GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Michuuu83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 04, 2010 16:27
Lokalizacja: Elbląg

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: Michuuu83 » wt sie 02, 2011 11:18

Witam,
Mam golfa z 1998r, fabryczne 150KM z LPG BRC + dolot CAI . Wszystko z sobą współgra prawidłowo, na takim zestawie przejechane ok 20tyś km. Chciałbym osiągnąć większą moc. Sam program nie specjalnie mnie interesuje, bo z tego co na forum wyczytałem, bezpieczne 180 KM osiągnę, ale chciałbym więcej.
Po zagłębieniu się w lekturze, wg mnie najlepiej byłoby zmienić turbo na K03s + wtryski + program. Jeśli dobrze rozumuje, to takich przeróbkach, również będę musiał odwiedzić gazownika, gdzie pewnie zajdzie konieczność wymiany również wtrysków do gazu, albo i nawet parownika na mocniejszy.
Podpowiedzcie mi, czy mój tok myślenia jest dobry, czy coś pominąłem, a może jakieś inne macie sugestie?



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: Yuri » wt sie 02, 2011 12:47

Michuuu83 pisze:turbo na K03s + wtryski + program
Do tego dolicz FMIC, bo seryjny cooler ledwie daje radę na fabrycznych wartościach. No i wydech przydałoby się udrożnić.

Co do LPG to nie mam pojęcia, ale wydaje mi się, że najpierw trzeba ogarnąć wszelką mechanikę, a dopiero na sam koniec jechać do gazownika.



Michuuu83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 04, 2010 16:27
Lokalizacja: Elbląg

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: Michuuu83 » wt sie 02, 2011 13:01

FMIC jaki mniej więcej koszt, czy są jakieś gotowe zestawy, czy lepiej dłubać samemu?
Mam wątpliwości jedynie co do turbiny - nie bardzo wiem jaką wybrać, a może regenerować tą co mam + jakoś podnieść jej moc?
Jeśli chodzi o wtryski to brać 320cc, czy może od razu 440cc ?



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: hunterek » wt sie 02, 2011 13:54

Michuuu83,


-turbo k03s lub hybryda i ~220 osiagalne o ile ponizsze rzeczy sa spelnione
----------------------------------------------------------------------------------------
-wtryski 440cc
-wydech 2,5 - 3" + downpipe (~800-1000zl)
-CAI (~400zl)
-FMIC (~600-700zl) sa gotowe zestawy nawet chinskie ktore te 220KM pociagna, tematow bylo juz wiele i testy wydajnosciowe byly przeprowadzane
-wtryski od gazu zmienic trzeba bedzie + parownik (chyba ze ktos juz o tym pomyslal i dal wiekszy)
-program indywidualny (~1100 - 1500zl)

Na takim zestawie ~200-220KM osiagalne.



Michuuu83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 04, 2010 16:27
Lokalizacja: Elbląg

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: Michuuu83 » wt sie 02, 2011 17:09

Radku, a Ty się orientujesz, czy u nas w Elblągu jest magik który zrobiłby z mojej turbiny hybrydę? I w ogóle co mam rozumieć pod pojęciem hybryda, co tam jest zmieniane?



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: hunterek » śr sie 03, 2011 10:56

Michuuu83, u nas w e-gu nie ma specow od turbin. turbo hybryda k03 nazywa sie SP51 na niej jestes w stanie dobic 200KM



Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: wojti2001 » czw sie 04, 2011 12:37

Ja taki zestaw bede robic. Calosc bedzie na KME G-4 Nevo, przewody faro 8mm, reduktor gold i wtryski hana zielone. Powinno bez problemu obsluzyc do 250KM


MK IV AJM

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: evolution » sob sie 06, 2011 17:52

wojti2001, w wolnossaku i by obsluzylo 250 moze.. w turbo afr przy 200 tak poleci do gory ze szybko zmienisz zdanie. pomijajac fakt ze ciagle beda problemy z adaptacjami.
zapamietajcie raz na zawsze najmocniejsze wtryski przy cisnieniu 1 bar na szynie w lpg obsluguja 45 ps /szt ( podniesienie cisnienia na reduktorze dzialajace znakomicie w wolnossaku przy turbo nie dziala. w butli normalnie jest 2,5...3 bar cisnienia. reduktor by pracowac poprawnie musi wywolac pewna roznice cisnien na doplywie i wylocie gazu. ajk turbo nadmucha 1,5 bar to on sam pracuje na cisnieniu 2.5 bara co daje juz zblizenie sie do warosci cisnienia panujacego w butli...
wracajac do wtryskiwaczy 45 ps z wtrysku lpg to rownowartosc 225cc z wtryskiwacza benzynowego...
jedyne rozwiazanie to wtrysk fazy cieklej i wqrwiajace buczenie popmy boscha w zbiorniku lpg


