Sprzęgło 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
maziarz00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 05, 2009 06:07
Lokalizacja: lubelskie

Sprzęgło 1.8T

Post autor: maziarz00 » śr gru 22, 2010 21:19

jesli nie ma jednomasowego koła to przeczytaj cały temat...



strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sprzęgło 1.8T

Post autor: strikerbest » czw gru 23, 2010 00:39

Temat czytałem i wiem co tam jest napisane. To co stwierdził jeden z kolegów a w zasadzie jego mechanik bo on tylko powtórzył to co usłyszał jest po prostu nieprawdą. Zgodzę się że koła jednomasowe i dwumasowe były montowane przemiennie w dieslach i to również potwierdza katalog serwisowy ETKA, natomiast nie montowano seryjnie koła jednomasowego w 1,8T.
Czasami niewiedza mechaników mnie poraża...



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: TAZ » pt gru 24, 2010 10:59

A może mechanik widział jednomas bo jakiś niemiaszek czy skąd by to auto było znał się nieco na rzeczy i zmienił sprzęgło na takie z jednomasem. :bajer:



Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » sob gru 25, 2010 13:28

z moich informacji wynika ze w niektorych 1.8t byly seryjnie montowane jednomasy - informacja jest dosyć pewna



Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » sob gru 25, 2010 13:39

jak kogoś interesuje naprawde mocne sprzęgło w przystepnej cenie to jest w moim temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: GMS » sob gru 25, 2010 14:59

a co tam było zrobione z tym sprzęgłem podwójna sprężyna ?? trochę przycięta ??



Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » sob gru 25, 2010 16:03

zbrojoną okładziną organiczną (nie chciałem spieka) i wzmocniony docisk (zrobiony z dwóch od vr, 2x"słoneczko'" dociskowe, dolne jest podcięte-skrócone)
naprawde przyjemnie sie jeździ znajomy to robi za około 500zl plus stare graty i sprawdza sie w 100%/ ja dalem do radzikowskiego około 1tys ale sprzęgło
za to chodzi lżej ( szybciej przy mocy 180ps 295Nmi bardzo ostrej jezdzie na komplecie g60 +vr6 ten zestaw jak na moja noge sie nie sprawdzal, dziwi mnie jak niektórzy maja powyżej 250km powyżej 350nm i im to starcza)



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: GMS » sob gru 25, 2010 16:57

ja mam 300 km , 300 nm , napęd na 4 koła i sprzęgło od vr6 daje rade ale po strzelaniu ze sprzęgła dziwnie zaczyna chodzić przez chwilę pewno się przypala zresztą nie ma dziwnych...
Właśnie myślałem o takim docisku na podwójnej sprężynie żeby sobie zrobić 600 nm daję radę.
Możesz jeszcze powiedzieć jak ci chodzi pedał sprzęgła czy bardzo ciężko w porównaniu do ori sprzęgła ?? , przy tej przeróbce właśnie trzeba przyciąć drugą sprężynę bo zostawić dwie całe to masakra ciężko chodzi i łapa nie daje rady łamie się.
Masz jeszcze może jakieś fotki tego docisku ile ta sprężyna jest przycięta ??



Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » ndz gru 26, 2010 03:31

musiałbym poszukać, powiem Tobie tak na hydraulicznym chodzi całkiem elegancko jak dla mnie to nie ma dużej różnicy ale to tylko na tym od Radzika, jak jeździłem na takich home made to już trzeba troszkę nad łydka poćwiczyć, no to sprzęgło praktycznie nie odczuwa strzałów,jak chcesz to napisz do hgp vr6 on jeździł moim a ma vr takze najłatwiej mu będzie sie wypowiedzieć na temat roznicy



strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sprzęgło 1.8T

Post autor: strikerbest » pn gru 27, 2010 20:58

WILCZEK MK4 GTI pisze:z moich informacji wynika ze w niektorych 1.8t byly seryjnie montowane jednomasy - informacja jest dosyć pewna
Wspaniale. A możesz to jakoś udowodnić, masz jakieś dowody. Ludzie czytają a potem idzie w świat. Jak się kiedyś pochwalę taką informacją wśród znajomych to chce mieć jakiś dowód na to żeby mnie nie wyśmiali. Mitów i legend jest bardzo dużo.



Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » wt gru 28, 2010 01:44

jutro jak znajde chwile to z checią poszukam info na ten temat
:bigok:



Awatar użytkownika
gti_R6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt gru 24, 2010 09:52

Sprzęgło 1.8T

Post autor: gti_R6 » wt gru 28, 2010 23:03

ja mam 98 rok i mialem dwumas

niespotkalem jeszcze 1.8T z jednomasem nawet w a3 z 97 roku w ktorej zmienialismy ostatnio kolo na lekkie fabrycznie siedzialo kolo dwumasowe


Porch Monkey 4 Life

Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » ndz sty 09, 2011 02:00

Sory ze tak późno, chciałbym poprawić swój post co do sztywnego kola w 1.8t moja pomyłka polegała na tym ze widziłem sztywne kolo w katalogu jednak gdy bardziej się wgłębiłem w to, doszedłem do tego ze prawdopodobnie tylko valeo wypościło zamiennik w którym zamiast dwumasu mamy sztywne kolo, sorki za błąd we wcześniejszym poście


Obrazek



strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Sprzęgło 1.8T

Post autor: strikerbest » pn sty 10, 2011 18:00

Myś nic wielkiego się nie stało :) Dobrze że udało się to wyjaśnić publicznie gdyż ludzie czytają to forum a potem fama idzie w świat. Jeszcze raz zatem napiszę: Fabrycznie 1,8T zawsze było z kołem dwumasowym. Diesle to zupełnie inna bajka. Tutaj producenci raz wkładali dwumas a raz jednomas i czasem nawet mechanik się pomyli bo widział gdzieś w Golfie IV jednomas fabryczny (diesel).



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości