Strona 3 z 6

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: pn mar 23, 2015 11:42
autor: Balee
oczywiście o wzmacniacz mi chodziło :) a nie o aparat zapłonowy - to z rozpędu :goof: , 200 Hz - chyba ( choć może 20 Hz - wiem robi lekką różnicę :helm: - na mierniku pokazało na przewodzie wychodzącym z sumatora. rozmawiałem ze znajomym elektryko-elektronikiem i podsunął pomysł o diodach , ale spróbuję zebrać sygnał do sumatora za wzmacniaczem i dam znać co i jak, sorki za zamieszanie - ale kto pytani nie błądzi a kto próbuje się nauczy

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: sob mar 28, 2015 02:52
autor: Marcin_MK2_8v
mam obmyślany przetwornik co zmieni sygnał z ecu na taki żeby ruszył obrotek w zegarach mk1, mk2, przetestuje i dam znac

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt kwie 14, 2015 15:39
autor: Balee
Marcin - czekamy zatem z niecierpliwością :bigok:

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt maja 12, 2015 01:52
autor: Marcin_MK2_8v
wkrótce będę podpinał agu w mk2 więc będzie okazja ale teoretycznie na 90% działa

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: pn maja 25, 2015 12:31
autor: rysiektr
Marcin_MK2_8v pisze:wkrótce będę podpinał agu w mk2 więc będzie okazja ale teoretycznie na 90% działa
Podpinałeś? Jak nie to sprawdź mój pomysł, póki co AGU jeździ i obrotek działa.
Zrobiłes wzmacniacz na tranzystorku NPN? Czy coś innego?

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt cze 02, 2015 11:19
autor: Kozel
Problem się wydaje banalnie prosty do rozwiązania, prawdopodobnie we wszystkich sterownikach Me7.5 obrotomierz komunikuje się przez CAN. W związku z tym lepiej było by wykorzystać sygnał którym ECU wysterowywuje cewki, diodami zabezpieczyć tak by sygnał nie trafiał z jednej cewki do drugiej, pozwoli to na zsumowanie sygnałów które można rzucić na baze tranzystora, i sterować napięciem na kolektorze tranzystora za pomocą przetwornicy step up z dzielnikiem napięcia jako który można wykorzystać potencjometr ponieważ przetwornica może wygenerować napięcie nawet około 60 v. Mam taki układ policzony i zbudowany ale kolejnym problemem okazał się obrotomierz który prawdopodobnie był uszkodzony już wcześniej (kupiłem samochód po swapie i pewnie ktoś kombinował z podpięciem obrotka) dlatego jeszcze go nie przetestowałem ale myślę że miał by on sens szczególnie że wzmocnienie sygnału z cewek można regulować potencjometrem od 0V do 60V.

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt paź 27, 2015 01:59
autor: lysyfm
Obczaiłem patent na którym obrotomierze z mk1 (cycki i z mfa) współpracują ze sterownikami z AGU. Wystarczy prosty układzik na czterech diodach 1N4004, diodzie zenera 12-15v i rezystorze 52ohm. Początkiem układu wpinamy się w przewody idące do wzmacniacza sygnału zapłonowego (4szt.) a końcem wyjeżdżamy na licznik. Dla konkretnego zsynchronizowania obrotka z obrotami zamiast rezystora można zastosować potencjometr z pokrętłem. Zainteresowanym podeślę schemat. Układzik bezpieczny dla wzmacniaczy zapłonu. Testowane na dwóch 1.8T AGU. Podejrzewam że zadziała w każdym 1.8T nawet w tych z czteropinowymi cewkami.

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: wt paź 27, 2015 10:46
autor: ADi997
Śmiało wrzucaj schemat, przetestujemy.

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: śr paź 28, 2015 11:14
autor: lysyfm
Ważne aby wszystkie komponenty były dobrze odizolowane oraz nie trzymać nic w palcach bo nie zadziała.Obrazek

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: śr paź 28, 2015 11:26
autor: rysiektr
Zenerka jakis konkretny typ? Czy pierwsza lepsza aby zakres napiecia sie zgadzal?

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: śr paź 28, 2015 11:27
autor: lysyfm
Byleby zakres się zgadzał. Ja używałem chyba 0.8W i też 1.2W. Dajcie znać jak zadziała i nie zadziała :okej:

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: śr paź 28, 2015 22:27
autor: jeryk10
http://www.useasydocs.com/details/EDIS.htm" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... Manual.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: czw paź 29, 2015 10:50
autor: lysyfm
Czyli wszystko jasne teraz. :bigok: Dobre linki, dobre wyjaśnienie

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

: pt lis 06, 2015 21:36
autor: michal_m18
Jeśli ktos dysponuje sprawdzonym modułem pozwalającym podłączenie oryginalnego obrotomierza od mk2 na jedna wtykę, skłonny jestem odkupić. Mam u siebie silnik 1.8t bam i niestety sumator sygnałów używany przez gazowników nie zadziałał...