AGU gaśnie podczas pracy i falują obroty

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

AGU gaśnie podczas pracy i falują obroty

Post autor: lukas87 » pt lis 22, 2013 17:45

Witam,
Koledzy pomóżcie co może być nie tak, bo ja już nie mam pomysłu.

Silnik:
Mam AGU 1.8T 150KM 99r. + gaz BRC.

- na vagu nie pokazuje żadnych błędów.
- auto kiedy jest zimne nie wykazuje żadnych oznak niedomagań, uszkodzeń itp.
- generalnie auto ma ogromny zapas mocy, nie ma żadnych przerw w mocy, jest bardzo dynamiczne i elastyczne,
- do czasu osiągnięcia temp. pracy auto pracuje cicho i równo.

Problem:
- chwilowe i cykliczne falowania obrotów,
- gaśnięcie podczas jazdy oraz na jałowym biegu,
- chwilowo traci łączność przy podłączonym kablu diagnostycznym,
- często gaśnie kiedy włącza się wentylator,
- obroty znacznie spadają kiedy wciskam pedał hamulca,
- przed regulacją rozrządu gasł przy zwalnianiu i próbie skrętu.

Powyższe problemy pojawiają się zarówno na benzynie jak i na gazie.

Co już zrobiłem:
- wyregulowany rozrząd, był przestawiony o jeden ząb, po wyrwgulowaniu znaczna poprawa jednak auto dalej gaśnie,
- sprawdzone podciśnienie, jest szczelnie,
- sprawdzony przepływomierz + adaptacja,
- sprawdzona i wyczyszczona przepustnica + adaptacja,
- sprawdzony i przeszlifowany w nóżkach przekaźnik 163 + podmiana na inny,
- sprawdzony czujnik halla,
- sprawdzony czujnik położenia wału + podmiana na inny,
- sprawdzone cewki,
- nowy akumulator,
- drożny filtr powietrza i paliwa,
- świeżo zalany olej,
- nowe świece,
- przeszlifowane wszystkie masy,
- ładowanie aku poprawne.

Jeśli macie jakieś pomysły byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź, bo ja już powoli tracę pomysły co jeszcze można sprawdzić, nie wiem może jeszcze podmienić serwo albo po prostu może już sterownik się wypala?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

AGU gaśnie podczas pracy i falują obroty

Post autor: bugalon » pt lis 22, 2013 20:29

Jakie korekty dawek pokazuje VAG przy logach dynamicznych na nagrzanym silniku? Jakie temperatury pokazuje vag gdy na wskaźniku jest 90 stopni temperatury?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

AGU gaśnie podczas pracy i falują obroty

Post autor: ADi997 » pt lis 22, 2013 20:49

Wywalony aku też lubi różne jaja robić nawet jeśli ma jeszcze moc uruchomić silnik.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Re: AGU gaśnie podczas pracy i falują obroty

Post autor: lukas87 » pt lis 22, 2013 22:30

bugalon pisze:Jakie korekty dawek pokazuje VAG przy logach dynamicznych na nagrzanym silniku? Jakie temperatury pokazuje vag gdy na wskaźniku jest 90 stopni temperatury?
Dawek jeszcze nie sprawdzałem, ponieważ dopiero zacząłem prace z vagiem więc minie trochę czasu zanim w dostatecznym stopniu ogarne podstawy programu.
Co do temp. cieczy to problem ciężkiego rozruchu gdy ciepły wyeliminowałem jakieś pół roku temu, na wskaźniku niby 90, natomiast w odczycie dużo niższa. Po wymianie czujnika praca motoru wróciła do normy.

Panowie bateria jest nowa, kupiona ponad miesiąc temu, wszystkie + i - przeszlifowane, masy pod aku były całkowicie pokryte resztkami siary z pierwszej baterii, teraz wszystko pięknie "odrestaurowane" i nic...

Macie jakieś pomysły?


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

AGU gaśnie podczas pracy i falują obroty

Post autor: bugalon » sob lis 23, 2013 13:55

Mamy - opanuj vaga i podaj odczyty. Jak nie podasz, kup szklaną kulę i wróż. Po tym co zrobiles widac że lecisz z diagnozą na ślepo. Wymienisz pół auta zanim trafisz. Jeśli wolisz wydawac kase zamiast nauczyc sie obslugi vaga (prostej zreszta jak but) to Twoj wybor.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości