Strona 1 z 1

Pompa paliwa z 16v

: sob mar 06, 2010 21:25
autor: damdam
Witam, passat B3 VR6 po swapie z 9A, mam problem z odpalaniem - muszę z 3 - 4 razy do tego podchodzić, zapewne z powodu pompy paliwa która pozostała z 16v. Czy można jakoś obejść ten dziwny akumulator ciśnienia/zawór zwrotny, czy muszę założyć pompę od VRy do baku, a to dziwactwo spod auta wywalić?


pozdrawiam.

: sob mar 06, 2010 22:28
autor: kotekavr6
do vr6 pompa paliwa od vr6 chodzi o cisnienie

[ Dodano: 06 Mar 2010 21:28 ]
nim od 3 -4 bara

[ Dodano: 06 Mar 2010 21:31 ]
jeszcze do wgladu zostaje regulator cisnienia paliwa na listwie

[ Dodano: 06 Mar 2010 21:38 ]
a jak cos mam taka pompe paliwa

: sob mar 06, 2010 22:38
autor: TAZ
9A akurat ma najmocniejszą seryjną pompę paliwa. Albo 5,6 bara albo 6,5 bara. Akumulator idzie ominąć, a raczej wywalić. Jednego ABFa i jednego ABV postawiłem na takich pompach i im paliwa nie brakuje.

: ndz mar 07, 2010 22:52
autor: bartekch2
a jak z pompą paliwa z G60 będzie gadać?

: ndz mar 07, 2010 23:10
autor: kotekavr6
powinna dawac rade

: czw mar 11, 2010 13:14
autor: Adanio
TAZ pisze:9A akurat ma najmocniejszą seryjną pompę paliwa. Albo 5,6 bara albo 6,5 bara. Akumulator idzie ominąć, a raczej wywalić. Jednego ABFa i jednego ABV postawiłem na takich pompach i im paliwa nie brakuje.
Z tego co mi wiadomo to w 9A sa dwie pompki jedna w baku - "podająca" a druga właśnie w tej puszeczce pod autem i to ona daje takie wysokie ciśnienie. Ciśnienie paliwa w 9A podobno powinno wynosić 0,6MPa. Ale jest jeszcze coś takiego jak wydatek paliwa na końcu wężyka paliwowego (tym końcu w komorze silnika :P ) W 9A powinno być to około 1,5 l/min przy 12V. Niby sporo ale na Forum Corrado swego czasu był taki przypadek gdzie po zamianie 9A na AAA pompki z 9A przy dobrym pałowaniu nie wyrabiały z ilością paliwa. Fakt ze te pompki mogły byc w różnym stanie :)

I druga ciekawostka. Cytat -=RAFAŁA=- też z Forum Corrado gdzie swapy Vr6 z 9A są dosyć częstym zjawiskiem:
"temat głównie dotyczy ludzi zmieniających z silnika na mechanicznym wtrysku na VR-a
musicie zmienić pompę paliwa a najlepiej wywalić tą z baku oraz wywalić tą pod podwoziem i w bak wsadzić pompę od vr6. problem polega na tym że pompa w np. 9A ma zaworek zwrotny który puszcza paliwo w jedną stronę a więc z baku do silnika. po zgaszeniu silnika zaworek blokuje upust ciśnienia paliwa z węża doprowadzającego. w mechanicznych wtryskach ciśnienie paliwa na rozruch jest ok 2x większe niż w przypadku vr6 a więc wtryski są zalewane co może powodować różne komplikacje np. utrudnione odpalanie, zbyt duże spalanie paliwa, zbyt bogata mieszanka paliwowa a więc kolejne problemy."

W ubiegłym roku był też przypadek pożaru świeżo zeswapowanego VRa z zostawionymi pompkami 9A wskutek "psiknięcia" paliwem po komorze silnika. Niby sporo takich swapów z pompkami z 9A jeździ bezproblemowo ale uważam ze nie warto eksperymentować i lepiej już dać tą pompę z VRa dla własnego spokoju :)

damdam, zapomniałem napisać najważniejszego :D Był taki przypadek jak twój i pomogła wymiana pompy :)

: czw mar 11, 2010 19:47
autor: damdam
kol Adanio serdeczne dzięki za info, na pewno zmienię tę pompę, jak tylko...
zmienię silnik, bo od przedwczoraj panewki korbowodowe w moim AAA stanowią jedną całość z wałem... :(

Pompa paliwa z 16v

: śr gru 14, 2011 01:07
autor: bukszpan
To jak Panowie, muszę mieć pompę paliwa z Vr6 czy może zostać system dwu pompowy z 9a, bo jestem świeżo po swapie i dodam że autko jedzie dobrze i nie odczuwam puki co żadnych braków paliwa :)
Z góry dzięki za pomoc

Re: Pompa paliwa z 16v

: pn gru 19, 2011 22:51
autor: mariogo
a czy ktoś ma wiedzę czy można zastosować pompkę paliwa (bez aku. paliwa) od KJetronica 8V np. GXa do AAA. Nie chcę zmieniać zbiornika paliwa w MK2 na taki w który pompa ori od VRa przypasuje...