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: wojti2001 » pn sie 08, 2011 08:38

evolution pisze:wojti2001, w wolnossaku i by obsluzylo 250 moze.. w turbo afr przy 200 tak poleci do gory ze szybko zmienisz zdanie. pomijajac fakt ze ciagle beda problemy z adaptacjami.
zapamietajcie raz na zawsze najmocniejsze wtryski przy cisnieniu 1 bar na szynie w lpg obsluguja 45 ps /szt ( podniesienie cisnienia na reduktorze dzialajace znakomicie w wolnossaku przy turbo nie dziala. w butli normalnie jest 2,5...3 bar cisnienia. reduktor by pracowac poprawnie musi wywolac pewna roznice cisnien na doplywie i wylocie gazu. ajk turbo nadmucha 1,5 bar to on sam pracuje na cisnieniu 2.5 bara co daje juz zblizenie sie do warosci cisnienia panujacego w butli...
wracajac do wtryskiwaczy 45 ps z wtrysku lpg to rownowartosc 225cc z wtryskiwacza benzynowego...
jedyne rozwiazanie to wtrysk fazy cieklej i wqrwiajace buczenie popmy boscha w zbiorniku lpg
Gadasz glupoty. Nie ma zadnych problemow z afr, adaptacjami itp.
Dziwne, ze przy 2 barach, wtryskach magic jet, reduktorze silver, calosc na miedzi 6mm silnik turbo smiga normalnie, nie ma skokow afr i egt.


MK IV AJM

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: evolution » pn sie 08, 2011 21:13

ciekawe ziomus ciekawe... mierzyles to na jakiejs hamowni czy tak ci sie wydaje??:> to ze sie silnik kreci nie znaczy ze zasilany jest prawidlowo...
podaj jaki masz afr mierzony na szerokopasmowce na lpg i jaki jest na benzynie w tym samym aucie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: wojti2001 » wt sie 09, 2011 11:36

evolution pisze:ciekawe ziomus ciekawe... mierzyles to na jakiejs hamowni czy tak ci sie wydaje??:> to ze sie silnik kreci nie znaczy ze zasilany jest prawidlowo...
podaj jaki masz afr mierzony na szerokopasmowce na lpg i jaki jest na benzynie w tym samym aucie
Mieszanka na lpg mierzona na waskopasmowce przy pelnym bucie wskazywala nadal bogata mieszanke. EGT ok 800 stopni. Na benzynie nie wiem, bo jest seryjna mapa


MK IV AJM

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: evolution » wt sie 09, 2011 20:59

no to fest ziomus bo waskopasmowka pokazuje bogato ponizej 14,7 a optymalna mieszanka jest lata swietlne dalej... zmierz na przyszlosc parametry zanim zaczniesz sie klocic... ok??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: wojti2001 » śr sie 10, 2011 09:44

evolution pisze:no to fest ziomus bo waskopasmowka pokazuje bogato ponizej 14,7 a optymalna mieszanka jest lata swietlne dalej... zmierz na przyszlosc parametry zanim zaczniesz sie klocic... ok??
Nie musze. Bo LPG bylo regulowane dokladnie na szerokopasmowce i przez caly zakres mieszanka byla wlasciwa. Waskopasmowka jest w aucie na stale i sluzy do podgladu.Jesli chcesz sie czegos dowiedziec o porzadnym LPG + T polecam Auto-Dakar w Warszawie i kolege Czykit. Ogarnia i stroi duzo wieksze silnik z T na LPG i problemow nie ma.


MK IV AJM

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

GTI 150KM + LPG --> 200 KM

Post autor: evolution » śr sie 10, 2011 18:32

spoko ziomus.. niech wystroi silnik 450 ps z 6 cyl na lpg to pogadamy. pomijajac fakt iz 9 latek temu jezdzilem na turbo w lpg i to duzo mocniejszym niz 200 ps z 4 cyl. wiec w teorii moglbym uczyc jak to zrobic.. :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości