Strona 1 z 1

VR6T potrzebuje kilku porad

: ndz wrz 05, 2010 10:12
autor: osbe
Witam! Przymierzam sie do uturbienia mojego MK2 . Jak narazie mam dopiero Turbosprezarke i Intercooler. Prace zamierzam zaczac pod koniec zimy, bo jeszcze duzo gratow trzeba kupic no i miec czym jezdzic w zimie. CHociaz juz pomalu dlubie... w tym tyodniu robie kolektor wydechowy i nie wiem czy ssacego nie przetransformuje :helm: Mam w zwiaku z tym kilka pytan do kolegow, ktorzy mieli z tym juz stycznosc.

1. Kolektor ssacy - zostawic standard od 2.8 lub 2.9 bo mam obydwa czy zrobic krotki? Z tego co sie orientuje to przy krotkim jest lepszy czas reakcji turbiny.. i jezeli krotki to co z silniczkiem krokowym? tzn jeden waz w kolektor a drugi przed czy za turbina?

2. Odme lepiej zakonczyc filterkiem czy puscic ja w dolot (przed turbina o za to chyba raczej nie)... niechcialbym zeby mi wypchnelo jakis uszczelniacz na wale

3. Gdzie wcisnac zawor blow off? Wydaje mi sie, ze jak najblizej przepustnicy, zeby szybciej schodzilo nadcisnienie z kolektora

4. Chlodzenie turbiny woda - Czy bedzie dobrze jak jak zrobie zasilanie z powrotu z nagrzewnicy, a powrot wcisne w gorny waz od chlodnicy? A moze wystarczy jak przezuce chlodzenie z przepustnicy? Nie wiem po co jej chlodzenie...

5. Smarowanie olejem - skad puscic zasilanie? Myslalem nad daniem trojnika na czujnik przy filtrze (tylko ten od cisnienia czy od temperatury?) a powrot zrobic bezposrednio w miske lub zasilanie i powrot zrobic na trojnikach z chlodniczki oleju

6. No i takie pytanie czy seryjny komputer to utacha bez strojenia (czy chociaz pojedzie). Celuje w 230-250HP poniewaz chce obejsc sie bez zakuwania... A jezeli nie uciagnie to co z czym sie tu je bo w tym jestem kompletnie zielony... W sensie czy wystarczy wystroic standardowy komputer czy jakos inaczej sie to robi?

7. Jeszcze seryjne wtryski oraz pompa - Czy dadza rade? Wtryski moge zalozyc zielone lub brazowe bo mam oba komplety, regulator cisnienia paliwa oczywiscie bedzie

Za wszystkie odpowiedzi bede bardzo wdzieczny :pub: PozdraVWiam forumowiczow i mam nadzieje, ze niezasmiecam :bajer:

VR6T potrzebuje kilku porad

: pn wrz 06, 2010 10:10
autor: KFAS
Myślę ,że na temat turbo i VR6 jest dużo napisane w sieci i na stronach tunerów w projektach np. http://www.digitun.pl" onclick="window.open(this.href);return false; lub tutaj jest opisany taki projekt może coś się przyda no i trochę mało celujesz bo bez kutych tłoków w tym projekcie jest ponad 600ps a korby nie kosztują tyle co tłoki proponował bym zaglądnąć do seryjnej skrzyni biegów i usprawnić różncówkę która rozlatuje się często wypada ośka od satelit i dziura w skrzyni gotowa : http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=79426" onclick="window.open(this.href);return false;

VR6T potrzebuje kilku porad

: czw wrz 09, 2010 08:34
autor: toffic
1 ja bym robił na długim jak ma to być "dupowóz"
2 oil catch
3 przed przepustnice, ważne żeby był czuły
4 te wężyki z przepustnicy mają za słaby obieg, ja bym ją wpiął zaraz za dodatkową pompką cieczy i zrobił układ, zeby chłodziło turbine przez chwile po zgaszeniu motoru
5 twój pierwszy pomysł jest OK
6 bez strojenia- zapomnij
7 nie dadzą, na regulator szkoda kasy, dobry ori VW da rade

VR6T potrzebuje kilku porad

: sob wrz 18, 2010 12:42
autor: osbe
Dziekuje za podpowiedzi, sory za odkop, ale bylem w delegacji i mialem dostep do neta tylko na telefonie :bigok:
Wiec do rzeczy. Toffic rozwiales w sumie wszystkie moje dylematy i za to punkcik wedruje do Ciebie.
Co do podpunktu 5 to czy jak zrobie trojnik pod czujnik cisnienia oleju to czy do czujnika nie dotrze zbyt male cisnienie? Zeby mi licznik nie wyl caly czas :bajer:
Wiec mysle, ze z wszystkim sobie poradze z wyjatkiem wystrojenia kompa... to jest moja pieta achillesa i z tego powodu mam pytania:

Jakie rozwiazanie jest lepsze? Dostawic oszusta typu Ecumaster2 czy jechac do jakis magikow zeby napisali program i wgrali go na moj eprom (czy jakos tak)? i jezeli wgrywanie na kosc to czy jest szansa znalezienia gotowca gdzies na necie (mysle, ze dosc ryzykowne) pod konkretne cisnienie doladowania np. 0.6, i zostawic takie cisnienie na turbinie (do tego zdaje sie posluzy zaworek MBC)

Acha i jeszcze od czego ten regulator tu podpasowac? wieksze cisnienie przy benzyniaku to chyba juz tylko R32 albo R36... czy sie myle?

Toffic sory, nie moge znalesc przycisku "pomogl", ale jak znajde to napewno dam :helm:

Re: VR6T potrzebuje kilku porad

: sob wrz 18, 2010 13:22
autor: toffic
osbe pisze:Dziekuje za podpowiedzi, sory za odkop, ale bylem w delegacji i mialem dostep do neta tylko na telefonie :bigok:
Wiec do rzeczy. Toffic rozwiales w sumie wszystkie moje dylematy i za to punkcik wedruje do Ciebie.
Co do podpunktu 5 to czy jak zrobie trojnik pod czujnik cisnienia oleju to czy do czujnika nie dotrze zbyt male cisnienie? Zeby mi licznik nie wyl caly czas :bajer:
Wiec mysle, ze z wszystkim sobie poradze z wyjatkiem wystrojenia kompa... to jest moja pieta achillesa i z tego powodu mam pytania:

Jakie rozwiazanie jest lepsze? Dostawic oszusta typu Ecumaster2 czy jechac do jakis magikow zeby napisali program i wgrali go na moj eprom (czy jakos tak)? i jezeli wgrywanie na kosc to czy jest szansa znalezienia gotowca gdzies na necie (mysle, ze dosc ryzykowne) pod konkretne cisnienie doladowania np. 0.6, i zostawic takie cisnienie na turbinie (do tego zdaje sie posluzy zaworek MBC)

Acha i jeszcze od czego ten regulator tu podpasowac? wieksze cisnienie przy benzyniaku to chyba juz tylko R32 albo R36... czy sie myle?

Toffic sory, nie moge znalesc przycisku "pomogl", ale jak znajde to napewno dam :helm:
No to od początku:
- i tak pewnie będziesz musiał zrobić zwężenie na dopływie oleju więc o spadek przy czujniku się nie martw
-Ecumaster to schit, tylko ori ECU z odpowiednim programem lub SA, na "gotowca" to raczej bym nie liczył
-MBC jakoś nie widze w tym zestawie, EBC najlepiej
-regulator nie tyle na większe ciśnienie, co taki który będzie bezproblemowo współpracował z nadciśnieniem w kolektorze. Pamiętaj o tym wybierając wtryski