Strona 1 z 3

Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9

: wt kwie 19, 2011 22:32
autor: adams
Witam

Wymieniłem dzisiaj kolektor i przepustnicę z 2.8 na 2.9. Osprzęt pozostał z 2.8. Silnik bez obciążenia chodzi ok. Podczas jazdy przy dodawaniu gazu następuje chwilowa utrata mocy po czym bardzo mocno szarpie i zaczyna normalnie pracować na wyższych obrotach. Dzieje się to na każdym biegu

Co może być tego przyczyną? bo już dzisiaj nie miałem czasu na dalsze grzebanie.

Vag nie pokazuje błędów.

Re: Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2

: wt kwie 19, 2011 23:48
autor: VR
może gdzieś lewe powietrze zassysa, u mnie przy wymianie nie było żadnych problemów

Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9

: śr kwie 20, 2011 00:09
autor: toffic
Normalna sprawa, remap sterownika wymagany

Re: Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2

: śr kwie 20, 2011 13:25
autor: Dominmk2
toffic pisze:Normalna sprawa, remap sterownika wymagany
Chyba nie do końca taka normalna skoro u mnie po wymianie przepustnicy i kolektora chodzi płynnie bez żadnej ingerencji w komputer,przepustnica czasem się nie przycina lekko??

Re: Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2

: śr kwie 20, 2011 22:05
autor: adams
troszkę dzisiaj pogrzebałem i:
- na przepustnicy z 2.8 i kolektorze z 2.8 chodzi ok
- na przepustnicy z 2.8 i kolektorze z 2.9 chodzi prawie ok, wyczuwalne jest znikome szarpnięcie przy nagłym dodaniu gazu do oporu, po za tym wszystko ok
- na kolektorze z 2.9 i przepustnicy z 2.9 chodzi kiepsko (opisane w pierwszym poście)
- nie sprawdzałem co się dzieje na przepustnicy z 2.9 i kolektorze z 2.8...

Mam zamontowany filtr stożkowy K&N-a i on tutaj chyba też ma coś do gadania?!

By to ogarnąć potrzebny mi jest sterownik z 2.9. Lub sama pamięć którą wgram do swojego sterownika. I tutaj prośba do wszystkich o namiary na sterownik w normalnej cenie lub kogoś kto mógł by zgrać pamięć i podesłać!
Dominmk2 pisze:
toffic pisze:Normalna sprawa, remap sterownika wymagany
Chyba nie do końca taka normalna skoro u mnie po wymianie przepustnicy i kolektora chodzi płynnie bez żadnej ingerencji w komputer,przepustnica czasem się nie przycina lekko??
Przepustnica chodzi lekko. Pytanie do kolegów którym taka operacja się udała - macie fabryczne puchy powietrza czy stożki?

Re: Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2

: śr kwie 20, 2011 23:06
autor: VR
miałem kolektor i przepustnice z 2,9 na stożku KN i wszystko grało

Re: Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2

: śr kwie 20, 2011 23:30
autor: toffic
adams pisze: Mam zamontowany filtr stożkowy K&N-a i on tutaj chyba też ma coś do gadania?!
Ma i to dużo
adams pisze: By to ogarnąć potrzebny mi jest sterownik z 2.9. Lub sama pamięć którą wgram do swojego sterownika. I tutaj prośba do wszystkich o namiary na sterownik w normalnej cenie lub kogoś kto mógł by zgrać pamięć i podesłać!
żeby twój pomysł miał ręce i nogi to wymień jeszcze tłoki i wałki :grin: Jak masz możliwość to sprawdź sobie AFR przy WOT, stawiam 4paka, że jest "ciut" za wysoki :bajer:

Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9

: czw kwie 21, 2011 01:30
autor: Akeitsu
adams pisze:- nie sprawdzałem co się dzieje na przepustnicy z 2.9 i kolektorze z 2.8...
Dzis (wczoraj) sprawdzalem u siebie i jest gitara nic sie nie dzieje.

Adams mam tez K&N u siebie i nic sie nie dzieje silnik normalnie pracuje =)

Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9

: czw kwie 21, 2011 20:03
autor: TrabiVR6
Proszę wsad
http://hotfile.com/dl/115328639/4b01137/VR6_29.rar.html

Znaleziony w sieci i nie testowany tak ze ostrożnie

pozdrawiam

Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9

: czw kwie 21, 2011 21:08
autor: spawacz
Afr napewno bedzie wyższy z prostej przyczyny , za duzo powietrza. Remap by sie przydal, to ta sama historia ja abf po obrobce przepustnicy.

Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9

: czw kwie 21, 2011 23:26
autor: Paździoch
spawacz pisze:Afr napewno bedzie wyższy z prostej przyczyny , za duzo powietrza.
Silnik dostał wiecej powietrza i teraz moze miec za uboga mieszanke.Ja bym sprawdził cisnienie pompy paiwa moze jest przytarta i cisnie mniej niz powinna.(4.0 bara)

Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9

: czw kwie 21, 2011 23:31
autor: adams
Paździoch pisze:
spawacz pisze:Afr napewno bedzie wyższy z prostej przyczyny , za duzo powietrza.
Silnik dostał wiecej powietrza i teraz moze miec za uboga mieszanke.Ja bym sprawdził cisnienie pompy paiwa moze jest przytarta i cisnie mniej niz powinna.(4.0 bara)
pompa sprawdzona, sprawna -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=71&t=363710" onclick="window.open(this.href);return false; na dodatek ją wyjąłem i przeczyściłem.

dodatkowe info:

-mam odłączoną odmę, rura w dolocie jest zaślepiona
-stożek K&N ma przedłużkę aluminiową do samej lampy

wszystko pozostałe to seria

jak to ugryźć by było ok?

Re: Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2

: pt kwie 22, 2011 00:04
autor: toffic
adams pisze: jak to ugryźć by było ok?
Program, najlepsze rozwiązanie

Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9

: pt kwie 22, 2011 00:16
autor: adams
kilka fot...

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Po lewej graty z 2.9, po prawej z 2.8