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 14:25
autor: brylantx8
Dzieki wielkie za odp :pub:

a czym ogolnie różni sie blow off od tego zaworu DV napewno dzwiekiem,a jakie zastosowanie ma ten zawór ? co on daje ??

i jeszcze pytanie dotyczace zegarów ,a wiec chcialbym załozyc te od anglika bo maja fis tylko czy mi one podejdą ? oczywiscie tarcze bym sobie zmienil, ale jak to bedzie z przebiegiem da sie zmienic zeby liczł przebieg w kilometrach a nie w milach ?

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 15:13
autor: Sev
W zasadzie to nic nie daje :)

Zegary - zmienia się tylko kodowanie vagiem i masz wyświetlane w km/h i zużycie paliwa też w l/100km. Zegary tak czy inaczej musiałbyś podmienić bo z immobiliserem mniej zabawy będzie. Kluczyk z immo też, najlepiej jak sobie grot tylko przełożysz/dorobisz do tego z anglika albo przełożysz sama pestkę immo, tu jest ryzyko że szlag ją trafi przy wyciąganiu. Pęknie szkiełko i papa.

Co do centralnego, pytanie tylko czy piloty oba są na tej samej częstotliwości. Jeżeli oczywiście masz centralny fabryczny. Jak są to pikuś.

Poza tym schematy, schematy i jeszcze raz schematy czytać żeby wszystko podłączyć jak trzeba.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 15:13
autor: pusieq
te łańcuszki na cewkach były pewnie z powodu wyskakiwania cewek

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 15:26
autor: brylantx8
myslalem ze to przez ten zawór słychac głosniej turbine :chytry: , łancuszki w jakims celu musiały wsumie byc zamontowane bo ktos na darmo wiochy by nie robił :) SEV dzieki za podpowiedzi :pub:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 16:02
autor: Sev
Pytanie tylko dlaczego miały by wyskakiwać? W AUM i AUQ miałem problem by je wyciągnąć bez jakiegokolwiek łańcuszka tak skubane ciasno siedziały. Zasysają się. Chyba że z tych cewek ktoś gumki pozdejmował...

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 17:35
autor: brylantx8
może i tak , pyatnie jescze o wiazke czy wystaczy ze do swapa zmienie tylko wiazke przy silniki czy ze srodka tez musze przełozyc czy moja bedzie pasowała z 2.3 v5?
i czy wiazka z anglika duzo sie rózni długością kabli od ten europejskiej ? i czy są jakies wieksze problmy z taką przekładką ??

i skad wziac schematy w ogole ?
a i ten pedał gazu z potencjometrem to moze byc z byle jakiego 1.8 t mk4 ? z AGU np ? bo mam okazje kupic z AGU

i jak bedzie sprawa z czujnikiem deszczu jezeli zawsze go posiadalem a w angliku go nie było to normalnie tez mozna go vagiem uruchomic ? tak samo climatronic w angliku go nie było hmmmm .............

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn gru 17, 2012 18:25
autor: pusieq
Sev, nie wiem dlaczego miałyby wyskakiwać, szwagier w soim AWT miał problemy z wyskakujacymi cewkami i musiał dorobic mocowania, też po wciśnieciu szczelnie siedziały ale wystarczyło ze zrobił jakies pare km i znowu to samo

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt gru 18, 2012 07:22
autor: Sev
brylantx8, wiązka z anglika różni się, bardzo, jest dłuższa a przy próbie dopasowania ją na lewą stronę i tak trzeba lutować i dodatkowo przedłużać kilka kabelków pomijając to że bezpieczniki są w skrzynce "w druga stronę". Najlepiej znajdź w okolicy elektryka który Ci to ogarnie a pedał z AGU możesz powiesić na lusterku. AGU jest na linkę...

Szukaj pedału z oznaczeniem 6Q1721503E lub 6Q1721503F, ten sam pedał był w Polo, Fabii, Octavii, A3 itd.

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt gru 18, 2012 14:02
autor: brylantx8
Konto ktoś mi chce sprzedac pedał z agu ktory jest na potencjometr, ciekawe ;> nO fakt agu jest na linke , czyli stara wiązka pod deską sie nie nadaje ? a czy pedał o takim nr 1J1 721 511C podejdzie ? ... Dzięki za odp sev będę sie jeszcze odzywal

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt gru 25, 2012 13:27
autor: rc-men
Mam pytanie; czy warto szukac lepszego niz seryjny kolektora wylotowego do takiego zestawu: silnik AGU, fmic, k03s, wydech przelot 2,75 cala, tip, wtryski 440cc?

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt gru 25, 2012 13:57
autor: Kevin_mkII
kolektor wylotowy?? a po co... zaloz seryjny wydechowy...chyba ze masz za duzo kasy... dla mnie bez sens

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt gru 25, 2012 18:51
autor: szpieg
pod k03s pasuje seryjny kolektor, dopiero k04 wymaga zmian, chyba ze chodzi Ci o szerokosc kanałów ... wszystko zalezy jakiej mocy oczekujesz, bardziej przejmowalbym sie kolektorem dolotowym bo raczej pod wtryski 440 seryjny nie bedzie pasowal (kolektor z AGU pasuje pod wtryski EV1 a wtryski 440 zielone boscha są EV6)