Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Blu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
Lokalizacja: Toruń
Auto: Golf VII GTI 2.0
Silnik: CXCA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Blu » ndz paź 16, 2016 19:29

Jutro zmierzę średnice kruciaka na pokrywie i będę szukał czegoś z takim samym rozmiarem. Nie mam możliwości zrobienia sobie takiego oct więc muszę zakupić.
Napisz mi tylko jak zrobiłeś przejście z tej "fajki" co wychodzi z bloku na dole bo tam chyba inna jest średnica, dorabiałeś redukcję jakąś ?



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: darwaz » ndz paź 16, 2016 19:52

Blu pisze:Jutro zmierzę średnice kruciaka na pokrywie i będę szukał czegoś z takim samym rozmiarem. Nie mam możliwości zrobienia sobie takiego oct więc muszę zakupić.
Napisz mi tylko jak zrobiłeś przejście z tej "fajki" co wychodzi z bloku na dole bo tam chyba inna jest średnica, dorabiałeś redukcję jakąś ?
Z tego co pamiętam to króciec plastikowy w bloku ma identyczną średnicę jak wyjście odmy z głowicy. Ja mam silikonowy łącznik odmy taki niebieski.

Obrazek

On zastępuje wszystkie przewody gumowe i łączy blok z gowicą a dalej idzie mi do CT. Od razu Ci powiem że kosztuje to jakieś 400zł i nie ma tego w Polsce.



Blu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
Lokalizacja: Toruń
Auto: Golf VII GTI 2.0
Silnik: CXCA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Blu » ndz paź 16, 2016 20:30

Tak wiem że nie ma tego w Polsce bo kiedyś szukałem całych "kitów" właśnie tych węży.
Gdzieś poczytałem że średnica to 22 mm (to sprawdzę) i lepiej jej nie zmniejszać (np. przez właśnie wlot do oct 10mm, 12mm itp.) bo istnieje ryzyko zamarznięcia wody w wężach. Zostanę przy fabrycznym rozmiarze tylko....kurcze cena za metr silikonu 22mm zabija :) hehe. Zwykłe węże Fagumitu czy inne z czasem stwardnieją, po drugie załamią się "na zakręcie". Może jakoś coś wyrzeźbię a resztę kasy przeznaczę na sylikony :rotfl:



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: darwaz » ndz paź 16, 2016 23:48

Nie pamiętam ile płaciłem za metr silikonu ale to była jakaś mała kwota. chyba 60 czy 80 zł. Chyba Ci się coś pomyliło.



Blu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
Lokalizacja: Toruń
Auto: Golf VII GTI 2.0
Silnik: CXCA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Blu » pn paź 17, 2016 00:14

Taką cenę znalazłem : http://allegro.pl/waz-przewod-silikonow ... 71685.html
Ok resztę będę kombinował, dzięki za odp. aha z tym przymarzaniem to wydaje mi się że na tych średnicach powinno dać radę nie ?



RlyDontKnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lis 11, 2014 00:52

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: RlyDontKnow » pn paź 17, 2016 11:07

Wąż 20mm wystarczy ;) Ja taki u siebie dawałem i jest git.
http://allegro.pl/rura-silikonowa-20mm- ... 56395.html" onclick="window.open(this.href);return false; dokładnie ten mam założony i jak na razie jestem zadowolony ;)



Blu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
Lokalizacja: Toruń
Auto: Golf VII GTI 2.0
Silnik: CXCA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Blu » pn paź 17, 2016 16:29

Siemka.
Właśnie pomierzyłem i faktycznie 20 mm wystarczy spokojnie. Znalazłem coś takiego : http://allegro.pl/przewod-podcisnienia- ... 34019.html i wydaje mi się że będzie ok. Tylko króćce w oil catch tank (D1 Spec made in China :) ) przerobie na 20 mm po zewnętrznej mam nadzieję że na dekielku będzie na tyle miejsca aby rozwiercić i wkręcić większe. Dzwoniłem do sprzedawcy o to ale nie był w stanie mi odp. :)

EDIT

Koledzy jeszcze jedno pytanie, odnośnie tego co w tym wątku bo gdzie indziej brak odp. mianowicie o to : http://www.fotosik.pl/zdjecie/1e8f0b418dc90517 ktoś tutaj wywalał ten zaworek pod kolektorem i zostawił wpięcie tylko z boku kolektora a odnogę z trójnika gumowego na tej rurce co leci z serwa zaślepił.
Chodzi mi o ten "zaworek" : http://www.fotosik.pl/zdjecie/656e5a120f2aa19c czy ja u siebie w AUM mogę też wywalić to dziadostwo i zostawić tylko boczne wpięcie do kolektora ?



RlyDontKnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lis 11, 2014 00:52

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: RlyDontKnow » pn paź 17, 2016 23:53

Właśnie pomierzyłem i faktycznie 20 mm wystarczy spokojnie. Znalazłem coś takiego : http://allegro.pl/przewod-podcisnienia- ... 34019.html" onclick="window.open(this.href);return false; i wydaje mi się że będzie ok.
Upewnij się tylko, że ten przewód ma średnicę wewnętrzną 20mm. Jeśli tak, to ten rzeczywiście byłby lepszy, bo będzie elastyczniejszy.
Tylko króćce w oil catch tank (D1 Spec made in China :) ) przerobie na 20 mm po zewnętrznej mam nadzieję że na dekielku będzie na tyle miejsca aby rozwiercić i wkręcić większe. Dzwoniłem do sprzedawcy o to ale nie był w stanie mi odp. :)
Też mam D1 Spec z kroćcami 10mm. Ja chcę zrobić to bez rozwiercania za pomocą takiego nypla (http://sklep.long.com.pl/mosiezny-nypel ... 13512,7272" onclick="window.open(this.href);return false;) i takiej końcówki (http://allegro.pl/koncowka-mosiezna-na- ... 17610.html" onclick="window.open(this.href);return false;).
Koledzy jeszcze jedno pytanie, odnośnie tego co w tym wątku bo gdzie indziej brak odp. mianowicie o to : http://www.fotosik.pl/zdjecie/1e8f0b418dc90517" onclick="window.open(this.href);return false; ktoś tutaj wywalał ten zaworek pod kolektorem i zostawił wpięcie tylko z boku kolektora a odnogę z trójnika gumowego na tej rurce co leci z serwa zaślepił.
Chodzi mi o ten "zaworek" : http://www.fotosik.pl/zdjecie/656e5a120f2aa19c" onclick="window.open(this.href);return false; czy ja u siebie w AUM mogę też wywalić to dziadostwo i zostawić tylko boczne wpięcie do kolektora ?
Od tak raczej tego nie możesz wywalić, ale ciężko mi powiedzieć, bo ja u siebie wyrzucałem całkowicie SAI, N249, Evap i przerabiałem układ PCV.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... VAP-Delete" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj masz pokazane jak to zrobić. Czy warto to robić, czy nie warto - to już kwestia indywidualna. Ja przygotowuje sobie silnik pod swapa i od razu to wywaliłem i wyłączyłem programowo.



Blu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
Lokalizacja: Toruń
Auto: Golf VII GTI 2.0
Silnik: CXCA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Blu » wt paź 18, 2016 18:26

Siemka.
Przewód ma 20 mm wewnątrz bo dzwoniłem do sprzedawcy.
Pomysł z nyplem dobry tylko zastanawiam się czy nie będzie zbyt restrykcyjny przepływ przez 1/4 cala...chciałem rozwiercić na 1/2 cala i takie zastosować w oil catch tanku.
Wywalone mam wszystko z wyjątkiem EVAP i jestem w trakcie modernizacji odmy co do wywalenia to zastanawiam się czy ten ezektor jest potrzebny (numery OE : 058 133 753 B ) jeśli jednak musi być to ok...po prostu wymienię ori opaski na nowe i sprawdzę stan gumowych łączników. Muszę poszukać jak powinien prawidłowo pracować ezektor i ewentualnie wymienić.
Wpięcie tylko boczne w kolektor<--->serwo miałem kiedyś w AGU a w AUM mam inaczej stąd ta ciekawość :)
Aha w oct masz rurkę puszczoną do dna zbiorniczka ?



Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Upiter » czw paź 20, 2016 11:14

Witam
Mam czysto teoretyczne pytanie, przeglądając inne fora w poszukiwaniu informacji na temat cofnięcia zapłonu trafiłem na pewien temat. Mianowicie czy słyszał ktoś o zastąpieniu napinacza łańcucha rozrządu z fazatorem, zwykłym napinaczem bez fazatora? W wątku tym ludzie piszą, że zastępowali napinacz z nastawnikiem napinaczem bez nastawnika i wszystko chodziło dobrze i bez żadnych negatywnych skutków. Jeden z użytkowników twierdzi że fazator odpowiada jedynie za ekologię i nie ma wpływu na zmianę faz rozrządu ani prace silnika. Wie ktoś coś na ten tema?
Podaję link do tematu w którym toczy się dyskusja
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2545 ... vj/page-29" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolega Wylyle dokładnie opisuje temat


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Fan mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt paź 28, 2016 04:49

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Fan mk2 » pt paź 28, 2016 05:18

Witam
Mam do kupienia mk2 z silnikeim agu na k04,ogolnie samochód był przygotowany pod tor,ale ja chcę nim jezdzic na codzień i miom pytaniem jest to czy trudno wsadzić spowrotem mechanizm wspomagania kierownycy, gdyż zostala usunięy ?i czy latwo by bylo wsadzić i podłączyć wiazke kabli pod radio i glosniki ,ktore też zostały usunięte? Dodam ,że akumulator mam z tyłu?Zapytanie kieruje do was,ponieważ za dużo nie mialem doczynien z tuningiem...



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » pt paź 28, 2016 09:42

Zeby dojsc do niektorych kwestii nie trzeba miec nic zwiazanego z tuningiem? To pytanie o radio i glosniki to tak na powaznie? :crazy:

Co do wspomagania to nie jestem pewny, ale na 99% zeby wymienic maglownice bedziesz musial wyciagac silnik ;) do tego zakup calego kompletu, zalozenie pompy (o ile zostala sciagnieta), zmiana paska, zalozenie przewodow itp itd.. obstawiam, ze sam tego nie zrobisz skoro pytasz czy problemem jest zalozyc z powrotem radio..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: RasPL » pt paź 28, 2016 10:12

Magiel ciezko wyjac ale sie da bez wyjmowania silnika. robilem to 3 razy w mk2


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Fan mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt paź 28, 2016 04:49

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Fan mk2 » pt paź 28, 2016 14:01

Wydaje mi się, że została ściągnięta , ponieważ chłop wywalił wszystkiego co było zbędne do jazdy na torze.Więc wyjęcie silnika raczej jest wskazane przy takiej operacji, jaką jest podłączenie wspomagania...dobra i jeszcze jedno, wiem, że większość to zaboli, ale czy instacja gazowa przy takiej mocy około 280 hp i takim tuningu, będzie działać bez problemu?



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości