Strona 1 z 1
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: pn lut 27, 2012 18:52
autor: tajsonnn
Witam
Jestem tu nowy, przeszukałem to i tamto oraz sporą część google.pl szukająć różnic między VR6 2.8 a VR6 2.9 i z tego co sie zorientowałem nazywa go się syncro(dlatego, że były stosowane w golfach3 4x4?). I to co wszyscy piszą to tylko inna moc i oczywiście pojemność.
Ja chciał bym się dowiedzieć jak to jest od strony konstrukcyjnej - VR6 2.8 chodzi tu o silniki z samochodów takich jak passat b4/b3 i golfa 3 do roku 94 i chyba corrado. VR6 syncro 2.9 montowany od 95 roku w samochodach Golf 3 Passat B4 i VW Sharan.
Uwaga: Zbieram istotnie informacje szczególnie kierujące w strone SWAPowania do Golfa MK2
Jak wygląda ta różnica od strony technicznej, konstrukcyjnej. Syncro to silnik dedykowany do podwozia 4x4?. Jak jest w przypadku gdy włoży się 2.8 do golfa 2 syncro, będzie sam przód napęd, a co jak włożymy 2.9 syncro do zwykłego golfa. Na czym polega ta różnica?. Może stosuje sie jakieś inne skrzynie do vr6 słyszałem podobno, że od kr'a.
Jeśli było ,a nie znalazlem to przepraszam.Jeśli zabiore się do takiego swapa obiecuję pełną dokumentację fotograficzną liste potrzeb, nawet z podliczeniami kosztów, coś w rodzaju Poradnika jak takowego nie ma.
Pozdrawiam
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: pn lut 27, 2012 20:06
autor: Mastercinek
Kolego, 2.8 i 2.9 to pojemności silników; syncro to napęd. Mylisz pojęcia pisząc "a co jak włożymy 2.9 syncro do zwykłego golfa", "Syncro to silnik dedykowany do podwozia 4x4".
Jak włożysz 2.8 do mk2 syncro to musisz mieć skrzynię od VR6 syncro i całą resztę napędów od VR6 i to zaadoptować żeby było 4x4. Jeżeli podepniesz tylko przód to będzie ośka ale to już wiedza podstawowa i to musisz wiedzieć po prostu. Wiadomo, że każdy się kiedyś uczył i zdobywał wiedzę ale musisz pomyśleć logicznie. To na jaką oś masz napęd nie zależy przecież od silnika tylko od układów przenoszących napęd na koła czyli skrzynia biegów... Jeszcze kawałek drogi przed Tobą. Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj...
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: pn lut 27, 2012 21:48
autor: tajsonnn
Dzięki,
Właśnie jestem na etapie zbierania wiedzy. W takim razie czym różni się nowy VR6 tej 190 km od tego starszego który miał 170. Dużo rośnie koszt swapa wsadzająć do synchro, trzeba coś jeszcze rzeźbić dodatkowo. Nie mówię tu o swapowaniu podwozia bo to jest przecinanie całej podłogi. Chodzi o to czy wkładasz skrzynie na swoje miejsce podłączasz do całego napędu czy jakieś bardziej skomplikowane mody.
Edit
Ale to chyba w potocznym języku mówi się o VR6 synchro ze zwzględu na inną skrzynie dedykowaną. I jak rozumeim skrzynia normalna-synchro są bez lipy zamienialne tzn że obie skrztnie pasują do tego samego silnika.
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: pn lut 27, 2012 22:13
autor: Rafał 82
tajsonnn pisze:W takim razie czym różni się nowy VR6 tej 190 km od tego starszego który miał 170.
on wcale nie jest nowszy obie konstrukcje są leciwe i trzeba by sie zastanowić czy opłaca sie to swap-ować
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: pn lut 27, 2012 22:22
autor: tajsonnn
opłacać sie nie opłaca pod każdym względem, żaden kultowy samochód ale to nie temat w którym chodzi o rozwarzania + i - tylko jak to rozwiązać technicznie
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: wt lut 28, 2012 12:04
autor: Wujek Piasek
tajsonnn, technicznie, to widzę że ty przymierzasz się do tego jak do dziewicy
tak jak Ci kolega
mastercinek, wyżej napisał. Różnica między 2,8 i 2,9 to tylko pojemność i klika pierdół, lecz w kwesti technicznej która Cię interesuje, to są takie same. A SYNCRO to napęd, czyli skrzynia, półosie, wał, dyfer...
tajsonnn pisze:Jak jest w przypadku gdy włoży się 2.8 do golfa 2 syncro, będzie sam przód napęd
NIE. Dalej będzie mk2 syncro tylko 2.8
Rafał 82 pisze:on wcale nie jest nowszy obie konstrukcje są leciwe i trzeba by sie zastanowić czy opłaca sie to swap-ować
Kolega ma rację, te silniki to dziadki i z kwesti pieniężnej nie opłaca się ich wkładać, do tego ciężko trafić zadbaną sztukę, a części są cholernie drogie ale... dają satysfakcję
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: pn kwie 02, 2012 02:05
autor: vr6syncro
2,9 ma inny kolektor ssący, przepustnicę i powiększoną pojemność reszta jak w 2,8 . (podobno 2,9 ma też inne wałki ale to tylko podobno)
skrzynia syncro ma trochę inne przełożenia niż ośka
karoseria syncro różni się tunelem na wał , podłogą bagażnika i tylnym zawieszeniem (wahacze,piasty,tarcze)
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: wt kwie 03, 2012 18:53
autor: 16vg60
na forum corrado uzytkownik o nicku Adanio dokladnie opisuje roznice miedzy 2.8 a 2.9 i tak jak pisaliscie poza kolektorem ,przepustnica ,walkami ,inny jest blok a raczej to ze 2.9 nie jest rozwierconym 2.8 tylko ma wprasowane grubsze tuleje i przez to mozna go bardziej rozwiercic
i co za tym idzie 2.9 cylindry ma umieszczone pod wiekszym kątem ale mozna samemu to dokjadnie poczytac bo goscio robil motor na nowych tlokach itd, i porownywal dwa silniki
polecam
http://www.corrado.com.pl/forums/index. ... 310&st=150" onclick="window.open(this.href);return false;
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: śr kwie 01, 2015 06:44
autor: PAPAYOS
Hejka.
Odgrzebie temat. A mianowicie: jakie są różnice w wymiarach tłoków? Podobno korbowody są takie same.
Pozdrawiam
PAPAYOS
Vr6 2.8 vs VR6 2.9(syncro?!?)
: śr kwie 01, 2015 07:29
autor: 16vg60
Tak korby te same
2.8 -81mm
2.9- 82mm