Strona 2 z 3

: czw kwie 09, 2009 17:35
autor: bialy8704
bylem u mechanika mowil ze niedostaje cos paliwa podejrzewa filtr oby tylko to..

: czw kwie 09, 2009 17:42
autor: Rafalek114
to lepiej w miare mozliwosci usun jak najszybciej ta usterke !! ja obstawiam ze to cos wiecej niz filtr paliwa ! np pompa

: czw kwie 09, 2009 20:08
autor: bialy8704
ale gdy jezdze spokojnie nierobi mi tego dopiero jak wcisne w deche..mysle ze niebawem usterka zostanie usunieta,wiec opowiem co go bolalo :grin:

: czw kwie 09, 2009 21:05
autor: Rafalek114
bialy8704 pisze:ale gdy jezdze spokojnie nierobi mi tego dopiero jak wcisne w deche..mysle ze niebawem usterka zostanie usunieta,wiec opowiem co go bolalo :grin:

no walsnie bo jak jezdzisz spokojnie to pompa daje rade ,a jak go kopiesz to moze mu brakowac paliwa i dlatego sie tak dzieje .. logiczne , ale napewno powinnienes zaczac od zmiany filtra ,jak nie pomoze to sprawdz pompe

: czw kwie 09, 2009 21:14
autor: bialy8704
no mam nadzieje ze niebendzie nic powazniejszego niz pompa lub filtr???

: czw kwie 09, 2009 21:29
autor: Rafalek114
nie wiem niechce tu opowiadac bajek ,ale nie kop go teraz bo pewnie EGT wydupcza z leksza w kosmos ,a po co masz sobie kosztow narobic !

: ndz kwie 12, 2009 16:24
autor: g60
hunterek pisze:PB95 czy PB98 ?
Witam.
Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa(energetyczna),a więc ilość energii,jaką uzyskuje się w procesie spalania określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość – czyli zawartość oktanów odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe, im oktanów więcej tym paliwo spala się wolniej i łagodniej, tak więc jak paliwo spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc. Subiektywne wrażenie,że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu że spalając paliwo łagodniej pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej.
Na „ucho” jest lepiej, mocy jednak ubywa. Inna sprawa to paliwa np. Shell V-Pover 99 do których stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku PB98 a mianowicie związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu, i to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. W ostatecznym rozrachunku zwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu ) nad jego niechcianą do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość) . Tak uzyskujemy większą moc. Ktoś powie, że skoro paliwa o niższej liczbie oktanowej dają większą moc, to dlaczego w sporcie używa się benzyn o wysokiej liczbie oktanowej? Przecież doskonale znany rajdowcom ELF TURBO MAX ma liczbę oktanową 101,7. Spieszę z wyjaśnieniem .
Wspomniałem na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki, niż silniki aut seryjnych, to dla tego w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa- po to, by spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników. Co ciekawe, gdyby zjawisko spalania stukowego w ogóle nie występowało, można być pewnym, że każda z rajdówek jezdziłaby na paliwie o bardzo niskiej oktanowości, w myśl zasady że do silnika należy stosować benzynę o najmniejszej możliwie liczbie oktanowej, przy której działa on poprawnie. Spalanie stukowe jednak istnieje, przyprawiając o ból głowy konstruktorów silników. Może to i lepiej, bo czy ktokolwiek potrafi sobie wyobrazić samochód WRC na 70-oktanowej benzynie? Tak więc jeśli Wasze silniki mogą jezdzić na paliwie PB95 to nie ma sensu tankować do niego paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Mocy od tego nie przybędzie,a wręcz odwrotnie. No chyba że jest to paliwo o zwiększonej wartości energetycznej, lub zawierające większe ilości związków tlenu.

„ Magazyn Rajdowy WRC”

: sob kwie 18, 2009 23:42
autor: lukas87
Co wy w ogole gadacie za *#cenzura#*!!!! :panna: widzialem test BMW 1 ktora wyjechala prosto z salonu i jezdzila na takiej samej trasie (100 km) na PB 95 i 98... jakie wnioski po tescie?? na 95 predkosc max byla wyzsza o kilka kilosow niz na gownie zwanym PB 98. Stary nie wierz w gadanie odnosnie paliwa "wysokooktanowego" bo to haczyk koncernow paliwowych na "madralow" ktorym sie wydaje ze jak se zaleja 98 to im auto szybciej sie zbierze :rotfl: efekt placebo :bajer: trzymanko

: sob lis 14, 2009 20:47
autor: p88
wiadomo ze na 98 zrobisz wiecej km juz nie raz sie natym przekonalem tankujas na shellu czy lotosie :)

: wt lis 17, 2009 11:05
autor: waciak
Zalecane do silnika jest PB95 i kropka.Sporo czasu lałem 98 ale przekonałem się że to bez sensu ;) Na 95 lepiej "idzie" :grin:
Raz zalałem V-Power Racing 100 okt. ale tak zamuliło auto że masakra :)
Piszę oczywiście o 1.8T 180 KM :)

: wt lis 17, 2009 12:33
autor: Rafalek114
waciak pisze:Zalecane do silnika jest PB95 i kropka.Sporo czasu lałem 98 ale przekonałem się że to bez sensu ;) Na 95 lepiej "idzie" :grin:
Raz zalałem V-Power Racing 100 okt. ale tak zamuliło auto że masakra :)
Piszę oczywiście o 1.8T 180 KM :)
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :panna: :panna: :panna: :panna:

: wt lis 17, 2009 17:39
autor: waciak
Z czego kolega rży?? :bajer:

: śr lis 18, 2009 14:58
autor: Kevin_mkII
waciak pisze:Z czego kolega rży??

no przeczytaj co napisales.... moze nalales tego do swojego 1.6 GT i wtedy auto mogło oszaleć, chyba ze to był WIPałer rajsing z stacji niewiadomego pochodzenia

: śr lis 18, 2009 15:16
autor: evolution
Kevin_mkII, ucz se ucz a jak se juz pouczysz wpadniesz cos napsac jeszcze raz znow bedziesz 3 kroki za murzynami i sie uczyc bedziesz musial... auto seryjne nie modzone ma jezdzic na paliwie o jak najmniejszej liczbie oktanowej przy ktorej nie wystepuje zjawisko detonacji... pozwala to wycisnac z slnika ostatnie resztki zapasowej mocy. rajcinga to ty sobie mozesz wlewac ale tego na wzor redbulla. Vpower pomoze jak masz agresywne zaplony i afr niski, czyli jakos podstrojone auto, zawartosc utlenaczy podniesie go nieco a zaplony nie spowoduja detonacji
wiec reasumujac sa 3 slowa do k. prowadzacego... zamilcz jak sie nie znasz :helm: