Porównanie 1.8T AGU/AUM/ARZ do 1.9 TDI ARL
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- dawidpap
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: pt paź 06, 2006 15:31
- Lokalizacja: starogard gdański
- Kontakt:
Porównanie 1.8T AGU/AUM/ARZ do 1.9 TDI ARL
koledzy od dłuższego czasu mnie zastanawia jak wypada nasze 1,8T przy takim 1,9TDI 150KM ?które auto szybsze jakie zalety i wady? u TDI pewnie plusem będzie moment obrotowy ale jak to się ma do benzyniaka?????
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 14:23 przez dawidpap, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 17:19
- Lokalizacja: Czaszyn
- Kontakt:
1.8T ogarnia 1.9TDI , mialem starcia z Golfem TDI 150KM , niestety poczciwy Diesel przegrywa z duzo lzejszym oraz zwinniejszym 1.8T.
Zalety 1.8T:
-Turbo wstaje praktycznie od samego dolu az do 5,5k pompujac
-Lekki silnik w porownaniu do Diesla oraz cala masa auta
itd itd.
Po malych modach np. dolot typu CAI osiagi jeszcze sie poprawiaja a z pod maski slychac suszare/odkurzacz i to dosyc intensywnie.
Jedyny + Diesla jak dla mnie to Spalanie , ale idac za ciosem eskploatacja pozniej wcale az taka tania juz nie jest. Za to w 1.8T czesci sa stosunkowo tanie.
Ja juz sie przyzwyczailem ze cos kosztuje albo 100 - 150 albo 300zl
Zalety 1.8T:
-Turbo wstaje praktycznie od samego dolu az do 5,5k pompujac
-Lekki silnik w porownaniu do Diesla oraz cala masa auta
itd itd.
Po malych modach np. dolot typu CAI osiagi jeszcze sie poprawiaja a z pod maski slychac suszare/odkurzacz i to dosyc intensywnie.
Jedyny + Diesla jak dla mnie to Spalanie , ale idac za ciosem eskploatacja pozniej wcale az taka tania juz nie jest. Za to w 1.8T czesci sa stosunkowo tanie.
Ja juz sie przyzwyczailem ze cos kosztuje albo 100 - 150 albo 300zl
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
pewnie nie ale dodajac do tego fmic i wydech to juz pewnie jakis przyrost bedzie,nawet bez dotykania map w ECU ...ale podobnie bedzie rowniez w klekocie ...dlatego nie czaje co mial autor tekstu na mysliprzyrost 1-2ps to poprawa osiagów ?
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: wt mar 09, 2010 22:47
- Lokalizacja: Warszawa
A wszyscy tak piszczą że TDI ARL zjada bez problemu 1.8T ... Z miejsca to 1.8T będzie szybsze chyba , ale w ruchy miejskim czy na trasie co będzie szybsze ?? Tu stawiał bym bardziej na ARL'a bo niuton robi swoje .. No ale niech ktoś sam powie
''Mamo , Mamo czemu Ci ludzie klękają ? A, bo to syneczku Cupra jedzie''
Sęk w tym, że ARL jak praktycznie każde TDI ma spore gifty z fabryki. Rzadko który ma mniej niż 160 kM. Ojciec kumpla ma ARL'a 4Motion i skubaniec na rolkach 169 kM wypluł. W 1.8T tego nie ma. Aczkolwiek zakładając, że ARL ma seryjne cyfry to z zatrzymanego uważam, że wszystko zależy od kierowcy bo auta będą lecieć podobnie. Z rolki to już niestety 1.8T nawet do ASZ nie ma podejścia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: wt mar 09, 2010 22:47
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie moje zdanie jest takie : polskie grogi nie pozwalają jeździć szybko wiec miara sprawdzenia aut jest sprint do 100km/h 1,8turbo robi takie coś na 2 biegach a z tego co wiem każdy 1,9 tdi potrzebuje 3 biegi, więc jedna zmianę mamy zaoszczędzoną. A to daje moze i nie bardzo dużą przewagę ale jednak
pozdrawiam
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości