pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Cześć wszystkim
Mam problem a moim 1.8T agu, samochód jak już kupiłem to słabo jeździł więc udalo mi się go kupić po okazyjnej cenie żeby go 'ogarnąć'
Mianowicie samochód przyśpiesza do 3-4k obrotów a później idzie jak wolnossący benzyniak, jest tu zamontowany boost guage i pokazuje doładowanie nie większe niż 0.25 bar przez cały zakres obrotów.
Wymieniłem w nim zawór DV bo stary w ogóle nie reagował i był dźwięk tak zwanego 'źrebaka' po wymianie DV na ori z ASO dźwięk ustał, lecz samochód jeździ jak jeździł.
Więc postanowiłem wymienić zawór N75 także na nowy z ASO bo sie naczytałem, że jeśli jest zacięty to auto może mieć słaby boost. Lecz tak jak przy wymianie DV jeździ jak jeździł czyli pupa jasia.
Kupiłem więc kabelek żeby nie wymieniać dalej części w ciemno i zdiagnozować autko, niestety narazie mam tylko darmową wersje VCDS-Lite.
No i wyskoczyły mi takie chochliki:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail na czerwono i tu moje pierwsze pytanie czy to oznacza, że samochód jest w trybie awaryjnym?
Dalej..
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
28-00 Short to plus
Po skasowainu tych błedów, błąd z przepływomierzem już nie powrócił ale ciągle jest ten od N75. Short to plus to znaczy, że jest gdzieś zwarcie czy gdzie szukać przyczny? Prosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie gdzie i na co patrzeć bo z mechaniką nie wiele miałem do czynienia a ten silnik dopiero poznaje
Mam problem a moim 1.8T agu, samochód jak już kupiłem to słabo jeździł więc udalo mi się go kupić po okazyjnej cenie żeby go 'ogarnąć'
Mianowicie samochód przyśpiesza do 3-4k obrotów a później idzie jak wolnossący benzyniak, jest tu zamontowany boost guage i pokazuje doładowanie nie większe niż 0.25 bar przez cały zakres obrotów.
Wymieniłem w nim zawór DV bo stary w ogóle nie reagował i był dźwięk tak zwanego 'źrebaka' po wymianie DV na ori z ASO dźwięk ustał, lecz samochód jeździ jak jeździł.
Więc postanowiłem wymienić zawór N75 także na nowy z ASO bo sie naczytałem, że jeśli jest zacięty to auto może mieć słaby boost. Lecz tak jak przy wymianie DV jeździ jak jeździł czyli pupa jasia.
Kupiłem więc kabelek żeby nie wymieniać dalej części w ciemno i zdiagnozować autko, niestety narazie mam tylko darmową wersje VCDS-Lite.
No i wyskoczyły mi takie chochliki:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail na czerwono i tu moje pierwsze pytanie czy to oznacza, że samochód jest w trybie awaryjnym?
Dalej..
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
28-00 Short to plus
Po skasowainu tych błedów, błąd z przepływomierzem już nie powrócił ale ciągle jest ten od N75. Short to plus to znaczy, że jest gdzieś zwarcie czy gdzie szukać przyczny? Prosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie gdzie i na co patrzeć bo z mechaniką nie wiele miałem do czynienia a ten silnik dopiero poznaje
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Podpowiem, że przepływka ma to do siebie, że wyskakują-nie wyskakują błędy, wiec może to jest przyczyną. Jak auto zachowuje się na biegu jałowym podczas kręcenia go na obroty? Kiedy jest odcinka? Jeżeli przy 5k. RPM to na pewno jest w trybie awaryjnym. Ciśnienie, które masz na manometrze jest za małe, tryb awaryjny to spadek ciśnienia do 0,3b wiec właściwie tak jak u Ciebie - zaworek N75 z tego co rozumiem ma gdzieś zwarcie i jest to na przewodzie zasilającym.
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Dzieki za podpowiedzi, zacząłem go dziś kręcić na biegu jałowym i przy 5k rpm zatrzymuje sie i podskakuje do 5.5k rpm i nie idzie dalej.
będe musiał podmienić lub kupić przepływke i sprawdzić jak sie będzie zachowywał, jak go kupiłem to był tu zamontowany stożek i ktoś przesadził z czerwonym olejem na niego bo aż ciekło i może zabiło to przepływke.
A z wziązku z N75, szukałem czy nie ma gdzieś zwarcia i szedłem po 'zielonym kablu u mnie' bo czarny to masa, aż doszedłem do takiej skrzyneczki z bezpiecznikiem w środku przykręconej na dwie śruby '10' i do skrzyneczki kabel jest calutki bez zwarcia więć gdzie dalej szukać przyczyny?
będe musiał podmienić lub kupić przepływke i sprawdzić jak sie będzie zachowywał, jak go kupiłem to był tu zamontowany stożek i ktoś przesadził z czerwonym olejem na niego bo aż ciekło i może zabiło to przepływke.
A z wziązku z N75, szukałem czy nie ma gdzieś zwarcia i szedłem po 'zielonym kablu u mnie' bo czarny to masa, aż doszedłem do takiej skrzyneczki z bezpiecznikiem w środku przykręconej na dwie śruby '10' i do skrzyneczki kabel jest calutki bez zwarcia więć gdzie dalej szukać przyczyny?
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Pryszła dzisiaj nowa przepływka bosha, podłączyłem i dalej bez poprawy. Boost 0.25-0.30~ przez cały zakres obrotów i zmulone autko.
Ciągle mam ten błąd:
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
28-00 Short to plus
Miał ktoś tak i uporał się z tym lub wie gdzie szukać przyczyny?
Ciągle mam ten błąd:
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
28-00 Short to plus
Miał ktoś tak i uporał się z tym lub wie gdzie szukać przyczyny?
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Poczytaj tutaj : http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-foru ... -read.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Coś koleś pisał że miał problem z ciśnieniem paliwa...
Coś koleś pisał że miał problem z ciśnieniem paliwa...
Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Sandorr, , koleś pisze że autko zaczeło mu jeździć jak wymienił filtr paliwa - mój też już może być zapchany i warto pewnie wymienić więc tak zrobie.
Ale dalej nie rozwiąże to problemu z tym błędem, bo gdzieś mam zwarcie na kablu zasilającym zawór N75 i według mnie w ogóle nie steruje on turbiną przez to.
Ale dzięki za trop, napisze jakie zmiany po wymianie filtra paliwa
Ale dalej nie rozwiąże to problemu z tym błędem, bo gdzieś mam zwarcie na kablu zasilającym zawór N75 i według mnie w ogóle nie steruje on turbiną przez to.
Ale dzięki za trop, napisze jakie zmiany po wymianie filtra paliwa
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
odłącz klemę na jakiś czas żeby zresetować kompa.
Posprawdzaj gumowe wężyki może któryś gdzieś jest dziurawy.
Miernik w łapę i sprawdź przewody może gdzieś w izolacji się przepaliło.
Sprawdź jak dalej kabel w skrzynce jest czy tam gdzieś się nie zwiera.
Posprawdzaj gumowe wężyki może któryś gdzieś jest dziurawy.
Miernik w łapę i sprawdź przewody może gdzieś w izolacji się przepaliło.
Sprawdź jak dalej kabel w skrzynce jest czy tam gdzieś się nie zwiera.
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
filtr paliwa wymieniony - efektów brak
odłączany był aku na cała noc bo miałem problem z wodą w aucie i wyjmowałem całą tapicerke i fotele.
Zaraz zaczne zabawe z miernikiem i będe sprawdzał ten przewód jakie napięcie powinno na nim być ktoś wie? (przewód zasilający N75)
odłączany był aku na cała noc bo miałem problem z wodą w aucie i wyjmowałem całą tapicerke i fotele.
Zaraz zaczne zabawe z miernikiem i będe sprawdzał ten przewód jakie napięcie powinno na nim być ktoś wie? (przewód zasilający N75)
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Może coś tu znajdziesz :
http://forum.vw-passat.pl/threads/40168 ... wy-wykresy
http://forum.vw-passat.pl/threads/40168 ... wy-wykresy
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
n75 to jest na 99% wg mnie. Miałem tak samo po swapie. Odpaliłem samochód wsiadłem i moc (km) była bo się auto w miarę odpychało ale nie było Nm bo turbo dobrze nie pompowało, po wymianie jak ręką odjął, albo padnięty ale gdzieś prąd nie dochodzi.
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
czesc, wkoncu po paru dniach znalazlem troche wolnego i sprawdzilem miernikiem kabel od n75, w ogóle nie dochodzi prąd do N75 więc podłączyłem go na krótko do akumulatora i wybrałem sie na jazde próbną i byłem w szoku jak autko sie odpycha jak by mu dodało z 30-40 koników.
Boost Guage pokazywł nawet 0.9 bara troche za dużo, ale chyba przez to że n75 podpięty na krótko bez sterowania.
I teraz tak, jak szedłem po kablu zasilającym od N75 to doszedłem do takiej skrzyneczki, spisałem nr części i okazało sie, że jest to moduł sterowania wiatraków. Taki o:
http://allegro.pl/sterownik-modul-audi- ... 87043.html
Czy ten przekaźnik ma coś wspólnego z pracą N75?
Jeśli ktoś by mógł sprawdzić lub wie dokąd leci kabel zasilający od N75 byłbym bardzo wdzięczny.
edit:
teraz przeczytałem, że powinno być na nim stałe napięcie 12v i sterownik steruje nim masą, ale jak sprawdzić czy steruje tą masą jakimś oscyloskopem? i co jeśli w ogóle nie steruje to znaczy że sterownik uwalony? tzn ecu?
Boost Guage pokazywł nawet 0.9 bara troche za dużo, ale chyba przez to że n75 podpięty na krótko bez sterowania.
I teraz tak, jak szedłem po kablu zasilającym od N75 to doszedłem do takiej skrzyneczki, spisałem nr części i okazało sie, że jest to moduł sterowania wiatraków. Taki o:
http://allegro.pl/sterownik-modul-audi- ... 87043.html
Czy ten przekaźnik ma coś wspólnego z pracą N75?
Jeśli ktoś by mógł sprawdzić lub wie dokąd leci kabel zasilający od N75 byłbym bardzo wdzięczny.
edit:
teraz przeczytałem, że powinno być na nim stałe napięcie 12v i sterownik steruje nim masą, ale jak sprawdzić czy steruje tą masą jakimś oscyloskopem? i co jeśli w ogóle nie steruje to znaczy że sterownik uwalony? tzn ecu?
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
I jak ogarnoleś auto?
Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;
pomóż 'ogarnąć AGU' do stanu seryjnego
Sandorr, sam nie dalem rady, wiec zawiozlem autko do mechanika.
posprawdzal wszystko i wyszlo na to, ze idzie napiecie na zawor n75 przy odpietej wtyczce przy glownym przekazniku (ten co odpowiada za prace wentylatorow chlodnicy) a gdy podlacza wtyczke do niego to odcina prad z n75 jakby gdzies robilo zwarcie.
meczyl sie z tym caly dzien i nie mogl dojsc dlaczego tak sie dzieje, wiec zalozylismy manual boost controller i autko, ze tak powiem lata w peaku 1.0 bara
wiem, ze to niedobrze dla turbinki, ale narazie musi tak byc
posprawdzal wszystko i wyszlo na to, ze idzie napiecie na zawor n75 przy odpietej wtyczce przy glownym przekazniku (ten co odpowiada za prace wentylatorow chlodnicy) a gdy podlacza wtyczke do niego to odcina prad z n75 jakby gdzies robilo zwarcie.
meczyl sie z tym caly dzien i nie mogl dojsc dlaczego tak sie dzieje, wiec zalozylismy manual boost controller i autko, ze tak powiem lata w peaku 1.0 bara
wiem, ze to niedobrze dla turbinki, ale narazie musi tak byc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości