jaki blok do 1.8t wybrac

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

blondyn88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 08, 2013 19:49

jaki blok do 1.8t wybrac

Post autor: blondyn88 » wt sty 13, 2015 18:04

Witam mam takie pytanie obróciło mi panewkę silnik 1.8t blok z aeb głowica z agu
chciał bym zmienić blok na taki zeby pompa oleju była napędzana przez łańcuszek
jaki blok będzie najlepszy do tuningu aktualnie silnik ma 290 km bede celował w 400



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

jaki blok do 1.8t wybrac

Post autor: ADi997 » wt sty 13, 2015 20:49

W czym to siedzi teraz ?? Wzdłużnie czy poprzecznie ??
Wszystkie 1.8T montowane poprzecznie mają napęd pompy oleju na łańcuchu, AGU, AUM, AUQ, ARZ, APY, AMK, BAM i jeszcze sporo innych.
Skoro celujesz w 400 to pewnie będzie zakuty więc obojętnie który blok wybierzesz.
AEB bazuje na starych blokach 1.8 z mk2/mk3 i będziesz potrzebował nowego osprzętu tj. alternator, łapa alternatora, pompa wspom, ew AC, napinacz i pewnie kilka innych rzeczy.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

blondyn88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 08, 2013 19:49

jaki blok do 1.8t wybrac

Post autor: blondyn88 » wt sty 13, 2015 22:06

w woli wyjaśnienia silnik poprzecznie wisi w Passacie b4 głowica agu blok Aeb

bo nie wiem co zrobić

szlif walu nowe panewki czy kopić cały dól silnika jakiś nowszy od tego co mam

ponieważ z tego co wyczytałem z bloku aeb nie da sie zrobić stokera

wiec nowszy blok byl by bardziej rozwojowy

pytanie który będzie najlepszy na przyszłe mody?



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

jaki blok do 1.8t wybrac

Post autor: ADi997 » wt sty 13, 2015 23:54

Do AEBa wał z ABFa siądzie jak chcesz strokera robić.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

jaki blok do 1.8t wybrac

Post autor: tom cio » śr sty 14, 2015 00:15

Przepraszam najmocniej za offtopic ale jak już poruszona kwestia podobieństwa AEB do starych 1.8, jak w aeb rozwiązany jest napęd pompy oleju? Pasuje ona do starszych silników (jest wydajniejsza?)? Buduję ABA sterowane standalone, zapłon na cewce więc aparat zapłonowy jest mi zbędny. Po zdjęciach które znalazłem jest w miejscu aparatu tylko jakiś dekielek i tyle.



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Re: jaki blok do 1.8t wybrac

Post autor: ADi997 » śr sty 14, 2015 00:34

tom cio pisze:Przepraszam najmocniej za offtopic ale jak już poruszona kwestia podobieństwa AEB do starych 1.8, jak w aeb rozwiązany jest napęd pompy oleju? Pasuje ona do starszych silników (jest wydajniejsza?)? Buduję ABA sterowane standalone, zapłon na cewce więc aparat zapłonowy jest mi zbędny. Po zdjęciach które znalazłem jest w miejscu aparatu tylko jakiś dekielek i tyle.
Napęd pompy oleju jak w starych silnikach z paska rozrządu. Na bloku jest zaślepka zamiast aparatu zapłonowego ale po jej wyjęciu można go założyć bo zostawili ślimaka na wałku pośrednim do pompy.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
tom cio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 14:56
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński

jaki blok do 1.8t wybrac

Post autor: tom cio » śr sty 14, 2015 21:01

No tak, to wiem ale pompa w aba jest zasilana płetwą z aparatu a patrząc po zdjęciach pompy aeb ma ona wielofrez na końcu, czyli pod tym dekielkiem musi być jakaś przekładnia która przekazuje z wałka pośredniego na pompę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości