Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- louderr_88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: wt wrz 27, 2011 10:35
- Lokalizacja: Biłgoraj
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
dołączam się do pytania.... wiadomo ze pasuje już jakaś do 1.8t ?
Mój Czarnuch
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508605" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- GREEN
- Posty: 666
- Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
- Kontakt:
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
ja nie robie do 1.8t i do v5 i v6 jest to nie opłącalne i czasochłonne bardzo ale znalazłem cos takiego na allegro
http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-alu ... 96220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-alu ... 96220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- pusieq
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: śr gru 30, 2009 19:43
- Lokalizacja: Puławy (okolice)
- Kontakt:
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
http://allegro.pl/oslona-silnika-metalo ... 29593.html" onclick="window.open(this.href);return false;
taką mam u siebietylko od innego sprzedawcy, wstawiłem poglądowo, dziś założona, spasowanie w miare ok, musiałem przygiąć gługie mocowanie. Jeżeli masz nitownicę do nitonakrętek to szybko pójdzie z montażem. U mnie delikatnie załapywaliśmy spawarką nitonakrętki a pózniej dociagaliśmy, trzyma się mocno
taką mam u siebietylko od innego sprzedawcy, wstawiłem poglądowo, dziś założona, spasowanie w miare ok, musiałem przygiąć gługie mocowanie. Jeżeli masz nitownicę do nitonakrętek to szybko pójdzie z montażem. U mnie delikatnie załapywaliśmy spawarką nitonakrętki a pózniej dociagaliśmy, trzyma się mocno
Mój VW --> viewtopic.php?f=89&t=411232
-
- GREEN
- Posty: 666
- Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
- Kontakt:
Re: Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
pusieq pisze:http://allegro.pl/oslona-silnika-metalo ... 29593.html
taką mam u siebietylko od innego sprzedawcy, wstawiłem poglądowo, dziś założona, spasowanie w miare ok, musiałem przygiąć gługie mocowanie. Jeżeli masz nitownicę do nitonakrętek to szybko pójdzie z montażem. U mnie delikatnie załapywaliśmy spawarką nitonakrętki a pózniej dociagaliśmy, trzyma się mocno
moim zdaniem na serie jest to super rozwiązanie
sprzedałem już okło 40 osłon pod pd i vp i około 25 % miało wczesniej osłony metalowe org i niestety przy dużym minusie i dojazdach drogami nie asfaltowymi i one nie pomagały
Do 1.8 T zrobiłem 4 osłony ale w sumie to nie pasowały za bardzo i rozmyśliłem się podobnie było z v5 i v6
te z alegro są solidne przynajmniej na tekie wyglądają ale nie możę być to aluminium i napewno cos grubrzego 3-4mm ryflowanej blachy powinno być pancernie
http://allegro.pl/stalowa-oslona-silnik ... 17168.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-alu ... 96220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- pusieq
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: śr gru 30, 2009 19:43
- Lokalizacja: Puławy (okolice)
- Kontakt:
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
moja ma jakieś 2-3 mm grubości , dosyć solidna. Zobaczymy czy sie sprawdzi, aktualnie mam zawias -40 i wolełem się zabiezpieczyć, w końcu osłona tańsza niż miska
Mój VW --> viewtopic.php?f=89&t=411232
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
Wpadłem podzielić się refleksjami co do osłony.
U mnie osłona jeździ już dość długo i niestety na duże szlagi nawet taka pancerna osłona nie pomoże. Mam przebieg 4 misek na tej osłonie (tak - tyle rozwaliłem) i co mogę powiedzieć: regulacja na mocowaniach nie jest dobrą sprawą bo przy strzałach powyżej jakiejś tam prędkości osłona sie dosuwa do miski i przewodzi siłę uderzeń na miskę. Ta znów lubi sobie pęknąć w dwóch miejscach: przy korku spustu oleju i przy czujniku poziomu oleju. Testowane na różnych miskach które podchodzą pod VP/PD (zakładałem przeróżniaste miski, nawet płytszą z 1.8t).
Pozwoliłem sobie zatem nieco zmodyfikować osłonę i zrobiłem ją strikte na konkretne otwory tak aby nie miała prawa drgnąć w momencie uderzenia a co najwyżej się odkształcić lub wgiąć.
Długo było pięknie tyle że pojawił się inny szkodnik: jakimś cudem osłona przegubu zawinęła się w dół i zrobiła taki psikus:
.
Nie zmienia to faktu, że tak osłona zostaje jednym z najlepszych patentów na ochronę miski
P.S Behemtoh, nie myślałeś żeby robić miski z nierdzewy ? Albo przynajmniej same flansze ? Taki zestaw z osłoną byłby już naprawdę niezniszczalny
U mnie osłona jeździ już dość długo i niestety na duże szlagi nawet taka pancerna osłona nie pomoże. Mam przebieg 4 misek na tej osłonie (tak - tyle rozwaliłem) i co mogę powiedzieć: regulacja na mocowaniach nie jest dobrą sprawą bo przy strzałach powyżej jakiejś tam prędkości osłona sie dosuwa do miski i przewodzi siłę uderzeń na miskę. Ta znów lubi sobie pęknąć w dwóch miejscach: przy korku spustu oleju i przy czujniku poziomu oleju. Testowane na różnych miskach które podchodzą pod VP/PD (zakładałem przeróżniaste miski, nawet płytszą z 1.8t).
Pozwoliłem sobie zatem nieco zmodyfikować osłonę i zrobiłem ją strikte na konkretne otwory tak aby nie miała prawa drgnąć w momencie uderzenia a co najwyżej się odkształcić lub wgiąć.
Długo było pięknie tyle że pojawił się inny szkodnik: jakimś cudem osłona przegubu zawinęła się w dół i zrobiła taki psikus:
.
Nie zmienia to faktu, że tak osłona zostaje jednym z najlepszych patentów na ochronę miski
P.S Behemtoh, nie myślałeś żeby robić miski z nierdzewy ? Albo przynajmniej same flansze ? Taki zestaw z osłoną byłby już naprawdę niezniszczalny
-
- GREEN
- Posty: 666
- Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
- Kontakt:
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
Masakra nikt jeszcze nie miał problemów z tą osłoną a ludzie mają jeszcze większe gleby i biją osłoną i nic się nie dzieje ...
ja mam z nierdzewki (ale koszta takiej osłony są 2 razy większe i nikt ich by nie brał w tych pieniądzach )
pierwszy rzut mieliśmy z nierdzewki i po płynęliśmy na tym nawet w plecy ale w sumie 2 szt mamy na swoich autach wiec na 0 wyszliśmy
arkusz na taką osłonę jest na prawdę spory do tego 3mm wiec to kosztuje dużo $$$
dlatego są fasolki żeby bloku nie uje***ało tak jak na foto jak mocno przywalisz że silnik "skacze" to niestety pod auto luzujemy i ciągniemy w dół osłonę a nie skaczemy aż poduszki urywa ...
jak mogłeś 4 miski rozwalić na tej osłonie to ja nie wiem jak Ty jeździsz
na forum około 30 osób je ma i poza wyjątkiem gdzie w BXR (chyba) nie pasowała w ogóle bo to Pd ma 5 biegową skrzynie to nikt nie miał takich przygód wręcz jak już pisali ludzie to mówili że problem z pękaniem znikł …
skoro urwałeś blok to osłan jest pancerna
ja mam z nierdzewki (ale koszta takiej osłony są 2 razy większe i nikt ich by nie brał w tych pieniądzach )
pierwszy rzut mieliśmy z nierdzewki i po płynęliśmy na tym nawet w plecy ale w sumie 2 szt mamy na swoich autach wiec na 0 wyszliśmy
arkusz na taką osłonę jest na prawdę spory do tego 3mm wiec to kosztuje dużo $$$
dlatego są fasolki żeby bloku nie uje***ało tak jak na foto jak mocno przywalisz że silnik "skacze" to niestety pod auto luzujemy i ciągniemy w dół osłonę a nie skaczemy aż poduszki urywa ...
jak mogłeś 4 miski rozwalić na tej osłonie to ja nie wiem jak Ty jeździsz
na forum około 30 osób je ma i poza wyjątkiem gdzie w BXR (chyba) nie pasowała w ogóle bo to Pd ma 5 biegową skrzynie to nikt nie miał takich przygód wręcz jak już pisali ludzie to mówili że problem z pękaniem znikł …
skoro urwałeś blok to osłan jest pancerna
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
Jeżdżę nie toczę się i niestety ciężko mi się oduczyć i zachować szacunek do dziurawych dróg
A osłona długo działała jak powinna ale myślę, że zmęczenie materiału robi swoje. Wcześnie zdarzało się przy 120km/h sprasować koleinę, że kawałki asfaltu powyrywało, a osłona nic. Widocznie moje nieokrzesanie wykończyło osłonę Jestem pierwszy i liczmy i ostatni pewnie Nie zmienia to faktu, że Twoje osłony polecam znajomym dalej bo nic lepszego póki co nie wymyślili i czekam, aż pomyślisz nad miskami stalowymi/kwasówce na zamiennik
A osłona długo działała jak powinna ale myślę, że zmęczenie materiału robi swoje. Wcześnie zdarzało się przy 120km/h sprasować koleinę, że kawałki asfaltu powyrywało, a osłona nic. Widocznie moje nieokrzesanie wykończyło osłonę Jestem pierwszy i liczmy i ostatni pewnie Nie zmienia to faktu, że Twoje osłony polecam znajomym dalej bo nic lepszego póki co nie wymyślili i czekam, aż pomyślisz nad miskami stalowymi/kwasówce na zamiennik
-
- GREEN
- Posty: 666
- Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
- Kontakt:
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
tak jak powiedziałem jest taka możliwość ale wtedy mówimy o innych pieniądzach teraz powiedzmy 150 za osłonę + wysyłka większość da a jak będzie to 300 pln + wysyłka to co wtedy ?? w Polsce każdy chce mieś tanio i dobrze tylko że tanio nie zawsze równa się dobrze ... lepiej już zostawić fasolki i ta miskę pospawać jak naprawdę przywalimy niż potem martwić się z powodu uszkodzonego słupka silnika
W twoim przypadku do mojej osłony musiał byś zaopatrzyć się w podkładki podnoszące silnik (skoro 4 razy już miskę rozwaliłeś z osłoną ) to wydanie 200 pln za podkładki wydaje się dobrym pomysłem… na forum ktoś takie sprzedaje musisz zapytać jak chcesz ale polecam Ci to bo masz ewidentny problem
W twoim przypadku do mojej osłony musiał byś zaopatrzyć się w podkładki podnoszące silnik (skoro 4 razy już miskę rozwaliłeś z osłoną ) to wydanie 200 pln za podkładki wydaje się dobrym pomysłem… na forum ktoś takie sprzedaje musisz zapytać jak chcesz ale polecam Ci to bo masz ewidentny problem
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
Problem problemem, jeśli można to tak nazwać - pęknięte miski to koszt każdorazowo ~500 zł jak się jeździ na ludzkim oleju i jest to duży ból, ale nie w tym rzecz.
Podkładki na pewno prędzej czy później pójdą w ruch, ale widzę, że się nie rozumiemy Nie chodzi mi o osłonę miski a o wykonanie samej MISKI z nierdzewy, tudzież dobrej jakości stali. Wiadomo, że nie będzie ona kosztować 150 zł, ale jak nie będzie to 1000 to sprawa jest otwarta i ja chętnie wysłucham oferty
pozdrawiam
Podkładki na pewno prędzej czy później pójdą w ruch, ale widzę, że się nie rozumiemy Nie chodzi mi o osłonę miski a o wykonanie samej MISKI z nierdzewy, tudzież dobrej jakości stali. Wiadomo, że nie będzie ona kosztować 150 zł, ale jak nie będzie to 1000 to sprawa jest otwarta i ja chętnie wysłucham oferty
pozdrawiam
-
- GREEN
- Posty: 666
- Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
- Kontakt:
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
początkowo też chciałem robić miski z nierdzewy ale jest problem ze spawaniem a w sumie to z krzywieniem tego kołnierza który ma przylegać idealnie do silnika na całej powierzchni
trzeba by było robić potem szlif na płaskiej szlifierce albo jakoś to frezować druga sprawa to miska musi być spawana olejoszczelnie dlatego najtaniej vw zrobić odlew albo formę z wtryskarki niż spawać miski
pewnie i tak przy uderzeniu mogła by pękać właśnie na spawach
najlepszym rozwiązaniem było by zrobić ją z arkusza blachy na prasie hydraulicznej ale to raczej niewykonalne a na pewno nie tania sprawa można też sprawdzać czy czasem nie podejdzie jakaś miska stalowa ze wcześniejszych modeli
trzeba by było robić potem szlif na płaskiej szlifierce albo jakoś to frezować druga sprawa to miska musi być spawana olejoszczelnie dlatego najtaniej vw zrobić odlew albo formę z wtryskarki niż spawać miski
pewnie i tak przy uderzeniu mogła by pękać właśnie na spawach
najlepszym rozwiązaniem było by zrobić ją z arkusza blachy na prasie hydraulicznej ale to raczej niewykonalne a na pewno nie tania sprawa można też sprawdzać czy czasem nie podejdzie jakaś miska stalowa ze wcześniejszych modeli
Re: Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
Podobno wychodziła jedna stalowa miska pasująca pod tą flanszę. Niestety naocznie widziana, numery etki nie spisane i teraz szukać igły ...
Co do michy z nierdzewy. Raczej spawy nie puszczą, prędzej powierzchnia dolegająca. Ja myślałem raczej, aby zrobić gotową splanowaną flanszę z otworami (prostokątną na wymiar powierzchni przylegającej) i do niej dospawać wyspawaną giętą z blachy (kształt krzyża, po złożeniu prostopadłościan) miskę. Nie wiem czy pomysł zbyt szalony, czy rzeczywiście zupełnie nieopłacalny
Co do michy z nierdzewy. Raczej spawy nie puszczą, prędzej powierzchnia dolegająca. Ja myślałem raczej, aby zrobić gotową splanowaną flanszę z otworami (prostokątną na wymiar powierzchni przylegającej) i do niej dospawać wyspawaną giętą z blachy (kształt krzyża, po złożeniu prostopadłościan) miskę. Nie wiem czy pomysł zbyt szalony, czy rzeczywiście zupełnie nieopłacalny
-
- GREEN
- Posty: 666
- Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:18
- Kontakt:
Miska olejowa w Mk4 GTI - jak ją chronić ?
Tak samo myslałem ale przy spawaniu może się pokrzywić i będzie odstawać
jak by sponsor się znalazł to można by było spróbować ale ja nie mam ochoty wywalać 1-2 tys na coś co może się nie udać
jak by sponsor się znalazł to można by było spróbować ale ja nie mam ochoty wywalać 1-2 tys na coś co może się nie udać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości