Strona 1 z 2
Pomocy po remoncie coś puka
: sob gru 05, 2009 19:01
autor: clocover
: sob gru 05, 2009 19:08
autor: Jesionvr6
podejrzewam ze zawory sie spotkały z tłokami na rzedzie od zderzaka proponował bym dać ząb do przodu troche pojezdzic i zmierzyc cisnienie ponownie jezeli spadki beda tak duze to niestety chyba zawory beda krzywe
ja u siebie nie mam tego zaworka bo sie rozleciał ale w przepustnicy mam sucho ale po remoncie to moze tak byc poki sie nie ułoży wszystko
: sob gru 05, 2009 23:47
autor: mmaniek8
rozrząd masz na 100% źle ustawiony, a w jakich okolicach zaczęło pukać??
: ndz gru 06, 2009 01:12
autor: clocover
mmaniek8 pisze:rozrząd masz na 100% źle ustawiony, a w jakich okolicach zaczęło pukać??
że źle ustawiony mam to wiem ale lepiej nie chce pasować łańcuch musi być rozciągnięty ale przed remontem wyglądało to tak samo i stwierdziłem że skoro nic się nie pogięło to pomyślałem że przez zimę jeszcze wytrzymie i nie wiem czy puka bo rozrząd nie jest idealnie ustawiony czy cos innego się upierdoliło. A puka jak stoję przed ałtem do góry z prawej strony. A jak tłok spotkał się z zaworami to dlaczego wcześniej się nie spotkały.
W poniedziałek zdejme miske i jak nic tam nie wypatrze to trzeba bedzie głowice zdjąć
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
: ndz gru 06, 2009 10:33
autor: TAZ
A co tu ma miska do gadania, jak ustawiłeś wał też do
![Nasty :butthead:](./images/smilies/icon_butt.gif)
to na pewno walą zawory o tłoki. Znajomy zrobił to samo dokładnie i trzy gary straciły ciśnienie. Wykręć napinacz olejowy, popuść wałek od jego strony, znaczy przekręć nim żeby łańcuch nie przeskoczył, a żeby zrobił się luz, druga osoba niech weźmie klucz i delikatnie przekręć źle ustawionym wałkiem o tego jednego zęba, a ty w tym czasie łańcuch podnoś żeby nie blokował. Zalej olejaka olejem i wkręć. Potem rozrusznikiem kręć i patrz i słuchaj. Potem ustawiasz wał na zero, i sprawdzasz wałki. Ot tyle filozofii. Znajomy jak mnie nie było to kilka razy przestawiał rozrząd, a i tak tłukło bo zawory nie domykały się.
: ndz gru 06, 2009 11:06
autor: Jesionvr6
i tak raczej bedziesz musiał zdjąc głowice bo zawory juz bedą do roboty a i głowica zapewne była planowana to jednocześnie siadła niżej a to wystarczy zeby uderzyć w tłok przy zle ustawionym rozrządzie( szczególnie za póznym)
: pn gru 07, 2009 16:41
autor: OLI88
[ Dodano: Pon 07 Gru, 2009 ]
clocover pisze:W poniedziałek zdejme miske i jak nic tam nie wypatrze to trzeba bedzie głowice zdjąć
to ja juz ci powiem ze nic nie wypatrzysz tylko od razu sciagaj glowice
TAZ pisze:Znajomy zrobił to samo dokładnie
widze ze mowa o mnie to sie podziele tym co zastalem po zdjeciu glowicy jak zle zlozylem rozrzad
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/232/21037493626656d0med.jpg)
: pn gru 07, 2009 19:38
autor: Jesionvr6
ładna kolizja
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: pn gru 07, 2009 20:08
autor: OLI88
jeson pisze:ładna kolizja
no widzisz mam pecha to juz moj 4 ty silnik, auto chodzilo moze raptem 5 minut a kolega napisal ze przejechal 200km tak ze nie chce wiedziec co z jego glowica
: pn gru 07, 2009 21:14
autor: O213
Jestes pewien ze to stuka z silnika? U mnie po wymianie przewodow zaplonowych tez zaczelo regularnie stukac po rozgrzaniu , wydawalo sie ze to w gorze silnika a okazalo sie ze przy
zdejmowaniu filtra powietrza za mocno pociagnalem za elektrozawor odpowietrzania zbiornika , z elektrozaworu zsunela sie rurka i jak nie miał polaczenia ze zbiornikiem tylko z atmosfera to tak stukal (elektrozawor)
: wt gru 08, 2009 01:33
autor: clocover
OLI88 pisze:kolega napisal ze przejechal 200km tak ze nie chce wiedziec co z jego glowica
Przestawiliśmy ten rozrząd i na każdym tłoku ciśnienie kreci się w okolicach 12bar więc raczej zawory są całe i lekko odpala jedzie ciągnie ładnie ale cos słabiej ale puka u góry. Możliwe żeby nowe samo regulatory zaworów jeszcze się nie napełniły?
: wt gru 08, 2009 10:00
autor: TAZ
Możliwe choć raczej obstawiam rozrząd. Zmienialiście go na nowy ??
: wt gru 08, 2009 12:18
autor: clocover
TAZ pisze:Możliwe choć raczej obstawiam rozrząd. Zmienialiście go na nowy ??
Nie był o ząbek przestawiony(źle ustawiony) coraz mniej słychać i to ewidentnie do góry w głowicy obsłuchaliśmy go słuchawkami i na silniku nie słychać nic tylko na głowicy. A zawory raczej się nie pogioły bo by niemiał takiego ciśnienia na tłokach i brakowało by mu mocy a idzie lepiej niż przed remontem. Jak do końca tygodnia nie przestanie pukać to rozbiorę go i będę szukał przyczyny.
: wt gru 08, 2009 12:36
autor: TAZ
Ja piszę o nowych łańcuchach, nowych ślizgach i nowym napinaczu olejowym. Oli miał też bula jak mało kto bo mu się napinacz nie napełniał olejem i wałki nie szły jak trzeba i delikatnie zawory pukały o tłoki. Można to szybko sprawdzić. Zdejmujesz dekiel głowicy i kręcisz rozrusznikiem. Jak między wałkami łańcuch będzie telepał, załamywał się czy wibrował to na pewno olejak albo nie ma ciśnienia albo jest popsuty i trzeba go wymienić.