Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: chosen » sob sie 17, 2013 21:24

szczelnosc raczej jest ok. Czujnik sprawdzilem numery z innym 1.8T i raczej ten sam, numery obu sa takei same, czyli 038 906 051, tylko na moim jest koncowka C a tam chyba nie ma.
A jak u Ciebie jest wywalona, ze usunieta programowo czy moze aby usunieta fizycznie i tyczka "zwisa"?


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
louderr_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 10:35
Lokalizacja: Biłgoraj

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: louderr_88 » ndz sie 18, 2013 09:32

Jesli różni sie literka na koncu to jest juz czujnik o innych parametrach... Musi być idealnie taki sam nr.


Obrazek
Mój Czarnuch
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508605" onclick="window.open(this.href);return false;

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » ndz sie 18, 2013 13:28

puki co jest odpięta i wyjęta ale przy robieniu softa nowego zostanie wyłączona programowo.
Raczej to nie to samo co na pewno. Wymień czujnik lub podmień od kogoś i zobacz co się dzieje jak nie ma różnicy to rób test szczelności i logi dynamiczne nikt Ci z nieba nie wyczyta co może być nie tak.



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: GregorzG60 » ndz sie 18, 2013 16:50

czujnik doladowania nie taki jak trzeba


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

powel19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob mar 24, 2012 17:40
Lokalizacja: Tychy

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: powel19 » ndz sie 18, 2013 17:22

Drugą sondę trzeba wyłączyć programem, bo będzie komputer mieszankę wzbogacał lub zuborzał (?) , albo może wejść w tryb awaryjny, co równa się np. brakiem mocy.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » ndz sie 18, 2013 22:44

Chyba nie bardzo. Ponieważ auto na 2 sondach ma pierwszą szeroko pasmową z której to ECU bierze wszystkie info a druga to raczej jest tylko do sprawdzania co się dzieje z katalizatorem.



powel19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob mar 24, 2012 17:40
Lokalizacja: Tychy

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: powel19 » pn sie 19, 2013 08:36

Hmmm.... to dlaczego u znajomego w Audi A3 1.8T, po wypięciu drugiej sondy i wywaleniu kata zaczęły się dziać cuda niewidy, zaczęło wywalać "cheka" i auto przeszło w tryb awaryjny ?
Kat jest po to żeby utrzymać normy spalin i druga sonda właśnie to mierzy, jeśli wykryje, że są one zaburzone wtedy daje sygnał na komputer i dzieją się różnego rodzaju cuda.



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: GregorzG60 » pn sie 19, 2013 12:49

czaja86 pisze:Chyba nie bardzo. Ponieważ auto na 2 sondach ma pierwszą szeroko pasmową z której to ECU bierze wszystkie info a druga to raczej jest tylko do sprawdzania co się dzieje z katalizatorem.

Dokladnie tak jak napisał czaja86 , potwierdzam 100%. Druga sonda nie ma zupełnie żadnego znaczenia odnosnie spalania i funkcjonowania silnika. Powoduje oczywiscie zapalenie sie kontrolki check i kilku blędów.
Oczywiscie jesli ma byc prawidlowo to trzeba wyciąć jąz programu i finał.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: chosen » pn sie 19, 2013 21:22

a wiec tak, podmienilem ten czujnik, ale objawy sa nadal podobne. Czasem strzeli w wydech, czasem dobrze pojedzie ...
Jutro sporobuje zrobic logi tylko ktore sekcje?


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
rc-men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 22, 2012 22:07
Lokalizacja: Łomża/WWA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rc-men » wt sie 20, 2013 11:49

Może też być problem z nagarem na denkach cylindów lub na zaworach. U mnie był przed remontem problem: na jałowym miałem "strzały" delikatne z wydechu co jakis czas.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: tomek08 » wt sie 20, 2013 21:26

Witam, przed remontem rc-men, , głowicy, może zawory były nieszczelne?
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: chosen » wt sie 20, 2013 22:27

sprawa sie pratkycznie rozwiazala w 90%, w czasie gdy podmienialem przepływki, a mialem dwie, obie wyszlo na to ze albo maja inna charakterystyke albo są uszkodzone .. gdyż po odpieciu wtyczki od przepływki auto pięknie ciagnie do końca...

Ciekawostką jest to ze w kompie dawki przepływka pokazywala prawidłowe...

A błędy ktore wyskakiwaly na podpietej przepływce to:
16490
16622
17608
17522
17705
17695


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ADi997 » wt sie 20, 2013 22:44

Nie ma reguły z przepływkami. Kiedyś miałem jedną co kroiła przepływ o połowę a innym razem wszystko wzorowo a też śmietnik.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: chosen » śr sie 21, 2013 15:43

no i sprawdzilem dzis następną przepływkę i jeszcze gorzej. Jedna była z końcówka L w numerze, inna z DX a inna nie miala wcale literki na końcu cyfr.
Samochod jezdzi bardzo dobrze bez niej, ale z nia bedzie przypuszczam jeszcze lepiej ..


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości