Porównanie 1.8T AGU/AUM/ARZ do 1.9 TDI ARL

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dawidpap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
Lokalizacja: starogard gdański
Kontakt:

Porównanie 1.8T AGU/AUM/ARZ do 1.9 TDI ARL

Post autor: dawidpap » pt sty 23, 2009 19:51

koledzy od dłuższego czasu mnie zastanawia jak wypada nasze 1,8T przy takim 1,9TDI 150KM ?które auto szybsze jakie zalety i wady? u TDI pewnie plusem będzie moment obrotowy ale jak to się ma do benzyniaka?????
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 14:23 przez dawidpap, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
the flock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn paź 27, 2008 18:15
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

gti vs gti tdi

Post autor: the flock » pt sty 23, 2009 20:07




Awatar użytkownika
dawidpap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
Lokalizacja: starogard gdański
Kontakt:

Post autor: dawidpap » pt sty 23, 2009 20:26

dzięki ale diesel wypadł trochę lepiej główny + to niskie spalanie, ale osiągi podobne także można się ścigać heh pozdrawiam dziexthe flock,


Oceń moje GTI 1.8T AGU
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2624684#2624684

andrzej gti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 17:19
Lokalizacja: Czaszyn
Kontakt:

Post autor: andrzej gti » ndz sty 25, 2009 20:57

Czy ktoś się ścigał 1.8T z 1.9tdi(150KM)? Ja ostatnio sprawdzałem przyśpieszenie i osiągnolem kilka razy 7,5s 7,4s na kołach 205/55/R16. Tak że wydaje mi się że 1.8T ma lepsze osiągi od 1,9TDi



Awatar użytkownika
dawidpap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
Lokalizacja: starogard gdański
Kontakt:

Post autor: dawidpap » ndz sty 25, 2009 21:06

no to nieźle taki czas szok, a masz oryginalne 150KM czy po jakiś modach? ja w sumie nie mierzyłem czasu ale wyrywa ostro do przodu :) audi A6 2,5TDI jest bez problemu w zasięgu mojego golfika :P



Awatar użytkownika
grabiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr sty 30, 2008 19:34
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: grabiec » czw kwie 15, 2010 16:51

tak tylko ze audi jest duzo ciezsze i ma tez zaledwie 150km


GrabarZ
teraźniejsze A3 8P 3.2 Quattro
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=525739
moje byle mk4 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=329054

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » czw kwie 15, 2010 21:53

1.8T ogarnia 1.9TDI , mialem starcia z Golfem TDI 150KM , niestety poczciwy Diesel przegrywa z duzo lzejszym oraz zwinniejszym 1.8T.

Zalety 1.8T:

-Turbo wstaje praktycznie od samego dolu az do 5,5k pompujac
-Lekki silnik w porownaniu do Diesla oraz cala masa auta
itd itd.

Po malych modach np. dolot typu CAI osiagi jeszcze sie poprawiaja a z pod maski slychac suszare/odkurzacz i to dosyc intensywnie.

Jedyny + Diesla jak dla mnie to Spalanie , ale idac za ciosem eskploatacja pozniej wcale az taka tania juz nie jest. Za to w 1.8T czesci sa stosunkowo tanie.

Ja juz sie przyzwyczailem ze cos kosztuje albo 100 - 150 albo 300zl ;)



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » czw kwie 15, 2010 22:44

hunterek pisze:Po malych modach np. dolot typu CAI osiagi jeszcze sie poprawiaja a z pod maski slychac suszare/odkurzacz i to dosyc intensywnie.
przyrost 1-2ps to poprawa osiagów ?



Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Post autor: Rafalek114 » czw kwie 15, 2010 23:32

przyrost 1-2ps to poprawa osiagów ?
pewnie nie ale dodajac do tego fmic i wydech to juz pewnie jakis przyrost bedzie,nawet bez dotykania map w ECU ...ale podobnie bedzie rowniez w klekocie ...dlatego nie czaje co mial autor tekstu na mysli


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » pt kwie 16, 2010 00:02

Rafalek114 pisze:pewnie nie ale dodajac do tego fmic i wydech to juz pewnie jakis przyrost bedzie,nawet bez dotykania map w ECU ...ale podobnie bedzie rowniez w klekocie ...dlatego nie czaje co mial autor tekstu na mysli
mowimy o totalnej serii :)



Konrad20vt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 22:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad20vt » sob maja 08, 2010 01:26

A wszyscy tak piszczą że TDI ARL zjada bez problemu 1.8T ... Z miejsca to 1.8T będzie szybsze chyba , ale w ruchy miejskim czy na trasie co będzie szybsze ?? Tu stawiał bym bardziej na ARL'a bo niuton robi swoje .. No ale niech ktoś sam powie :) :goof:


''Mamo , Mamo czemu Ci ludzie klękają ? A, bo to syneczku Cupra jedzie''

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » sob maja 08, 2010 01:38

Sęk w tym, że ARL jak praktycznie każde TDI ma spore gifty z fabryki. Rzadko który ma mniej niż 160 kM. Ojciec kumpla ma ARL'a 4Motion i skubaniec na rolkach 169 kM wypluł. W 1.8T tego nie ma. Aczkolwiek zakładając, że ARL ma seryjne cyfry to z zatrzymanego uważam, że wszystko zależy od kierowcy bo auta będą lecieć podobnie. Z rolki to już niestety 1.8T nawet do ASZ nie ma podejścia.



Konrad20vt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 22:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad20vt » sob maja 08, 2010 01:50

No moment obrotowy robi swoje w TDI i spalanie .... w 1.8T 11 litrów w TDI 7 litrów .... Ale myśle ze nie ma co gadac , bo 1.8T powinno sobie poradzic nawet z rolki z TDI .


''Mamo , Mamo czemu Ci ludzie klękają ? A, bo to syneczku Cupra jedzie''

T_M_K
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 05, 2010 18:00
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: T_M_K » sob maja 08, 2010 07:31

Panowie moje zdanie jest takie : polskie grogi nie pozwalają jeździć szybko wiec miara sprawdzenia aut jest sprint do 100km/h 1,8turbo robi takie coś na 2 biegach a z tego co wiem każdy 1,9 tdi potrzebuje 3 biegi, więc jedna zmianę mamy zaoszczędzoną. A to daje moze i nie bardzo dużą przewagę ale jednak :)
pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości