Chip i spalanie.

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » ndz sty 10, 2010 17:26

No ok wiec teraz jeszcze kilka pytan: czym objawia sie zatkany kat i czy uszkodzona sonda lambda wywalila by blad na kompie i bylo by to widoczne po podpieciu vag-a ? Kolejna sprawa jest czy w AGU rocznik 99 nie ma jakis durnych czujnikow w kat. lub za nim i czy mozna go smialo wyciac i wstawic rure bo wstawianie strumienicy mija sie raczej z celem.

bylbym wdzieczny za rozwiklanie moich watpilowsci , co do owego spalania to owszem robie dosyc krotkie odcinki i silnik jest zimny ,ale bywaja tez dluzsze dlatego staram sie doszukac jakiegos rozwiazania. dzieki z gory za pomoc.



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » ndz sty 10, 2010 18:53

hunterek pisze:No ok wiec teraz jeszcze kilka pytan: czym objawia sie zatkany kat i czy uszkodzona sonda lambda wywalila by blad na kompie i bylo by to widoczne po podpieciu vag-a ? Kolejna sprawa jest czy w AGU rocznik 99 nie ma jakis durnych czujnikow w kat. lub za nim i czy mozna go smialo wyciac i wstawic rure bo wstawianie strumienicy mija sie raczej z celem.
Wiec najpierw kata . W golfie mk4 99 rok za kata nie ma nic ... masz tylko przed kata sonde waskopasmowa i to na tyle , dlatego smialo kata mozesz wywalic na smietnik . Zapchany kata moze powodowac np cofanie sie spalin , czyli smrod w kabinie samochodu , przez co samochod bedzie slabszy i moze troche kulawo chodzic . Druga sprawa to sonda ... jezeli bedzie uszkodzona to powinno pokazac ci blad mieszanki "za bogata"

Wracajac do sprawy spalania to powinnienes krnac sie w dluzsza trase i zobaczyc jakie wyjdzie ci srednie spalanie przy jakiejs tam w miare stalej predkosci ... jak w trasie zmiescisz sie w 10litrach to jest wszystko ok , naturalnie przy w miare normalnej jezdzie ,a nie upalaniu 200km/h non stop bo wtedy naturalnie bedzie wyzsze spalnie


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » ndz sty 10, 2010 21:58

Rafalek114, Mysle ze w trasie te <10l jest spokojnie takze nie jest zle przy emeryckiej jezdzie to pewnie i 7 wyjedzie ale przy takiej wmiare dynamicznej to 10 bedzie. Narazie to wytne tego kata i zobaczymy co bedzie dalej. ;)



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » pn sty 11, 2010 02:30

No to wydaje mi sie ze nie masz powodu do zmartwien :bigok:


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

pajczaki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 29, 2009 14:12
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Kontakt:

Post autor: pajczaki » wt sty 12, 2010 21:47

na k03s 220km spalanie w trasie przy spokojnej jezdzie to ok 8,5l benki... w miescie ok 12l
na k04 256km spalanie w trasie nie zeszlo ponizej 10,5l a w miescie min. 14l a srednio w obecna pogode to jakies 15,5l


takie tam kombi 1.8T (250km) - było
corsa B MV6 HydroTransfer (200km+)

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » śr sty 13, 2010 00:16

pajczaki pisze:na k03s 220km spalanie w trasie przy spokojnej jezdzie to ok 8,5l benki... w miescie ok 12l
na k04 256km spalanie w trasie nie zeszlo ponizej 10,5l a w miescie min. 14l a srednio w obecna pogode to jakies 15,5l
nie ma na to reguly ,jakie turbo ... wszystko zalezy od stylu jazdy ... naturalnie ze passat b5 spali wiecej niz golf 4 bo jest roznica wagi ... tak samo teoretycznie 4 motion spali wiecej niz oska ,ale wszystko zalezy jak sie jezdzi .... dlatego nie jest regula ze jak wieksze turbo to spalanie rosnie ... bedziesz kopal bedzie palilo wiecej , bedziesz jechal normalnie bedzie palilo tyle samo


ps tak dla porownania moim seatem na gt30r 1000km zrobilem za ok 125-130e ... passatem AEB dokladnie ta sama trase za 135-140e


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » śr sty 13, 2010 00:21

pajczaki pisze:na k03s 220km spalanie w trasie przy spokojnej jezdzie to ok 8,5l benki... w miescie ok 12l
na k04 256km spalanie w trasie nie zeszlo ponizej 10,5l a w miescie min. 14l a srednio w obecna pogode to jakies 15,5l
Powiem ci tak mam k03 i spalanie na trasie to mniej wiecej od 8 -10l zalezy jak go depcze ale na ogol sa ta predkosci w granicach 140~ i przy deptaniu do 180 podchodzi. W miescie to cholera wie teraz mam pol zbiornika i zobaczymy ile do rezerwy uda sie nalatac na tym mam nadzieje ze te 200km w miescie zrobie.



Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » czw sty 14, 2010 13:40

A niech ktos mi powie jak ma sie moc w stosunku do skrzyni automatycznej mam 1.8T 150km w serii skrzynia automatyczna 5 biegowa + tip tronic, wiem,ze smialo mozna do 180km dac i wytrzyma a jak bym celowal w wieksza moc? Czy skrzynia nie sypnie sie czy lepsza bedzie manualna?


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » czw sty 14, 2010 13:50

Wegiel, automat chyba ogarnie do 240km ale niech moze evo albo gto sie wypowiedza w temacie



pajczaki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 29, 2009 14:12
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Kontakt:

Post autor: pajczaki » czw sty 14, 2010 21:56

Rafalek114 pisze:
pajczaki pisze:na k03s 220km spalanie w trasie przy spokojnej jezdzie to ok 8,5l benki... w miescie ok 12l
na k04 256km spalanie w trasie nie zeszlo ponizej 10,5l a w miescie min. 14l a srednio w obecna pogode to jakies 15,5l
nie ma na to reguly ,jakie turbo ... wszystko zalezy od stylu jazdy ... naturalnie ze passat b5 spali wiecej niz golf 4 bo jest roznica wagi ... tak samo teoretycznie 4 motion spali wiecej niz oska ,ale wszystko zalezy jak sie jezdzi .... dlatego nie jest regula ze jak wieksze turbo to spalanie rosnie ... bedziesz kopal bedzie palilo wiecej , bedziesz jechal normalnie bedzie palilo tyle samo
akurat styl jazdy zachowany ten sam a nawet jazda spokojniejsza z uwagi na warunki pogodowe:) ale moze musi sie jeszcze "dotrzec" :)


takie tam kombi 1.8T (250km) - było
corsa B MV6 HydroTransfer (200km+)

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » pt sty 15, 2010 00:23

A niech ktos mi powie jak ma sie moc w stosunku do skrzyni automatycznej mam 1.8T 150km w serii skrzynia automatyczna 5 biegowa + tip tronic, wiem,ze smialo mozna do 180km dac i wytrzyma a jak bym celowal w wieksza moc? Czy skrzynia nie sypnie sie czy lepsza bedzie manualna?
W automacie nie bedzie chodzilo tak o moc podnawana w wartosci "km" jak o NM, wiec jezeli chcialbys modzic 1,8t w automacie to trzeba by bylo bardzo plasko ulozyc moment zeby poprostu skrzynia nie ulegla zniszczeniu
akurat styl jazdy zachowany ten sam a nawet jazda spokojniejsza z uwagi na warunki pogodowe:) ale moze musi sie jeszcze "dotrzec" :)
mozliwe jest tez ze cos nie domaga w tym czyms na k04 ... np sonda lambda i wtedy mieszanka bedzie za bogata , i spalanie automatycznie bedzie wyzsze :wink:


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » pt sty 15, 2010 13:07

Rafalek114 pisze:W automacie nie bedzie chodzilo tak o moc podnawana w wartosci "km" jak o NM, wiec jezeli chcialbys modzic 1,8t w automacie to trzeba by bylo bardzo plasko ulozyc moment zeby poprostu skrzynia nie ulegla zniszczeniu
Czyli szczerze mowiac niekalkuluje sie modzic 1.8T w automacie :/ ale K04 mozna by zapodac i zostac przy spokojnym 180KM? A ile NM wtedy mniej wiecej powinno wyjsc bo na Stany 180 byly standardem w wiekszosci


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pt sty 15, 2010 16:26

To moze sie tutaj podepne : lepiej wycinac kata czy wstawic strumiennice ? No i czy warto wyciac kata ?



Awatar użytkownika
XenO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: czw mar 03, 2005 19:39
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: XenO » sob sty 16, 2010 12:16

hunterek pisze:To moze sie tutaj podepne : lepiej wycinac kata czy wstawic strumiennice ? No i czy warto wyciac kata ?
strumiennicy nie możesz wstawić przy silniku doładowanym jedynie wywal kata ja tez to u siebie zrobiłem i jest po 1 lepszy przepływ spalin a po 2 lepszy dzwięk także moim zdaniem WARTO :okej:


Mk4 GTI 1.8 T
Mój VW -- viewtopic.php?f=160&t=221264
Moje aukcje - zobacz warto !!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1959642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/Tamj/" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości