problem z agu, nie odpala

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Post autor: Rapcio » sob lip 17, 2010 15:35

czy to Audi A3 1.8T co kupiłeś nie przyechało do Ciebie przypadkiem z Stalowej Woli ?

[ Dodano: Sob Lip 17, 2010 11:59 pm ]
Rapcio pisze:czy to Audi A3 1.8T co kupiłeś nie przyjechało do Ciebie przypadkiem z Stalowej Woli ?


Jeśli tak to znam to auto (kumpel handlarz) i wiem co go bolało ale zostało naprawione i jezdziło ok ale widocznie znowu padło :jezor: masz uszkodzone IMO :smoke:
Ostatnio zmieniony ndz lip 18, 2010 00:00 przez Rapcio, łącznie zmieniany 1 raz.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz lip 18, 2010 20:54

tak to jest ze stalowejwoli, napisz na priv co o nim wiesz jak możesz.
Pozdrawiam


[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 14:27 ]
Więc tak
Diagtronik zaczął coś sprawdzać, ale za wiele nie wiadomo.
Wiadomo, że był jakiś stary błąd immo, ale on się więcej nie pojawił.
Pokazują się za to błędy układu zasilania. chłopaki mowią, że wygląda to tak jakby ktoś gdzies jakiś kabel przeciął i teraz są z nim problemy.
W przyszłym tygodniu mam nadzieję, że autem wyjadę od nich o własnych siłach.



Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

Re: problem z agu, nie odpala

Post autor: MiChAoS » śr sie 04, 2010 22:10

odpalil? jak nie to zawiez go do lomianek moge dac ci namiary na magikow od vag-ow tam zdiagnozuja i ci zrobia 1-2 dni i wyjedziesz



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

problem z agu, nie odpala

Post autor: Marioo » czw sie 05, 2010 18:50

Witam
więc tak
Pojechałem odebrać auto, wyjeżdzam z diagtroniku i pierwsze co uderzam na stację zatankować bo się pusto zrobiło.
do stacji ok 1km, zatankowany wsiadam i ..............nie odpaliła:(
Odłączyłem aku, podłączyłem i nic, nie odpala.
Poodłączałem wszystkie wtyczki jakie widziałem pod maską i podłączyłem spowrotem i ...........cud odpaliła, nie wiem czy miało to jakiś wpływ ale odpaliła.
Pojechalem spowrotem do diagtroniku, tam chwile postała na wolnych, trochę jej dałem po garach, rozgrzała się do 90st., zgasiłem, odpaliłem, zgasiłem odpaliłem i tak kilka razy, zostawiłem na kilka minut i odpaliłem i pojechałem do domu.
W czasie jazdy jednak nowa rzecz się stala, a mianowicie kontrolka aku się zapaliła i już nie zgasła:(
Myślę, w szczerym polu jestem, aku jest nówka więc jade aż dojade chociaż do jakiejś cywilizacji i tym sposobem dojechałem do domu.
W domku szybciutko po miernik i spowrotem do auta, odpaliłem, sprawdzma ładowanie 12,3V,, więc nisko, po wlączeniu klimy i świateł spadło do 11,56V.
ale auto odpala cały czas i za każdym razem.
Teraz pytanie czy to alternator czy może coś innego, jak sprawdzić alternator samemu jest jakiś sposób?

Jedno co wiem to to, że auto ładnie jedzie, ciągnie do 7000obr/min bez problemu przy tym delikatnie gwiżdżąc turbinką, mam miernik doładowania zamontowany i praktycznie cały czas pod obciążeniem do 0,6-0,7 ładuje, więc turbinka chyba jeszcze nie najgorzej.
zastanawiam się co z tym ładowaniem:( ale mam nadzieję, że już na dobrej drodze jestem do uruchomienia auta na stałe i wzięcie się za niego, żeby go doprowadzić do stanu używalności a nawet więcej.
za wszelkie pomysły z góry dziękuję.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

problem z agu, nie odpala

Post autor: Marioo » pt sie 06, 2010 12:30

Więc tak, pojawiła się nowa teoria w mojej głowie:).
Ponieważ tak jak pisałem pojawił się problem z ładowaniem ale auto odpalało.
Dzisiaj odpaliło, i jadę sobie i co nagle mi zgasło i nie odpala.
Rozrusznik kręci ale nic z tego.
Napięcie na aku 11,9V.
Po kilkunastu minutach odpaliła, wróciłem ją do domu, zgasiłem i znowu kupa nie odpala, napięcie 11,8V
Po kilkunastu minutach napięcie na aku lekko wzrosło (nowa bateria) było 12,1V silnik odpalił - więc żarówka w głowie się zaświeciła
Rozładowałem lekko aku aby spadło poniżej 12V i nie pali, jak przekracza 12V pali z dotyku.
Po chwilowej rozmowie z mechaniorem, stwierdził, że wcześniej też pewnie były problemy ze zebyt niskim ładowaniem, a że bateria była stara, to nie chciał palić, teraz na nowej baterii jakoś pali i jeździ, ale ładowanie uciekło już całkowicie więc nie pali.
Wczoraj na odpalonym silniku było 12,3V dzisiaj 11,5V a nawet czasami mniej, oczywiście na zgaszonych światłach i wyłączonym wszystkim co mogło by zabierać prąd.
Więc pierwsza sprawa to naprawić alternator a później zobaczymy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości