pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

zbkGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 10:49

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: zbkGTI » czw wrz 06, 2012 21:10

Cześć wszystkim

Mam problem a moim 1.8T agu, samochód jak już kupiłem to słabo jeździł więc udalo mi się go kupić po okazyjnej cenie żeby go 'ogarnąć'
Mianowicie samochód przyśpiesza do 3-4k obrotów a później idzie jak wolnossący benzyniak, jest tu zamontowany boost guage i pokazuje doładowanie nie większe niż 0.25 bar przez cały zakres obrotów.

Wymieniłem w nim zawór DV bo stary w ogóle nie reagował i był dźwięk tak zwanego 'źrebaka' po wymianie DV na ori z ASO dźwięk ustał, lecz samochód jeździ jak jeździł.
Więc postanowiłem wymienić zawór N75 także na nowy z ASO bo sie naczytałem, że jeśli jest zacięty to auto może mieć słaby boost. Lecz tak jak przy wymianie DV jeździ jak jeździł czyli pupa jasia.

Kupiłem więc kabelek żeby nie wymieniać dalej części w ciemno i zdiagnozować autko, niestety narazie mam tylko darmową wersje VCDS-Lite.
No i wyskoczyły mi takie chochliki:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail na czerwono i tu moje pierwsze pytanie czy to oznacza, że samochód jest w trybie awaryjnym?
Dalej..
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
28-00 Short to plus


Po skasowainu tych błedów, błąd z przepływomierzem już nie powrócił ale ciągle jest ten od N75. Short to plus to znaczy, że jest gdzieś zwarcie czy gdzie szukać przyczny? Prosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie gdzie i na co patrzeć bo z mechaniką nie wiele miałem do czynienia a ten silnik dopiero poznaje :)



ki3r0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt lip 28, 2009 09:44
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: ki3r0 » czw wrz 06, 2012 22:20

Podpowiem, że przepływka ma to do siebie, że wyskakują-nie wyskakują błędy, wiec może to jest przyczyną. Jak auto zachowuje się na biegu jałowym podczas kręcenia go na obroty? Kiedy jest odcinka? Jeżeli przy 5k. RPM to na pewno jest w trybie awaryjnym. Ciśnienie, które masz na manometrze jest za małe, tryb awaryjny to spadek ciśnienia do 0,3b wiec właściwie tak jak u Ciebie - zaworek N75 z tego co rozumiem ma gdzieś zwarcie i jest to na przewodzie zasilającym.


Obrazek

zbkGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 10:49

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: zbkGTI » pt wrz 07, 2012 11:43

Dzieki za podpowiedzi, zacząłem go dziś kręcić na biegu jałowym i przy 5k rpm zatrzymuje sie i podskakuje do 5.5k rpm i nie idzie dalej.
będe musiał podmienić lub kupić przepływke i sprawdzić jak sie będzie zachowywał, jak go kupiłem to był tu zamontowany stożek i ktoś przesadził z czerwonym olejem na niego bo aż ciekło i może zabiło to przepływke.

A z wziązku z N75, szukałem czy nie ma gdzieś zwarcia i szedłem po 'zielonym kablu u mnie' bo czarny to masa, aż doszedłem do takiej skrzyneczki z bezpiecznikiem w środku przykręconej na dwie śruby '10' i do skrzyneczki kabel jest calutki bez zwarcia więć gdzie dalej szukać przyczyny?



zbkGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 10:49

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: zbkGTI » wt wrz 11, 2012 20:21

Pryszła dzisiaj nowa przepływka bosha, podłączyłem i dalej bez poprawy. Boost 0.25-0.30~ przez cały zakres obrotów i zmulone autko.

Ciągle mam ten błąd:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
28-00 Short to plus

Miał ktoś tak i uporał się z tym lub wie gdzie szukać przyczyny?



Awatar użytkownika
Sandorr
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 840
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 16:21
Lokalizacja: Staszów,UK

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: Sandorr » czw wrz 13, 2012 01:22

Poczytaj tutaj : http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-foru ... -read.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Coś koleś pisał że miał problem z ciśnieniem paliwa...


Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;

zbkGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 10:49

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: zbkGTI » czw wrz 13, 2012 10:57

Sandorr, , koleś pisze że autko zaczeło mu jeździć jak wymienił filtr paliwa - mój też już może być zapchany i warto pewnie wymienić więc tak zrobie.
Ale dalej nie rozwiąże to problemu z tym błędem, bo gdzieś mam zwarcie na kablu zasilającym zawór N75 i według mnie w ogóle nie steruje on turbiną przez to.
Ale dzięki za trop, napisze jakie zmiany po wymianie filtra paliwa ;)



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: czaja86 » pt wrz 14, 2012 20:27

odłącz klemę na jakiś czas żeby zresetować kompa.
Posprawdzaj gumowe wężyki może któryś gdzieś jest dziurawy.
Miernik w łapę i sprawdź przewody może gdzieś w izolacji się przepaliło.
Sprawdź jak dalej kabel w skrzynce jest czy tam gdzieś się nie zwiera.



zbkGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 10:49

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: zbkGTI » wt wrz 18, 2012 14:37

filtr paliwa wymieniony - efektów brak
odłączany był aku na cała noc bo miałem problem z wodą w aucie i wyjmowałem całą tapicerke i fotele.
Zaraz zaczne zabawe z miernikiem i będe sprawdzał ten przewód jakie napięcie powinno na nim być ktoś wie? (przewód zasilający N75)



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: czaja86 » śr wrz 19, 2012 00:26




Mruffka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: sob sie 28, 2010 14:05

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: Mruffka » śr wrz 19, 2012 11:43

n75 to jest na 99% wg mnie. Miałem tak samo po swapie. Odpaliłem samochód wsiadłem i moc (km) była bo się auto w miarę odpychało ale nie było Nm bo turbo dobrze nie pompowało, po wymianie jak ręką odjął, albo padnięty ale gdzieś prąd nie dochodzi.



zbkGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 10:49

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: zbkGTI » wt wrz 25, 2012 18:04

czesc, wkoncu po paru dniach znalazlem troche wolnego i sprawdzilem miernikiem kabel od n75, w ogóle nie dochodzi prąd do N75 więc podłączyłem go na krótko do akumulatora i wybrałem sie na jazde próbną i byłem w szoku jak autko sie odpycha jak by mu dodało z 30-40 koników.
Boost Guage pokazywł nawet 0.9 bara troche za dużo, ale chyba przez to że n75 podpięty na krótko bez sterowania.

I teraz tak, jak szedłem po kablu zasilającym od N75 to doszedłem do takiej skrzyneczki, spisałem nr części i okazało sie, że jest to moduł sterowania wiatraków. Taki o:
http://allegro.pl/sterownik-modul-audi- ... 87043.html

Czy ten przekaźnik ma coś wspólnego z pracą N75?
Jeśli ktoś by mógł sprawdzić lub wie dokąd leci kabel zasilający od N75 byłbym bardzo wdzięczny.


edit:
teraz przeczytałem, że powinno być na nim stałe napięcie 12v i sterownik steruje nim masą, ale jak sprawdzić czy steruje tą masą jakimś oscyloskopem? i co jeśli w ogóle nie steruje to znaczy że sterownik uwalony? tzn ecu?



Awatar użytkownika
Sandorr
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 840
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 16:21
Lokalizacja: Staszów,UK

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: Sandorr » czw paź 25, 2012 01:42

I jak ogarnoleś auto?


Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;

zbkGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 10:49

pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego

Post autor: zbkGTI » pn paź 29, 2012 12:15

Sandorr, sam nie dalem rady, wiec zawiozlem autko do mechanika.
posprawdzal wszystko i wyszlo na to, ze idzie napiecie na zawor n75 przy odpietej wtyczce przy glownym przekazniku (ten co odpowiada za prace wentylatorow chlodnicy) a gdy podlacza wtyczke do niego to odcina prad z n75 jakby gdzies robilo zwarcie.
meczyl sie z tym caly dzien i nie mogl dojsc dlaczego tak sie dzieje, wiec zalozylismy manual boost controller i autko, ze tak powiem lata w peaku 1.0 bara :okej:
wiem, ze to niedobrze dla turbinki, ale narazie musi tak byc :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości