Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » pt kwie 26, 2013 01:23

jak 60 weszło to lepiej jest kupić 63 zawsze to łatwiej będzie.



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » pt kwie 26, 2013 09:05

Akurat innej nie miałem a przejściówkę 65-60 szukać nie opłacało się ;)


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
rc-men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 22, 2012 22:07
Lokalizacja: Łomża/WWA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rc-men » ndz kwie 28, 2013 20:57

Mam panowie takie pytanie, na co SWAP-ować AGU? Na AUM czy jeszcze coś nowszego?



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » ndz kwie 28, 2013 21:03

A nie lepiej poszukać drugiego z AUQ?? Tam już chyba jest skrzynia 6 biegowa mocniejsze sprzęgło i chyba hamulce 312 i 256



Awatar użytkownika
rc-men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 22, 2012 22:07
Lokalizacja: Łomża/WWA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rc-men » ndz kwie 28, 2013 21:09

Nie, nie opłaca sie handlowac fury jak przeliczalem. Jeśli juz sprzedawac to kupować quattro. To na co SWAP-ować?



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ADi997 » ndz kwie 28, 2013 21:58

A w jakim celu ten swap ??


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
rc-men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 22, 2012 22:07
Lokalizacja: Łomża/WWA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rc-men » pn kwie 29, 2013 00:00

Diagnostyka, wieksze moce



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » pn kwie 29, 2013 00:06

za to co wydasz na swap byś zrobił większą moc więc nie wiem po co Ci to. Każdy mówi że głowica AGU jest najlepsza a ty chcesz wymieniać na inną :crazy:



Awatar użytkownika
rc-men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 22, 2012 22:07
Lokalizacja: Łomża/WWA

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rc-men » pn kwie 29, 2013 00:26

Tak, tylko żeby moce robić wypada mieć diagnostykę i dobre strojenie



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: szpieg » pn kwie 29, 2013 08:30

bierz BAM ... http://allegro.pl/silnik-1-8-t-225-bam- ... 75631.html" onclick="window.open(this.href);return false; w serii 225 KM albo od razu zrobiony na 450 ...
http://allegro.pl/silnik-1-8-t-225-bam- ... 75631.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
maksio78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob paź 27, 2012 13:12
Lokalizacja: Piaseczno k/Warszawy

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: maksio78 » pn kwie 29, 2013 23:07

Bardzo zaczęło mnie interesować co daje wymiana IC na FMIC. Szpieg zapodał wykres, tylko że to wykres z firmy co sprzedaje FMIC więc patrzę na to z dystansem bo rzecz jasna że chcą pokazać jakie to cacko sprzedają.
szpieg pisze:tu masz przykładowy wykres z porównaniem:
Obrazek
Ale do rzeczy. Za duży FMIC to też nie dobrze bo robi nam się turbo dziura a to potwierdzone na innych forach, chyba na Mondeo Klub Polska tam temat ten poruszali i wspominali o golfie 1,8t. Wyczytałem tam też, żeby podnieś sprawność oryginalnego intercoolera w golfie wycina się za nim dziurę w nadkolu i zakłada się kratkę, wtedy jest większy przepływ powietrza bo w oryginale nie ma gdzie podziać się powietrze przechodzące przez IC bo jest mocno zabudowany.
Dziś przejechałem 100km bardzo agresywnie i obserwowałem jaka jest temperatura zasyconego powietrza, na zewnątrz było 10°C. Temperatura była około 23°C jak przyspieszałem spokojnie, mocniejsze przyspieszanie to około 28°C i nieraz było 30°C a mocne deptanie to max 35°C. Wnioskuje że temperatura rośnie maksymalnie o 25°C, czyli jak będzie na zewnątrz 25°C to powietrze zasycane będzie miało 50°C jak na powyższym wykresie, tylko że tam pokazane jest to na FMIC co ja zrobiłem na IC. Nie mówię że zmiana intercoolera nic nie daje (pamiętajmy że golf 1.8T to nie Subaru Impreza), tylko czy na pewno zmiana na większy intercooler przy swapie w 1.8T jest zabiegiem niezbędnym. W tym poście pisali że IC oryginalny to porażka, puchnie niesamowicie a z moich amatorskich testów wynika że takiej tragedii nie ma. Jeśli jestem w błędzie to proszę o sensowne wytłumaczenie i wyprowadzenie mnie z błędu bez głupich wpisów. Nie chce być ofiarą wyzyskiwaczy jak Ci co wierzą że jak kupi się stożek to będą mieli mega przyrost mocy.



Awatar użytkownika
Sev
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt sty 25, 2011 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Sev » wt kwie 30, 2013 14:00

U siebie, jeszcze w AUM założyłem FMICa ale dolot skróciłem możliwie zakładając kolektor z BAM (wejście z drugiej strony). Żadnego mega laga nie uświadczyłem a auto było wówczas jeszcze na serii (tzn sofcie z AUQ czyli 180KM). FMIC chinnol z re5pectu, wysokość 18cm. Dużym plusem natomiast był spadek temp w dolocie. Podczas jazdy po torze w upalne dni czyli około 25-30 stopni, temp w dolocie spokojnie przekraczała 60-70st na SMICu, po założeniu FMICa przy tych samych temp zewnętrznych była rzędu 40-45st. Mniej więcej jakieś 15st więcej niż temp. otoczenia.

Taki sam dolot zrobiłem teraz w Fabii i przy pełnym bucie na autorstadzie i 25 stopniach temp nie przekroczyła 40-45st, dokładnie nie pamiętam, musiałbym w logi zerknąć.


Projekt FiA: 6Y+20VT ;)
Obrazek

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: czaja86 » wt kwie 30, 2013 15:58

maksio78, ja latem w upalne dni przy mocy 202KM w trasie kilka razy mocniej depnę i na oryginalnym SMIC auto tak się muli jak bym jechał samym 1.8 bez turbo



Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: jakubek » wt kwie 30, 2013 22:06

Czy dolot z rury fi51mm nie bedzie za mały ?


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości