Strona 4 z 6

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: czw lis 12, 2015 15:34
autor: lysyfm
Nadal nikt nie testował? Dzielić się opiniami, a nie bić na kimś kasę teraz :hehe:

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: czw lis 12, 2015 15:52
autor: rysiektr
ja przetestuję ale dopiero za jakieś 2 miesiące

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt sty 26, 2016 01:22
autor: demiss
ogarnał ktoś to juz ten obrotomierz??
Jazda bez tego jest mocno uciażliwa. Czy wystarczy wlutować kabel z kompa z pinu 6 do licznika??

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt lut 02, 2016 16:09
autor: Balee
demiss, niestety nie wystarczy
nie dostałem rezystora 52 - ki, kupiłem 42 i 62 niestety po zamontowaniu w układ tych rezystorów - co je kupiłem - obroty są ale niestabilne, wahnięcia są powyżej 3 tyś.
nie wiem , może 52ka da radę, kupiłem też potencjometr i jak go tylko znajdę i zainstaluję w układ to dam znać. Generalnie rezystor troszkę stabilizuje układ diod.Bez rezystora wahania znacznie większe.

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt lut 02, 2016 17:52
autor: rysiektr
Ja będę wreszcie w tym tygodniu kombinował z obrotomierzem, dam znać.

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: śr lut 03, 2016 01:36
autor: rysiektr
Dzisiaj podłączyłem obrotomierz w AGU do licznika z mk2 starego typu na 2 wtyki. Odseparowałem sygnały z cewek 4 diodami bez zenerki i bez rezystora i działa. Obrotomierz chodzi płynnie, jedyny ZONK to jak się doda gazu na około 3 tys obr t zaczyna piszczeć brzęczyk i zaświeca się ciśnienie oleju. Nie wiem czym to jest spowodowane, bo silnik ciśnienie trzyma, i dopóki obrotomierza się nie podłączy, to można go gazować ile wlezie i nie wywala błędu ciśnienia. Nie mam takiej zenerki żeby sprawdzić czy to będzie lekarstwem (zamówiłem ale jeszcze nie doszło), dam znać o efektach.

Balee, u Ciebie jest ok? Nie piszczy Ci Ciśnienie oleju? Jaki masz czujnik wsadzony? 0,3bara z mk2 czy zostawiłeś 1,4bara z mk4?

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: sob lut 06, 2016 22:39
autor: jeryk10
rysiektr, sprawdź miernikiem jaki prąd idzie do zegarów ,bo może jest niszy od oryginalnego i dlatego zegar informuje ze niby ciśnienie słabe .

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: sob lut 06, 2016 23:09
autor: rysiektr
Nie nie, juz ogarnąłem temat. Licznik z mk2 potrzebuje 2 czujników ciśnienia oleju, zaś w AGU jest tylko jeden, ale juz temat ogarnięty. Obrotek dziala na samych 4 diodach bez zenerki, obroty sa równo VAGiem.
Jedyna różnica jest taka, ze ja użyłem innych diod niż na schematach - po prostu takie mialem pod ręką. Oznaczenie podam w poniedziałek.

Edit:
1N5402, takie diody miałem pod ręką, takie zamontowałem i na takich działa.

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: śr lut 17, 2016 15:21
autor: Balee
rysiektr pisze:Nie nie, juz ogarnąłem temat. Licznik z mk2 potrzebuje 2 czujników ciśnienia oleju, zaś w AGU jest tylko jeden, ale juz temat ogarnięty. Obrotek dziala na samych 4 diodach bez zenerki, obroty sa równo VAGiem.
Jedyna różnica jest taka, ze ja użyłem innych diod niż na schematach - po prostu takie mialem pod ręką. Oznaczenie podam w poniedziałek.

Edit:
1N5402, takie diody miałem pod ręką, takie zamontowałem i na takich działa.
i że tak spytam te diody , co je miałeś pod ręką, podłączyłeś jak w schemacie stronę wcześniej i hula? - nic się nie zjarało?
Ja mam zegary na 1 wtykę, pin nr 6 bodajże jest sygnałowym od obrotów, niebieski kabelek. 1 wtyk, 2 wtyki - nie będzie różnicy? nie chciałbym zjarać zegarów bo nie mam chwilowo nic na podmiankę...

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: śr lut 17, 2016 16:01
autor: rysiektr
Podłączyłem same 4 diody od modułu zapłonowego (zamiast tych 1N4007 na schemacie - bo nie miałem 1N4007 a miałem 1N5402) i bez podłączania pozostałych elementów, czyli bez diody zenera i bez rezystora, podłączyłem do wejścia obrotomierza w liczniku na 2 wtyki z MFA - działa, obroty równo z VAGiem w całym zakresie, żadnych wahań, czy innych komedii, wszystko jest tak jak być powinno.

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: czw lut 18, 2016 08:26
autor: lysyfm
Wiedziałem że zadziała :) trochę się spociłem żeby to odnaleźć i ogarnąć ale warto było.

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt lut 23, 2016 00:17
autor: Balee
rysiektr pisze:
Balee, u Ciebie jest ok? Nie piszczy Ci Ciśnienie oleju? Jaki masz czujnik wsadzony? 0,3bara z mk2 czy zostawiłeś 1,4bara z mk4?
Ja mam ori z AJH plus czujnik na zegary i nic nigdy nie piszczało

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt mar 01, 2016 04:48
autor: Marcin_MK2_8v
agu, aeb zadziała z zegarami mk2 bo jest moduł i można wyciągnąć sygnał 12V na cewki w nowszych jest problem ale jak sprawdzę patent w najbliższych dniach

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: ndz mar 20, 2016 15:17
autor: PEDRO
Powiedzcie, jak podpiąć obrotomierz z 2.3 v5 AGZ w Golfie mk1 ?