Jaki filtr sportowy

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Dudzik03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 03, 2013 23:50
Lokalizacja: Strzelin

Jaki filtr sportowy

Post autor: Dudzik03 » wt lip 23, 2013 11:58

Witam, tak jak w temacie, który z filtrów byłby najlepszy: gąbkowy Pipercross czy bawełniany K&N do 1.8T AGU?



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Jaki filtr sportowy

Post autor: szpieg » wt lip 23, 2013 12:23

najlepszy jest czysty :) nie warto inwestowac w sama wkladke bo nic nie daje, poza tym wymaga czestego mycia , bo w przeciwnym przypadku pogorsza filtracje i moze spowodowac awarie przepływki
inwestycja moze zwrocic sie na dluzszym dystansie (okolo 100 tys kilometrow) - filtr papierowy 20 zł, wkladka 200 (wymiana co 10 tys)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Dudzik03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 03, 2013 23:50
Lokalizacja: Strzelin

Jaki filtr sportowy

Post autor: Dudzik03 » wt lip 23, 2013 12:43

Ale jak już byś miał wybierać to który byś brał kolego?



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Jaki filtr sportowy

Post autor: szpieg » wt lip 23, 2013 13:12

o ile nie masz wyczynowego samochodu zostałbym przy papierowym :)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Dudzik03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 03, 2013 23:50
Lokalizacja: Strzelin

Jaki filtr sportowy

Post autor: Dudzik03 » wt lip 23, 2013 14:14

I się nie dogadamy :-) , ok załóżmy, że zaczynam powoli modzić auto, to który polecasz? :grin:



jabloner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob mar 09, 2013 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Jaki filtr sportowy

Post autor: jabloner » wt lip 23, 2013 14:24

To wtedy wrzucasz CAI i tyle! :helm:



Dudzik03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 03, 2013 23:50
Lokalizacja: Strzelin

Jaki filtr sportowy

Post autor: Dudzik03 » wt lip 23, 2013 15:29

Panowie, jesteście kumaci w tym temacie, ciężko Wam doradzić który z nich jest lepszy, oprócz zwykłego papierowego? :D



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Jaki filtr sportowy

Post autor: szpieg » wt lip 23, 2013 16:49

jesli chcesz wyrzucic 200 zł w błoto mozesz mi przesłać na konto :) zaleje v-powera i bedzie miło mruczał :D

K&N lepszy ! filtry gąbkowe maja rożne opinie, do turbiny to nie najlepszy pomysł ;)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Dudzik03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 03, 2013 23:50
Lokalizacja: Strzelin

Jaki filtr sportowy

Post autor: Dudzik03 » wt lip 23, 2013 18:43

I o taką odpowiedź mi chodziło, dzieki wielkie! ;D



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Jaki filtr sportowy

Post autor: GregorzG60 » śr lip 24, 2013 17:16

Najlepszy - seryjny . zadne stozki , cai , czy inne badziwie :) chyba ze lubicie miec wypiaskowany wirnik ssacy turbiny :)


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
michoswwy
...
...
Posty: 924
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 16:35
Lokalizacja: Wyszków

Jaki filtr sportowy

Post autor: michoswwy » śr lip 24, 2013 20:24

Może ja się wypowiem ponieważ stałem przed identycznym wyborem i wybrałem gąbkową wkładkę Pipercross i jestem zadowolony TDI lepiej się wkręca na obroty na tej wkładce u mnie w AXR odczułem to a o problemach z przepływką też czytałem ale przejechałem na tym filtrze już ok 15tyś km i jest wszystko ok myłem już go 2 razy wodą z mydłem i po wyschnięciu nasączam olejkiem w sprayu wg mnie warto i polecam a jak zawsze najwięcej się wypowiadają ci co nie próbowali tego tylko mają papierowe i twierdzą że są najlepsze a Pipercross ma 3 gąbki które dobrze filtrują powietrze i turbinie również się nic nie stanie dużo samochodów w sporcie na OS i nie tylko mają te filtry albo stożki albo własnie wkładki



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Jaki filtr sportowy

Post autor: GregorzG60 » śr lip 24, 2013 21:12

fajne porownanie aut cywilnych do aut upalanych na oesach gdzie coniektórzy zarzynają silnik co oes :)
odnosnie turbiny i przeplywki nie masz racji moim zdaniem, moglbym wymienic kilkadziesiat przypadków zajechanych przepływek od stozków czy wkladek. na firmowym stozku amsoila po roku przeplyw spadl o 52/s w dół z 160g/s na 108g/s przeplywomierz nowy bosch , silnik 1.8T ajq 200ps.
To że Tobie się udało i nic narazie się nie dzieje to nie znaczy że nalezy rozgłaszać takie teorie że nic nie psuje się od stożka czy wkladki , ja przetestowałem sporo ukladów dolotowych i wiem ze seryjny jest najlepszy :) Seryjna puszka powietrza z seryjną wkladką wystarcza na 400km i nie stanowi restrykcji , spytaj się kompotów , potwierdzą bo sami jako tunerzy to przetestowali. pozatym zabezpiecza przed pylkami ktore z czasem piaskuja wirnik i silnik.

no ale co niektorzy wola wkladki stozki bo odczuwaja placebo ze niby lepiej, jedzcie Pany na stożkach na hamownie zobaczycie czy jest jakiś efekt :) spójrzcie chociaż do działu vr6 tam są wykresy na zmodyfikowanym dolocie i seryjnym zobaczycie na którym jest wiecej NM i koni :) Ja już wiecej nic nie pisze bo tutaj są wieksi znawcy widzę , to samo tyczy się blow offów do 1.8T :)


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
michoswwy
...
...
Posty: 924
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 16:35
Lokalizacja: Wyszków

Jaki filtr sportowy

Post autor: michoswwy » śr lip 24, 2013 21:40

nie no widzę że ty jesteś największym znawcą i tylko twoja opinia się powinna liczyć nikt inny nie może napisać opinii sprzecznej z twoją mam kumpla co TDI na gąbkowym Pipercross zrobił już ponad 100tyś km i tylko go czyści i lata dalej i z przepływką ani turbiną nie ma żadnych problemów a ma samochód po programie i wszystko jest OK



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Jaki filtr sportowy

Post autor: GregorzG60 » śr lip 24, 2013 22:00

ja widzę że Ty jesteś największym znawcą bo Tobie i Twojemu koledze działa , a co powiesz na tych co im 'nie działa' ? spytaj tak jak mówie compsportów czy innego znanego tunera :) ciekawe co Ci powie :)


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości