Strona 1 z 2

Kolektor ze zmienną długością od vr6 24v do vr6 12v

: czw mar 25, 2010 13:28
autor: matys9
witam myślę nad zaadoptowaniem kolektora ze zmienną długością do AAA z R32 albo VR6 24V.co o tym sądzicie czy przyrost mocy bedzie podobny jak w przypadku kolektora schrick lub vsr. nie chodzi mi o sprawy techniczne bo to juz mam obczajone ale czy jest sens. chyba że juz ktos probowal taki myk wykonac.

: czw mar 25, 2010 14:18
autor: TheBiSHoP
tak dla dokładności to R36 ma stały kolektor. A co do zmiennej długości to silnik 2.8 VR6 12V (AFP) w MK4 US ma takowy kolektor seryjnie i katalogowo ma 177 KM. Nie mam danych co do momentu obrotowego fabrycznego. Może ktoś się wypowie?

: czw mar 25, 2010 16:17
autor: Fałer
3.6 VR6 ma kolektor zmiennej długości..

Obrazek

A AFP ma 177KM przy 5800obr i 245Nm przy 3200obr..

: czw mar 25, 2010 18:12
autor: matys9
wydaje mi sie ze taki kolektor powinien cos dac skoro schrick i vsr dzialaja na tej samej zasadzie a daja przyrost

: pt mar 26, 2010 00:41
autor: TheBiSHoP
nawet wiem skąd jest ten rysunek. Zeszyt szkoleniowy VW numer 360. Przedstawia jednak silnik 3.2 FSI. a tu cytat z tegoż zeszytu który jest dwie strony dalej:

Podczas gdy silnik 3,2 l V6 FSI ma jednoczęściowy
kolektor przełączany, w silniku 3,6 l V6 FSI oraz w
silniku R36 od roku modelowego 2007 stosuje się
dwuczęściowy kolektor stały. Chociaż nie ma zmiennej
długości, dzięki zmienionej geometrii kanałów spełnia
wymagania zarówno dużej mocy, jak i dużego
momentu obrotowego w różnych zakresach prędkości
obrotowej.

[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 23:46 ]
Jeszcze uzupełnie, że silnik 3.6 FSI BLV 280 PS miał kolektor taki sam jak 3.2 natomiast silnik R36 BWS 300 PS kolektor stały jak wyżej napisano

: pt mar 26, 2010 09:16
autor: matys9
dobra ale nie o tym temat. pytanie jest czy jest sens przerabiac czy to cos da skoro shrick daje i vsr też.

: pt mar 26, 2010 11:02
autor: TAZ
Pytanie to raczej powinno brzmieć skąd wezmę centralkę sterowania do zmiennej długości kanałów. VSR i SCHRICK mają sterownik, a ty czym to chcesz sterować ??

: pt mar 26, 2010 11:20
autor: TheBiSHoP
centralke do sterowania takim ustrojstwem wykona praktycznie każdy średniej klasy elektronik który ma jakieś doświadczene w programowaniu procesorów. Ewentualnie można to napewno zrobić na elemantach CMOS/TTL ale jak czytam elektrode to jest to już ginący gatunek. Ot poprostu załączenie klapy przy jakiejś zadanej prędkości obrotowej. Można zaadoptować schematy w obrotomieży z diód led itp. Generalnie wykonanie tego to banalna sprawa.

: pt mar 26, 2010 15:35
autor: matys9
dokładnie wykonanie sterownika pod to to zaden problem, po prostu bedzie wysylal sygnal do zawora np. n75 przy jakich obrotach ma wydluzyc kolektor a przy jakich skrócic. przy vr5 jest tak. do 900obrotów kolektor jest długi powyzej 900 az do 4100 jest krótki i powyzej 4100 znowy długi. już mowilem nie chodzi mi o sprawy techniczne zwiazane z zaadoptowaniem takiego kolektora do aaa czy ustawienia obrotow przy jakich ma sie kolektor wydluzac lub skracac chodzi o to CZY TO COŚ DA??

: pt mar 26, 2010 22:29
autor: Rokoś
matys9 pisze:dokładnie wykonanie sterownika pod to to zaden problem, po prostu bedzie wysylal sygnal do zawora np. n75 przy jakich obrotach ma wydluzyc kolektor a przy jakich skrócic. przy vr5 jest tak. do 900obrotów kolektor jest długi powyzej 900 az do 4100 jest krótki i powyzej 4100 znowy długi. już mowilem nie chodzi mi o sprawy techniczne zwiazane z zaadoptowaniem takiego kolektora do aaa czy ustawienia obrotow przy jakich ma sie kolektor wydluzac lub skracac chodzi o to CZY TO COŚ DA??


w praktyce , na 5 biegu mozna miec 1200 obrotow i dodajac gazu auto bez zadnych pretensji przyspiesza. Auto jest swietnie elastyczne, miasto mozna przejechac na jednym biegu. A gdy zaczeniesz wciskac pedal gazu do podlogi auto daje kopa i jak myslisz ze juz to wszystko na co go stac to przy ok 4300 dostaje jeszcze dodatkowego kopa, ktory wciska twe plecy w siedzenie i rysuje banana na twarzy :grin:

: pt mar 26, 2010 23:47
autor: Dj Darecki
w praktyce , na 5 biegu mozna miec 1200 obrotow i dodajac gazu auto bez zadnych pretensji przyspiesza. Auto jest swietnie elastyczne, miasto mozna przejechac na jednym biegu. A gdy zaczeniesz wciskac pedal gazu do podlogi auto daje kopa i jak myslisz ze juz to wszystko na co go stac to przy ok 4300 dostaje jeszcze dodatkowego kopa, ktory wciska twe plecy w siedzenie i rysuje banana na twarzy :grin:
Tylko gdzie ten kultowy dźwięk AAA :grin:

: sob mar 27, 2010 17:11
autor: Rokoś
Dj Darecki pisze: Tylko gdzie ten kultowy dźwięk AAA :grin:
zostanie na zawsze w mk3 :D

: sob mar 27, 2010 17:16
autor: Fox_00
Rokoś pisze:
Dj Darecki pisze: Tylko gdzie ten kultowy dźwięk AAA :grin:
zostanie na zawsze w mk3 :D
I niektórych MK2 ;)

: pn mar 29, 2010 20:43
autor: Rokoś
Pogrzebalem w necie i dotarlem do info:


Tak jak TheBiSHoP powyzej napisal, jest taki amerykan vr6 jest to wczesna wersja vr6 w mk4 (AFP), byl oferowany krotko przed wprowadzeniem wersji 24- zaworowych.

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=106
http://img714.imageshack.us/img714/3387/amerykanafp.jpg

Bylby jak najbardziej odpowiedni, ale wyczytalem , ze ten silnik mial zmienione walki rozrzadu.

Tu masz opisany problem co bedzie gdy zainstalujesz powyzszy kolektor bez zmiany walkow:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3062575&page=1

"OEM MK3 has internal runner compensation inside the upper metal intake manifold and uses 240°/240° duration with 10.2mm lift on both intake/exhaust for both front cylinder bank and rear cylinder bank. 119° lobe center

OEM MK4 has no internal compensation in the plastic intake manifold and uses 245°/240° 10.7mm/10.2mm on the front cam and 240°/245° 10.2mm/10.7mm lift on the rear cam. The two cams are mirror images of each other. 112° lobe center

This is why you suddenly have one bank working uneven with a bunch of nasty side affects if you use MK3 cams with a MK4 intake. The same goes for MK3 using SRI a.k.a short runner intake. To make it a fast and easy product, the MK3 tuners cut out the runner compensation for aftermarket intakes. Suddenly you have uneven EGT, uneven AFR, and probably an unhealthy working engine. You don't need a NASA engineer to calculate what happens to the crank shaft when all cylinders are fighting each other with one bank having a torque peak at 4000rpm and the other bank having it at 5000rpm. Think of it like you're trying to push the shaft; you want an even motion with minimal vibration."

Tak jak kolektor schricka http://www.venommotorsports.com/library ... VGI268.asp daje efekt, ale z nim idzia w parze walki 268 schricka.

Teoryzujac dalej mozna pokusic sie o kolektor z wersji 24v, ktory jest owiele bardziej dostepny na rynku i kombinowac, ale bez wymiany walkow sie nie obejdzie.