Remont silnika VR6 AAA

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
WJ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr sie 20, 2008 01:11
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Remont silnika VR6 AAA

Post autor: WJ » sob maja 22, 2010 19:23

Szykuje sie u mnie w silniku na remont a to za sprawą ubywania oleju w moim silniku. Ubywa jakieś ponad 500ml na 1000km no i trzeba coś z tym zrobić. Byłem na pomiarze kompresji i wyniki były niezadowalające. Wyszło że:
1-10 , 2-7 , 3-9 , 4-10 , 5-9 , 6-9 (świeca zaolejona).
Jak widać na 2 cylindrze kompresja słaba, na 6 świeca zaolejona. Auto jak dłużej postoji ma troche problem z odpalaniem, podczas jazdy od czasu nim poszarpie przy przyspieszaniu i wyczuwam drgania. Czuc ze silnik nie równo pracuje.
Dlatego tez moje pytanie brzmi: Jakiej marki częśći, co wymienić, na co zwrócić uwage, jakie koszta poszczególnej czesci mniej wiecej, każde info przydatne. Przede wszystkim oczekuje odpowiedzi od ludzi którzy robili remont silnika VR6 i maja o tym jakies pojęcie. Poniżej lista gratów które planuje wymienić, robote bedzie robic mechanik, nie ja. Ale tak dla pomocy dodajcie coś od siebie itp.
-uszczelniacze zaworowe
-szklanki
-uszczelka pod głowice
-pierscienie cylindrów
-świece
-kable WN
-rozrząd
-uszczelka miski olejowej
Co jeszcze? Prosze o w miare jasne i zrozumiałe odpowiedzi zeby nie robić balaganu i kazdy wiedział o co chodzi. Jaki producent czesci, jakie koszta, o to mi przedewszystkim chodzi! Czekam na podpowiedzi!


VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252

Awatar użytkownika
Vento Wąski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: pn gru 28, 2009 15:05
Lokalizacja: Warszawa-Puszków
Kontakt:

Post autor: Vento Wąski » sob maja 22, 2010 21:59

jutro podam ci ceny części bo właśnie mam za sobą taki remoncik


LOVE IT OR HATE IT Swap udany ,2.8 hula

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Post autor: adams » ndz maja 23, 2010 09:48

kable i świece Beru - 500zł
uszczelka miski najtańsza gumowo-korkowa + klej/masa do uszczelnień miski olejowej -50zł
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 10:39 przez adams, łącznie zmieniany 1 raz.


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
WJ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr sie 20, 2008 01:11
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: WJ » pn maja 24, 2010 22:29

No ludzie, stać was na więcej :grin:


VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pn maja 24, 2010 22:36

Remont głowicy ( kompletny +nowe zawory ) 700 zł

Pierścienie Getze 40 kilka zł / na cylinder

Świece NGK - 19 zl / szt

Więcej nie pamiętam :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Fałer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 20:17
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Fałer » wt maja 25, 2010 06:53

Z tego co się orientuję:
- dobra uszczelka pod głowicę ~200zł
- dobra uszczelka pod klawiaturę ~100zł
- dobra uszczelka pod miskę ~100zł
- świece NGK zwykłe 20zł/szt. a platynówki 35-40zł/szt.
- kable NGK pod palec i kopułkę ~380zł, pod moduł ~ 320zł
- palec + kopułka Bosch/Beru ~120zł
- rozrząd kompletny czyli góra i dół na normalnych częściach jak SACHS, IWIS (2 ślizgi, 2 łańcuchy, 3 napinacze, mała zębatka + tam jakieś oringi pierdzingi) ~ 1200zł
- popychacz wg ETKI - 21 ojro za szt.


[img]http://img31.imageshack.us/img31/6241/sygnp.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246776]:grin: Mój Passiasty Variat :grin:[/url]

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt maja 25, 2010 10:30

Na prawdę konkretny remont vr-a to ok 7-9 k zł, więc nie mało.
Z tego co się orientuję:
- dobra uszczelka pod głowicę ~200zł
- dobra uszczelka pod klawiaturę ~100zł
- dobra uszczelka pod miskę ~100zł
- świece NGK zwykłe 20zł/szt. a platynówki 35-40zł/szt.
- kable NGK pod palec i kopułkę ~380zł, pod moduł ~ 320zł
- palec + kopułka Bosch/Beru ~120zł
- rozrząd kompletny czyli góra i dół na normalnych częściach jak SACHS, IWIS (2 ślizgi, 2 łańcuchy, 3 napinacze, mała zębatka + tam jakieś oringi pierdzingi) ~ 1200zł
- popychacz wg ETKI - 21 ojro za szt.
tu kolega napisał skrawek gratów.
Do tego trzeba doliczyć koszt zrobienia głowicy tak jak ktoś wyżej napisał ok 700zł
Koszt zrobieni szlifu bloku - niestety nie wiem jaki ale na pewno nie będzie to mnie niż za głowicę.
Nowe pierścienie, jak zrobisz szlif cylindrów to i tłoki nowe pod nowy wymiar tulei.
Do tego wszelkiego rodzaju płyny i filtry.
tu juz masz samych kosztów ok 5000zł a nie ma uwzględnionej robocizny.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt maja 25, 2010 11:00

Tłoków nadwymiarowych nikt nie produkuje. Tylko kucizna zostaje doprężająca lub odprężająca. Szlif cylindrów wykonują tylko ci, którzy mają ruchomy stół i szlifują bloki typu V. Taki powiedzmy niezły remont bez wymiany tłoków da się zrobić jak nie ma progów i tuleje są proste. 50% silników nie spełnia tych warunków.



Awatar użytkownika
OLI88
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 865
Rejestracja: śr sie 22, 2007 14:38
Lokalizacja: okolice kielc
Kontakt:

Post autor: OLI88 » wt maja 25, 2010 14:33

pany trza jeszcze pompa oleju w ASO 720zł jakas podrobka 500zł


Obrazek

piotrekvr6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt gru 11, 2009 03:12
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: piotrekvr6 » wt maja 25, 2010 16:07

Czyli tak jak ktoś kiedyś napisał lepiej kupić z automata mniej zmęczony będzie.



Awatar użytkownika
WJ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr sie 20, 2008 01:11
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: WJ » wt maja 25, 2010 19:16

Dj Darecki, Fałer, O takie coś mi chodziło :bigok: Dzieki. Punkty za pomoc dodane :grin: Jak sie komus cos przypomnij to pisać!


VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz maja 30, 2010 00:57

TAZ pisze:Tłoków nadwymiarowych nikt nie produkuje
Nadwymiarem do AAA jest tłok z ABV i można poszukać kompletu w używce


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
WJ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr sie 20, 2008 01:11
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: WJ » ndz maja 30, 2010 14:38

Silnik wyciągnięty i rozebrany :grin:


VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252

piotrekvr6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt gru 11, 2009 03:12
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: piotrekvr6 » ndz maja 30, 2010 15:46

Ile wynosi przerwa na nowym pierścieniu w cylindrze w mm poniżej progu .



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości