Jakie paliwko do malego potworka

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bialy8704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 16:35
Lokalizacja: chojnice
Kontakt:

Post autor: bialy8704 » czw kwie 09, 2009 17:35

bylem u mechanika mowil ze niedostaje cos paliwa podejrzewa filtr oby tylko to..



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » czw kwie 09, 2009 17:42

to lepiej w miare mozliwosci usun jak najszybciej ta usterke !! ja obstawiam ze to cos wiecej niz filtr paliwa ! np pompa


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
bialy8704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 16:35
Lokalizacja: chojnice
Kontakt:

Post autor: bialy8704 » czw kwie 09, 2009 20:08

ale gdy jezdze spokojnie nierobi mi tego dopiero jak wcisne w deche..mysle ze niebawem usterka zostanie usunieta,wiec opowiem co go bolalo :grin:



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » czw kwie 09, 2009 21:05

bialy8704 pisze:ale gdy jezdze spokojnie nierobi mi tego dopiero jak wcisne w deche..mysle ze niebawem usterka zostanie usunieta,wiec opowiem co go bolalo :grin:

no walsnie bo jak jezdzisz spokojnie to pompa daje rade ,a jak go kopiesz to moze mu brakowac paliwa i dlatego sie tak dzieje .. logiczne , ale napewno powinnienes zaczac od zmiany filtra ,jak nie pomoze to sprawdz pompe


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
bialy8704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 16:35
Lokalizacja: chojnice
Kontakt:

Post autor: bialy8704 » czw kwie 09, 2009 21:14

no mam nadzieje ze niebendzie nic powazniejszego niz pompa lub filtr???



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » czw kwie 09, 2009 21:29

nie wiem niechce tu opowiadac bajek ,ale nie kop go teraz bo pewnie EGT wydupcza z leksza w kosmos ,a po co masz sobie kosztow narobic !


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

g60
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt maja 11, 2007 19:00
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: g60 » ndz kwie 12, 2009 16:24

hunterek pisze:PB95 czy PB98 ?
Witam.
Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa(energetyczna),a więc ilość energii,jaką uzyskuje się w procesie spalania określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość – czyli zawartość oktanów odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe, im oktanów więcej tym paliwo spala się wolniej i łagodniej, tak więc jak paliwo spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc. Subiektywne wrażenie,że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu że spalając paliwo łagodniej pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej.
Na „ucho” jest lepiej, mocy jednak ubywa. Inna sprawa to paliwa np. Shell V-Pover 99 do których stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku PB98 a mianowicie związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu, i to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. W ostatecznym rozrachunku zwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu ) nad jego niechcianą do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość) . Tak uzyskujemy większą moc. Ktoś powie, że skoro paliwa o niższej liczbie oktanowej dają większą moc, to dlaczego w sporcie używa się benzyn o wysokiej liczbie oktanowej? Przecież doskonale znany rajdowcom ELF TURBO MAX ma liczbę oktanową 101,7. Spieszę z wyjaśnieniem .
Wspomniałem na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki, niż silniki aut seryjnych, to dla tego w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa- po to, by spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników. Co ciekawe, gdyby zjawisko spalania stukowego w ogóle nie występowało, można być pewnym, że każda z rajdówek jezdziłaby na paliwie o bardzo niskiej oktanowości, w myśl zasady że do silnika należy stosować benzynę o najmniejszej możliwie liczbie oktanowej, przy której działa on poprawnie. Spalanie stukowe jednak istnieje, przyprawiając o ból głowy konstruktorów silników. Może to i lepiej, bo czy ktokolwiek potrafi sobie wyobrazić samochód WRC na 70-oktanowej benzynie? Tak więc jeśli Wasze silniki mogą jezdzić na paliwie PB95 to nie ma sensu tankować do niego paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Mocy od tego nie przybędzie,a wręcz odwrotnie. No chyba że jest to paliwo o zwiększonej wartości energetycznej, lub zawierające większe ilości związków tlenu.

„ Magazyn Rajdowy WRC”



lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Post autor: lukas87 » sob kwie 18, 2009 23:42

Co wy w ogole gadacie za *#cenzura#*!!!! :panna: widzialem test BMW 1 ktora wyjechala prosto z salonu i jezdzila na takiej samej trasie (100 km) na PB 95 i 98... jakie wnioski po tescie?? na 95 predkosc max byla wyzsza o kilka kilosow niz na gownie zwanym PB 98. Stary nie wierz w gadanie odnosnie paliwa "wysokooktanowego" bo to haczyk koncernow paliwowych na "madralow" ktorym sie wydaje ze jak se zaleja 98 to im auto szybciej sie zbierze :rotfl: efekt placebo :bajer: trzymanko



p88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 05, 2009 19:47
Lokalizacja: białystok
Kontakt:

Post autor: p88 » sob lis 14, 2009 20:47

wiadomo ze na 98 zrobisz wiecej km juz nie raz sie natym przekonalem tankujas na shellu czy lotosie :)



Awatar użytkownika
waciak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 09:18
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: waciak » wt lis 17, 2009 11:05

Zalecane do silnika jest PB95 i kropka.Sporo czasu lałem 98 ale przekonałem się że to bez sensu ;) Na 95 lepiej "idzie" :grin:
Raz zalałem V-Power Racing 100 okt. ale tak zamuliło auto że masakra :)
Piszę oczywiście o 1.8T 180 KM :)


Wódka nie rozwiąże Twoich problemów...z drugiej strony mleko też nie :)

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » wt lis 17, 2009 12:33

waciak pisze:Zalecane do silnika jest PB95 i kropka.Sporo czasu lałem 98 ale przekonałem się że to bez sensu ;) Na 95 lepiej "idzie" :grin:
Raz zalałem V-Power Racing 100 okt. ale tak zamuliło auto że masakra :)
Piszę oczywiście o 1.8T 180 KM :)
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :panna: :panna: :panna: :panna:


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
waciak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 09:18
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: waciak » wt lis 17, 2009 17:39

Z czego kolega rży?? :bajer:


Wódka nie rozwiąże Twoich problemów...z drugiej strony mleko też nie :)

Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Post autor: Kevin_mkII » śr lis 18, 2009 14:58

waciak pisze:Z czego kolega rży??

no przeczytaj co napisales.... moze nalales tego do swojego 1.6 GT i wtedy auto mogło oszaleć, chyba ze to był WIPałer rajsing z stacji niewiadomego pochodzenia


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr lis 18, 2009 15:16

Kevin_mkII, ucz se ucz a jak se juz pouczysz wpadniesz cos napsac jeszcze raz znow bedziesz 3 kroki za murzynami i sie uczyc bedziesz musial... auto seryjne nie modzone ma jezdzic na paliwie o jak najmniejszej liczbie oktanowej przy ktorej nie wystepuje zjawisko detonacji... pozwala to wycisnac z slnika ostatnie resztki zapasowej mocy. rajcinga to ty sobie mozesz wlewac ale tego na wzor redbulla. Vpower pomoze jak masz agresywne zaplony i afr niski, czyli jakos podstrojone auto, zawartosc utlenaczy podniesie go nieco a zaplony nie spowoduja detonacji
wiec reasumujac sa 3 slowa do k. prowadzacego... zamilcz jak sie nie znasz :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości