Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Kolego odpinasz z TIP-a wszystko to co idzie do SAI czy też tzw EGR ( o ile mnie pamięć nie myli 3 węże ) i je zaślepiasz. Dalej odkręcasz z przodu kolektora to żeliwo w którym jest czujnik od n249 i SAI odcinasz 3 pierwsze węże było pokazane na zdjęciach, potem spuszczasz płyn chłodniczy wykręcasz obudowe czujnika temperatury z bloku silnika i masz już pełny dostęp do układu SAI wywalasz to dziadostwo, dziurę po nim zaślepiasz obojętnie jaką blachą wyciętą na wymiar a uszczelkę bierzesz właśnie z EGR które wyciągnąłeś. Po całym zabiegu pozostaje wpięcie wężyka fi 4mm z kolektora do DV wywalenie z pod auta pompy SAI i sprawdzenie szczelności całego układu doładowania. Myślę, że to na tyle
Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Jak masz nowsze auto to przygotuj się na wizytę u tunera żeby wyłączyć SAI bo oporniki nic nie dają. W starszych opornik jest OK. Tak na szybko żeby wszystko pominąć to odpinasz jeden wężyk z pod kolektora który idzie do tych zaworków i wpinasz bezpośrednio pod DV. Jeśli chcesz wszystko wywalić to wywalasz całą pompę SAI a wejście w obudowie filtra pow zaślepiasz ewentualnie robisz CAI. Odkręcasz część metalową przykręconą do kolektora i wyciszasz wszystkie wężyki i pozostawiasz zawory podpięte do wtyczek. Odkręcasz obudowę z czujnikiem i odkręcasz combi vale , następnie robisz zaślepkę i przykręcasz ja dodatkowo posmarowałem blaszkę sylikonem Victor reinz. Przy okazji możesz od razu kupić króciec od czujnika temp bo po złożeniu może tam cieknąć koszt nie duży a zawsze niweluje że już ze starości się odkształciło. Następnie zaślepiasz miejsca w TIPie nie pamiętam ale albo 1 albo 2 miejsca. Na koniec podłączasz DV bezpośrednio pod kolektor i cieszysz się brakiem całego tego makaronu który powoduje problemy z nieszczelnością.
Ja jak usuwałem obejrzałem to http://forums.fourtitude.com/showthread ... VAP-Delete&" onclick="window.open(this.href);return false; i jak zacząłem robić to później widać było co odczepić i wywalić z usuwanych elementów.
Ja jak usuwałem obejrzałem to http://forums.fourtitude.com/showthread ... VAP-Delete&" onclick="window.open(this.href);return false; i jak zacząłem robić to później widać było co odczepić i wywalić z usuwanych elementów.
Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Z błedem liczyłem się gdyż mam Aum'a z 2001r Jednak auto jest właśnie przygotowywane pod mody także układ SAI bedzie wycięty z programu Dzięki chłopaki za odpowiedzi w weekend się tym zajme, wydaje się banalnie proste po przejrzeniu wielu postów jednak aż mnie ciekawi dlaczego idzie tak wiele przewodów tam a można go zastąpić 1 A teraz Panowie pytanie robiliście coś z odmą? Dodam że Evap zostawiam bez zmian.... A co do odmy to pierwsza Moja myśl była aby zrobić układ otwarty jednak zwątpiłem w to i przymierzam się do catch tanka
- Młody Golfiarz
- Vag Nysa
- Posty: 459
- Rejestracja: ndz lip 28, 2013 20:39
- Lokalizacja: Nysa
Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Witam
Sory za odkop, ale właśnie wywalam cały ten układ i mam kilka pytań co do poradnika w powyższym linku jak i tego zabiegu.
A więc kupiłem taką zaślepkę
Po wywaleniu tego
Jest następujący widok
Z racji że mam takiego 3" TIP-a i nie mam króćca na dole to go nie muszę zaślepiać
Potem wywaliłem to
I teraz pytanie czy oprócz wywalenia tych plastikowych rur odkręcić od dołu tą pompę
(zdjęcie zapożyczone z wuja google)
I czy ogarniał ktoś temat z tym pojedynczym przewodem do serwa ? Jakieś wskazówki ?
Sory za odkop, ale właśnie wywalam cały ten układ i mam kilka pytań co do poradnika w powyższym linku jak i tego zabiegu.
A więc kupiłem taką zaślepkę
Po wywaleniu tego
Jest następujący widok
Z racji że mam takiego 3" TIP-a i nie mam króćca na dole to go nie muszę zaślepiać
Potem wywaliłem to
I teraz pytanie czy oprócz wywalenia tych plastikowych rur odkręcić od dołu tą pompę
(zdjęcie zapożyczone z wuja google)
I czy ogarniał ktoś temat z tym pojedynczym przewodem do serwa ? Jakieś wskazówki ?
-
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 278
- Rejestracja: pn cze 11, 2012 18:12
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Młody Golfiarz, z wyjścia z kolektora bezpośrednio podłączasz do serwa
Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
to pod kolekotrem możesz zostawić i zrobic jak w audi a4 b6 1.8T tzn jeden zaworek robisz pętle, drugi odpięty. Nie trzeba wtedy pakować rezystorów.
Przedów do serwa bezpośrednio od kolektora żeby kwestia jest taka zeby serwo działało musi być próżnia/podciśnienie czyli VACUM
Co do TIPA tego ze zdjęcia to pozosało to co engineer w 94' roku zaprojektował czyli wejscie na DV ( które nie jest konieczne) i wejście na n75 (które jest konieczne do gruchy).
kazdemu posiadaczowi 1.8T polecam ten zabieg. zrobiłem to już w trzech samochodach i nigdy nie zaszkodziło, wręcz przeciwnie
Po zabiegu zrób test szczelności - to jest krytyczne do odzyskania możliwości silnika
Przedów do serwa bezpośrednio od kolektora żeby kwestia jest taka zeby serwo działało musi być próżnia/podciśnienie czyli VACUM
Co do TIPA tego ze zdjęcia to pozosało to co engineer w 94' roku zaprojektował czyli wejscie na DV ( które nie jest konieczne) i wejście na n75 (które jest konieczne do gruchy).
kazdemu posiadaczowi 1.8T polecam ten zabieg. zrobiłem to już w trzech samochodach i nigdy nie zaszkodziło, wręcz przeciwnie
Po zabiegu zrób test szczelności - to jest krytyczne do odzyskania możliwości silnika
Jest -> a4 b7 1.8T BFB :)
było
MKIV 1.8T AUM najlepszy z najlepszych 200+KM homemade :)
Leon 1.8T APP
Golf 1.9TDI ARL
Golf 1.8T AGU
Golf 1.4 cokolwiek
było
MKIV 1.8T AUM najlepszy z najlepszych 200+KM homemade :)
Leon 1.8T APP
Golf 1.9TDI ARL
Golf 1.8T AGU
Golf 1.4 cokolwiek
Re: Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Panowie witam, jakby co odkopie linkiem z filmem
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... JluMz-FjVw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... JluMz-FjVw" onclick="window.open(this.href);return false;
- Młody Golfiarz
- Vag Nysa
- Posty: 459
- Rejestracja: ndz lip 28, 2013 20:39
- Lokalizacja: Nysa
Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Panowie znowu odkop
Otóż zrobiłem wszystko jak w tym linku http://forums.fourtitude.com/showthread ... VAP-Delete&" onclick="window.open(this.href);return false; to znaczy
- EVAP - pochłaniacz par puki co jest wpięty ale króciec ten co idą opary z baku, ten co jest nad przepustnicą i pod kolektorem są zaślepione sylikonowymi korkami i skręcone nowymi opaskami.
- Odma - zrobiony oil catch tank z bidonu rowerowego z pokrywy zaworów idzie w dół w trójnik gdzie idzie przewód od plastikowego kolanka od sinika to do bidonu i powraca z powrotem do dolotu, wszystkie węże olejoodporne i opaski nowe, ogólnie jak w tym linku.
- Odkurzacz zostawiony wpięty ale wszystkie plastikowe węże wywalone
- Zaworki pod kolektorem wpięte w wtyczki ale bez węży
- nowy przewód z kolektora do regulatora a drugi króciec zaślepiony korkiem sylikonowym + opaska, z serwa do kolektora jeden przewód z zaworkiem zwrotnym
- wymieniona na nową uszczelka kolektora ssącego i oringii na wtryskiwaczach
Przed tym zabiegiem auto chodziło normalnie miało mniejszą moc ale to przez dziurawe węże pod kolektorem, teraz ma większą moc ale faluje jak cholera. Jak zejdzie z ssania to zaczynają falować obroty schodzi poniżej 900 czasami nawet do 500 aż auto przygasa i skacze do 1100-1200. Jak dodam gazu to czasami jakby go zatyka zalewa i strzela w wydech ale ostatnio nie było takie problemu i wystarczy że przytrzymałem gaz na 1100 i już nie falowało. Ktoś ma pomysły od czego to ? Czy nieszczelny DP może być winowajcą ? Ktoś wie na ile "niutomera" dokręca się ssący kolektor ?
Pozdrawiam
Otóż zrobiłem wszystko jak w tym linku http://forums.fourtitude.com/showthread ... VAP-Delete&" onclick="window.open(this.href);return false; to znaczy
- EVAP - pochłaniacz par puki co jest wpięty ale króciec ten co idą opary z baku, ten co jest nad przepustnicą i pod kolektorem są zaślepione sylikonowymi korkami i skręcone nowymi opaskami.
- Odma - zrobiony oil catch tank z bidonu rowerowego z pokrywy zaworów idzie w dół w trójnik gdzie idzie przewód od plastikowego kolanka od sinika to do bidonu i powraca z powrotem do dolotu, wszystkie węże olejoodporne i opaski nowe, ogólnie jak w tym linku.
- Odkurzacz zostawiony wpięty ale wszystkie plastikowe węże wywalone
- Zaworki pod kolektorem wpięte w wtyczki ale bez węży
- nowy przewód z kolektora do regulatora a drugi króciec zaślepiony korkiem sylikonowym + opaska, z serwa do kolektora jeden przewód z zaworkiem zwrotnym
- wymieniona na nową uszczelka kolektora ssącego i oringii na wtryskiwaczach
Przed tym zabiegiem auto chodziło normalnie miało mniejszą moc ale to przez dziurawe węże pod kolektorem, teraz ma większą moc ale faluje jak cholera. Jak zejdzie z ssania to zaczynają falować obroty schodzi poniżej 900 czasami nawet do 500 aż auto przygasa i skacze do 1100-1200. Jak dodam gazu to czasami jakby go zatyka zalewa i strzela w wydech ale ostatnio nie było takie problemu i wystarczy że przytrzymałem gaz na 1100 i już nie falowało. Ktoś ma pomysły od czego to ? Czy nieszczelny DP może być winowajcą ? Ktoś wie na ile "niutomera" dokręca się ssący kolektor ?
Pozdrawiam
Re: Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Witam
Czy mogę liczyć na pomoc, mam silnik 1,8T AMK po podniesieniu mocy do 290km i chciał bym usunąć zbędny osprzęt na siniku i wstawić oil catch tank może ma ktoś szczegółową instrukcje jak to usunąć
Czy mogę liczyć na pomoc, mam silnik 1,8T AMK po podniesieniu mocy do 290km i chciał bym usunąć zbędny osprzęt na siniku i wstawić oil catch tank może ma ktoś szczegółową instrukcje jak to usunąć
Re: Usunięcie SAI , N112 , N249 , EVAP
Oj chłopie...
Na początku posta masz link do strony gdzie jest opisane wszystko. Poza tym w temacie również kilkukrotnie ktoś opisywał pokrótce co trzeba zrobic.
Mój Golf: https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=621351
Było:
Ford Escort MK6 1.6 + LPG
Ford Focus MK1 FL 1.8 TDCI / fake ST
Jest:
VW Golf IV GTI 1.8T
Seat Leon ST 5F 1.6TDI
Było:
Ford Escort MK6 1.6 + LPG
Ford Focus MK1 FL 1.8 TDCI / fake ST
Jest:
VW Golf IV GTI 1.8T
Seat Leon ST 5F 1.6TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości