Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
homer21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: wt lis 15, 2011 13:25
Lokalizacja: Pniówek

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: homer21 » śr mar 12, 2014 19:03

mam stare zegary z mk2 na 2 kości scalak to chyba SAK215 ale jeszcze jutro zobacze dla pewności


Mój Mk2 1.8 T :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bugalon » czw mar 13, 2014 08:19

Jak masz na saku, to podpinasz sygnał ze sterownika prosto na zegary i obrotomierz działa sam z siebie bez zadnego kombinowania.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
kacper_zet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt mar 23, 2010 13:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kacper_zet » sob mar 15, 2014 22:46

Panowie jak podpiąć (skąd wziąć) sygnał do obrotomierza ze sterownika me7.5 silnika AUQ z Octavii do zegarów VDO Golfa mk3



S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » sob mar 15, 2014 23:39

bugalon pisze:Jak masz na saku, to podpinasz sygnał ze sterownika prosto na zegary i obrotomierz działa sam z siebie bez zadnego kombinowania.
Ale raczej nie w wiązke zegarów, jak to ma miejsce w mk2 na cewce, ale bezpośrednio w SAKa?



agentmariusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 16:16

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: agentmariusz » ndz mar 16, 2014 10:42

Witam Was Koledzy

mam mały problem
Gdyż posiadam Audi A4 z 2002 roku z silnikiem 1.8T AVJ 150km
i postanowiłem dać AJL 180KM

no i na pierwszy rzut oka silniki takie same- na ogół tak jeśli nie ma się dwóch silników koło siebie i nie widać różnicy ;/

no i mam tu dwa problemu które nie wiem jak rozwiązać :(

1. Mój czyli AVJ ma recyrkulacjię spalin a ten AJL nie ma :banghead: i nie wiem jak to przerobić żeby chodził poprawnie komputer...

2. również AVJ który miałem ma "zmienną fazę rozrządu" a ten AJL nie ma jest stały... i również dochodzi tam elektryka i nie wiem jak to ominąć żeby poprawnie chodziło


da się to zrobić ? czy muszę szukać i wkładać normalnie AVJ ?


Proszę was koledzy pomóżcie :)

tylko w was widzę nadzieje :)

bo albo źle szukam. albo nie mogę nic znaleźć na ten temat ;/


i jeszcze tak nawiązując do pytania

w moim są 2sondy Lamda a w tym jedna i czy je też da się jakoś oszukać


Dzięki serdeczne i pozdrawiam :)



marog60
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 19:49
Lokalizacja: lubelskie

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: marog60 » ndz mar 16, 2014 11:08

kupiles drugi silnik bez wiązki i komputera???



agentmariusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 16:16

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: agentmariusz » ndz mar 16, 2014 22:42

marog60 pisze:kupiles drugi silnik bez wiązki i komputera???

na dobrą sprawę po co miałem kupować wiązkę komputera skoro nie robię SWAPa tylko zmianę silnika
padł mi silnik i zamiast go remontować chce go zmienić

i tak jak wspomniałem miedzy tymi silnikami są dwie różnice które na pierwszy rzut oka ich nie było widać dopiero wyszły przy podłączaniu



Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: stolniczkow » ndz mar 16, 2014 23:01

To są dość istotne różnice... Poszukaj komputera, przerabianie tego wszystkiego pod starego kompa jest możliwe ale trochę bez sensu.


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

agentmariusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 16:16

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: agentmariusz » ndz mar 16, 2014 23:43

aaa bu

czyli cóż albo opierdzielić silnik i poszukać oryginalnego AVJ
albo cala wiązkę i komputer pod AJL ??

no niestety wiem że są istotne różnice, ale mowie jak nie masz przy sobie dwóch silników przy sobie to na "oko" są takie same i można sobie gdybać że będzie pasować
dopiero później wyszły te dwie główne różnice niestety ;/


tylko że by oddać silnik muszę jechać z powrotem ponad 300km w jedną stronę ;/

a mimo że bez sensu jak mogę to przerobić pod tą wiązkę i komputer ?
jakieś rady ?



S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » pn mar 17, 2014 23:34

Siądą wtryski z listwą od AUQ na kolektor ssący z S3? Nie wiem konkretnie czy przed liftem czy po, kupiłem go po taniości.... AUQ pochodzi z 2003r.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » pn mar 17, 2014 23:58

w S3 były dwa rodzaje wtrysków 380cc krótkie i długie. Gdzieś na forum jest nawet foto z wymiarami. Też byłem przed takim dylematem i opinie były podzielone jedni powiedzieli że będzie ok a inni że nie będą pasować.



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » wt mar 18, 2014 00:44

S. pisze:Siądą wtryski z listwą od AUQ na kolektor ssący z S3? Nie wiem konkretnie czy przed liftem czy po, kupiłem go po taniości.... AUQ pochodzi z 2003r.
Jeżeli kolektor z BAM'a to siądą ale po prawej stronie przy mocowaniu przepustnicy na kolektorze jest fragmencik - mocowanie pod coś, które trzeba zeszlifować, brakuje dosłownie kilku mm. Jak przyłożysz to zobaczysz o co biega.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: S. » wt mar 18, 2014 21:22

Sev pisze:Jeżeli kolektor z BAM'a
Nie wiem czy z BAMa czy z czego innego, wystawiony był jako kolektor AGU tyle że przepustnice ma po lewej stronie ;)
Będe w Polsce to obadam temat :helm:



k24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:48

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: k24 » wt mar 18, 2014 22:32

no to dobrze, agu ma z lewej przeciez przepustnice.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości