Golf IV 1.8 T 180 KM - info o aucie

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

DamiGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 17:59
Lokalizacja: Kraków

Golf IV 1.8 T 180 KM - info o aucie

Post autor: DamiGTI » czw kwie 08, 2010 20:06

Witam :)

Potrzebuję pomocy specjalistów.Jak w temacie dotyczy to ślicznego Golfa 4rtej generacji z silnikiem o pojemności 1800 cm3 z zainstalowaną turbiną .Prosiłbym o wyrażenie opini na jego temat czy warto czy też nie . Może znajdą się i tacy , którzy owego Golfa posiadają . Ważne też jest ile tak na oko spali . Korzystając z okazji dołączę link do aukcji która jak na razie mnie zainteresowała : --- > http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12170844 <---

EDIT : Czy istnieje możliwość zamiany zwykłej klimatyzacji ( przycisc AC ) by zamontować tam cały klimatronik oraz czy można wymontować to radio wsadzić zwykłą półkę jaka jest w Golfach aby zamontować radio tuż nad klimatronikiem a nad radiem by była wolna przestrzeń półka ?? :)

Liczę na Wasze zdanie oraz pomoc w mej sprawie . Pozdrawiam Damian
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 20:25 przez DamiGTI, łącznie zmieniany 3 razy.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » czw kwie 08, 2010 20:36




Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pt kwie 09, 2010 00:22

DamiGTI pisze:Ważne też jest ile tak na oko spali
U mnie komp w pozycji "2" (czyli nie zeruje się po wyłączeniu zapłonu na 2 h) wskazuje 8,7 L/100 km. Proporcje jazdy to mniej więcej 50/50% miasto/trasa. W samej trasie to ok. 7-7,5L przy rozsądnej jeździe (nie mylić z zamulaniem). W mieście (W-wa) to ok. 11-12L. Wartości kompa mniej więcej pokrywają się z własnymi obliczeniami.
DamiGTI pisze:Czy istnieje możliwość zamiany zwykłej klimatyzacji ( przycisc AC ) by zamontować tam cały klimatronik
Istnieje ale gra nie warta świeczki. Chyba, że masz na tyle umiejętności i zrobisz to sam, ew. jakiś dobry kolega, bo w obcym warsztacie to Cię na pewno nieźle skasują.
DamiGTI pisze:czy można wymontować to radio wsadzić zwykłą półkę jaka jest w Golfach aby zamontować radio tuż nad klimatronikiem a nad radiem by była wolna przestrzeń półka ??
Bez problemu.



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » czw kwie 15, 2010 22:01

Spalanie trasa 7-8 bez zamulania ale utrzymujac stala predkosc 120-140
Miasto krotkie odcinki 12-14 , nie co dluzsze 10-12 , Fun ok. 15l
Zima 15-18 Miasto na krotkich odcinkach



Awatar użytkownika
XenO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: czw mar 03, 2005 19:39
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Golf IV 1.8 T 180 KM - info o aucie

Post autor: XenO » pt kwie 16, 2010 09:11

DamiGTI pisze:... czy warto czy też nie ...
:gora: Pytanie które musisz postawić sobie po tym jak już bedziez wiedział kilka słów o Golfie 1.8T.
Pierwsza rzecz spalanie juz koledzy wyżej opisali czesto zależy ono też od stylu jazdy. Przyjemność z jazdy autem doładowanym zawsze jest przyjemna a tu benzynowa jednostka przyzwoicie sie zachowuje nawet w serii przy 0,6b mając 150KM, którą zmieniając kilka rzeczy ,można podnieść i cieszyć sie bardziej.
Mam w/w silnik w swoim golfie i po juz chyba 3 latach jestem ciągle zadowolony. Wiadomo okresowe wymiany i wszystko na czas żeby zadbać o silnik.Koszty eksploatacyjne szczerze nie są tak ogromne zawsze oscylują +- 100 zależy co dokładnie. Zmiany we wnętrzu możesz dokonywać jak ci sie podoba a w którym miejscu bedziesz miał radio zależy tylko od Ciebie. Zmiany na Climatronic to już grubsza sprawa ale jak dobrze poszukasz na forum kilka razy widziałem już taka modyfikacje. Tyle odemnie :bigok:


Mk4 GTI 1.8 T
Mój VW -- viewtopic.php?f=160&t=221264
Moje aukcje - zobacz warto !!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1959642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/Tamj/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gała
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 20, 2007 15:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Gała » ndz kwie 18, 2010 11:48

Cześć mój silnik przed modami w serii 180 km palił przy spokojnej jeździe w mieście 9-10 litrów, trasa 7-8... w zimie brał jakieś 12 litrów tak więc spalanie wg. mnie przyzwoite.



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pn kwie 19, 2010 08:47

Przy pogodzie jaka mamy teraz za oknem z moich obliczen wyniklo ze spalil jakies 11l w miescie, w tym bylo troche kotlowania ;)



peres100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 21, 2010 23:17
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: peres100 » pn lip 05, 2010 14:45

Witam też jestem zainteresowany kupnem golfika mk4 1.8 20vT. Obecnie mam mk3 1.8 66kw ADZ. Mam kilka pytań odnośnie kosztów eksploatowania auta. Interesuje mnie jaki jest koszt wymiany rozrządu oczywiście w grę wchodzi tylko kompletna wymiana oraz kompletna wymiana sprzęgła.



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pn lip 05, 2010 15:06

peres100,

Eksploatacja jesli chodzi o 1.8T AGU:

Wymiana rozrzadu z olejami i filtrami ~1000zl mnie kosztowala
Sprzęgło - trudno powiedzieć niech inni się wypowiedzą.

Pozostałe rzeczy są stosunkowo tanie. Ogólnie jednostka bardzo wytrzymała, bynajmniej u mnie ;)



Awatar użytkownika
Szwajcar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: śr sty 16, 2008 19:18
Lokalizacja: RP

Post autor: Szwajcar » pn lip 05, 2010 20:33

Witam. jeżeli chodzi o spalanie to prawdziwy fan gti nie zwraca na to uwagi.Nie można też porównywać wszystkich 1.8t.AGU a AUQ robi wielką różnice.Zasada jest prosta im młodsze autko kupisz z silnikiem 1.8t tym większy plus.Zasadnicze znaczenie ma tu skrzynia ,6 biegowa która bije na głowe 5.


BYŁ:MK2 GTI,VENTO VR6,MK3 GTI,MK4 GTI,MK4 GTI 25JAHRE,MK5 GTI,MK5 GTI, GTI EDITION 30
jest MK6 GTD,MK1 GTD.

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn lip 05, 2010 21:49

Szwajcar pisze:Zasada jest prosta im młodsze autko kupisz z silnikiem 1.8t tym większy plus.
A to ciekawa teoria :chytry:. Bo ja jednak uważam, że się stan techniczny bardziej liczy. Wolę zadbany 99r. niż 03r. nie wiadomego pochodzenia.



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » pn lip 05, 2010 21:55

Yuri, zgodze sie z toba ;) AGU to stara dobra i wytrzymala jednostka w przeciwienstwie do mlodszych egzemplarzy. Mniej elektroniki ;)



peres100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 21, 2010 23:17
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: peres100 » wt lip 06, 2010 13:26

tak tez myślałem ze ok 1000zł będzie kosztowała wymiana..... ja tez jestem takiego zdania ze lepiej kupić starsze a zadbane :) w jakiej granicy cenowej szukać tego auta bo ceny zaczyna się od 12000 w górę



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » wt lip 06, 2010 13:38

peres100, ~20,000



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości