Strona 1 z 2

vr6 turbo gdzie dostane czesci?

: wt lis 24, 2009 17:28
autor: Paździoch
Cze.

Mam troche kasy w skarpecie :jezor: i taki mały projekt,chodzi mi o uturbienie vr6 do mocy ok 350km albo i wiecej mianowicie mam kilka pytan:
Co z seryjnego silnika moze mi sie przydac?
Gdzie i za ile dostane sprzęgłó,kute tłoki,wał,korby i czy panewki mogą być seryjne?
Blok silnika i głowica możą zostać seryjne czy tez musza byc inne?
Co z zaworami i wałkami rozrządu?
Gdzie dostane jakis porządny zestaw turbo?
Czy skrzynia diesela z golfa IV 6 biegowa wytrzyma?
Jaka pompa paliwa i caly układ wtryskowy z czego?
Seryjne zawieszenie wystarczy?

Narazie posiadam w domu hamulce i tarcze z przodu od S3. :green_fuck:
Za dwa tygodnie zaczynam odnawiać blache i czy warto poprawic spany jakoś zmocnić całą bude?

Jeśłi o czymś zapomniałem to prosze napisac i mnie poprawic wolałbym odpowiedzi tych którzy sie znają albo juz kiedyś mili doczynienia z uturbieniem vr-a

: wt lis 24, 2009 18:39
autor: maryjan
Wraz z kuzynem podczas ukeżdżania VRki mieliśmy podobny plan. poczytaliśmy trochę i okazało się, że sporo firm z częściami znajduje się w USA a nie w niemcowni. Koszt profi tuningu na 300KM z przebudową kompletną silnika to około 6000 USD.
Gwarancja na jednostkę 6 miesięcy.

Z serii zostawiali tylko blok i pare dupereli a reszta na nowo czyi drogo ale solidnie.

Po uturbieniu dostajesz certyfikat i gwarancje, czas oczekiwania na całość około 4 tygodni.

: śr lis 25, 2009 00:43
autor: Paździoch
To znaczy ze mam zostawic sam blok a reszte sprzedac na allegro lub gdzies indziej.A co z nadowziem?Zmocnic go jakoś?

: śr lis 25, 2009 10:40
autor: Grexon
Seryjny motor wytrzyma te 300-350Km.
sprzeglo to raczej nie jest problem zeby znalezc...
Porzadny zestaw turbo najlepiej samemu sobie kompletowac.
Skrzynie przemysl dobrze bo seryjna vr'owa ukrecala sie przy zapieciu 2 za kazdym razem ;) sprawdzoen.TDi dosyc daje rade.
Zalezy w jaka moc bedziesz uderzał... wtryski dobiera sie pod moc prawda, a pompe mocniejsza... ;)
Czy seryjne zawieszenie wystarczy... hmmm o co ci chodzi... ogolnie to moze byc ale jaki jest tego sens... przydało by sie cos twardego. Ciezko bedzie ci znalezc trakcje przy tej mocy.
Heble z s3 beda dawac rade.
Nie widze sensu wzmacniania budy chyba ze juz taki szrot.

rada ode mnie... Zacznij sam duzo czytac szukać bo chyba nie masz zbytnio duzej wiedzy :)

: śr lis 25, 2009 12:17
autor: evolution
Grexon pisze:vr'owa ukrecala sie przy zapieciu 2 za kazdym razem sprawdzoen.TDi dosyc daje rade.
nie wiem czy masz swiadomosc ze srodki skrzyni biegow w tdi i vr sa te same :helm:

: śr lis 25, 2009 12:44
autor: TAZ
Evo, raczej chodzi o wysuwający się sworzeń w różnicówkach VRa. W TDi flansze są przykręcane i wbijane. Trzeba by przerzucić bebechy żeby skręcany układ był. Zawsze to trochę pomoże. :helm:

[ Dodano: Sro Lis 25, 2009 11:46 am ]
Co do gratów z USA to wujek Apsik pomoże bo ma chody. Ja mam już tłoki kute pod swojego N/A bo nie chce mi się turbić, a nowe tłoki w PL kosztują prawie tyle co kute za wodą. Zakupiłem więc Wiseco 83mm doprężające na 10.5:1. :grin:

: śr lis 25, 2009 13:02
autor: Grexon
evolution pisze:
Grexon pisze:vr'owa ukrecala sie przy zapieciu 2 za kazdym razem sprawdzoen.TDi dosyc daje rade.
nie wiem czy masz swiadomosc ze srodki skrzyni biegow w tdi i vr sa te same :helm:
a no nie mialem swiadomosci, alllle oki :P tobie wierze evo :P :D
Bynajmniej 2 skrzynie w vr'ach ukrecily sie jedna po drugiej, teraz jest z jakiegos tdi i jezdzi zacnie :)

: śr lis 25, 2009 22:57
autor: Paździoch
czyli jak bd mail ok 300km to seryjny silnik da rade?
a co myslicie o kompresorku warto czy moze nie?

: czw lis 26, 2009 00:11
autor: maryjan
Paździoch, rada od tych co mieli styczność.
Zacznij lekturkę od początku czyli od fachowej literatury, długa droga przed Tobą i bez wiedzy o podstawach będzie ciężko, powiem coś gorszego - będzie bardzo zaj******ście ciężko zrobić to samemu.

: czw lis 26, 2009 09:40
autor: evolution
Paździoch pisze:czyli jak bd mail ok 300km to seryjny silnik da rade?
a co myslicie o kompresorku warto czy moze nie?
seryjne bebechy vr 6 dadza rade spokojnie 450 ps, sprawdzone :D trzeba tylko zrobic gruntowny remont i powiercic tu i owdzie w silniku..
seryjne
w sensie graty fabryczne po modyfikacjach przygotowujacych pod doladowanie

: czw lis 26, 2009 13:57
autor: becior
Paździoch zacznij od lektury informacji na temat zaturbiania VR6 (lub wogóle zatrurbianai silników). Ja tak właśnie robię. Jak już będę wiedział dostatecznie dużo zacznę zbierać graty. Za rok, dwa... :D Pozdr

: pt lis 27, 2009 03:24
autor: Paździoch
dobra mam zamian kupic te czesci
Obrazek
[ing]http://www.wossner.com.pl/product_info. ... cts_id=362[/ing]
blok i wal wostawie seryjny bo czytalem ze jest on zakuwany i moze sostac.
pytanie jeszcze co z pompa oleju moze zostac seryjna czy jakas inna

: pt lis 27, 2009 23:29
autor: GMS
ale cena kosmos przecież to jest za sztukę :jezor: ze stanów za 1/3 ceny będziesz to miał

: śr gru 02, 2009 13:04
autor: becior
Jakieś tam części można znaleźć na allegro, wystarczy wpisać "vr6"

http://moto.allegro.pl/item837751690_vw ... 00_km.html

Ogłoszenie bez fachowego opisu nawet... Jest tego tam dużo więcej...


Można też kupić silnik na gotowo, kolegi szymonrs
http://moto.allegro.pl/item838507500_2_ ... 400ps.html