Strona 1 z 1

Brak iskry po spawaniu...

: wt paź 13, 2009 23:56
autor: xxxVIPxxx
Potrzebuję waszej pomocy :grin:

Chodzi tu co prawda nie o Golfa... ale o Seata Toledo... zeswapowałem silnik z Passata B3 vr6 2.8 AAA wersja na module... po swapie odpaliłem itp... i zabrałem się za dorabianie mocowań pod chłodnicę... no i tu pojawił się problem... spieszyłem się żeby skończyć autko 3 dni przed spotem... i spawając w nocy w pośpiechu zapomniałem odłączyć plusa... z rana jak wstałem chciałem odpalić autko... a tu lipa.... rozrusznik kręci... ale jest brak iskry... sprawdziłem diodami spiętymi szeregowo (5szt razem 12v) na wtyczce przy cewce czy są impulsy i zero... tylko jest plus i minus po bokach... kupiłem drugiego kompa.. i nadal to samo... komp raczej sprawny bo kupowałem od sprawdzonego sprzedawcy... i teraz nie wiem co robić... może ktoś ma porady co jak posprawdzać ? Grzebałem tutaj na forum ale w sumie nic nie znalazłem... Wy jesteście moją ostatnią deska ratunku... na swoim forum nie mam co pytać, bo to dopiero druga VRka w PL w Toledo 1L.. do mechanika nie chcę oddawać bo nie ufam komuś... wolę dłużej posiedzieć i sam sobie poradzić z problemem... swapa też robiłem sam od początku do końca bez sprzętu i czyjejś pomocy i jakoś się mi to udało... tylko pojawił się ten problem z iskrą... Szkoda że nie mam znajomego z VRką żeby podjechał i żeby podmienić kompa i cewkę na 15min i zobaczyć co padło...

: śr paź 14, 2009 00:14
autor: imperfectCell
zamien sama cewke

: śr paź 14, 2009 15:39
autor: TheBiSHoP
komp z vagiem się komunikuje???

: śr paź 14, 2009 17:12
autor: xxxVIPxxx
TheBiSHoP pisze:komp z vagiem się komunikuje???

Nie mam VAGa... i nie mam nikogo kto by miał pożyczyć :crazy: Mam nadzieję że bez VAGa też się uda coś zdziałać z Waszą pomocą... :pub:

: śr paź 14, 2009 19:52
autor: TheBiSHoP
pompa paliwa załącza sie po przekręceniu stacyjki?

: śr paź 14, 2009 21:32
autor: xxxVIPxxx
TheBiSHoP pisze:pompa paliwa załącza sie po przekręceniu stacyjki?
Oczywiście... paliwo podaje... sprawdzałem cały wtedy benzynką się ochlapałem :grin: Rozrusznik kręci... jedyny problem to iskra :-k

: śr paź 14, 2009 22:19
autor: TheBiSHoP
czyli to w czystej teori oznacza ze ECU wstaje. zasilanie na moduł idzie, ale nie idą impulsy z ECU do modułu. Przedzwoń te trzy przewody ECU -> moduł dla swietego spokoju. Może ECU nie dostaje sygnału z czujnika obrotu wału, albo położenia wałka rozrządu, ale nie wiem czy włączyłby wtedy pompe. Moduł możesz sprawdzić moduł podając mu sztucznie jakiś impuls na poszczególne cewki i zobaczyć czy da to jakąś iskrę. VAG by tu się bardzo przydał może warto zainwestować kilkadziesiąt pln.

: śr paź 14, 2009 23:21
autor: toffic
xxxVIPxxx pisze:Rozrusznik kręci... jedyny problem to iskra :-k
a implus na wtryski jest??

: śr paź 14, 2009 23:27
autor: xxxVIPxxx
toffic pisze:
xxxVIPxxx pisze:Rozrusznik kręci... jedyny problem to iskra :-k
a implus na wtryski jest??
A jak to sprawdzić ? Raczej jest... jak narazie zauważyłem tylko brak iskry...


No ostatecznie jak kotś moze niech rzuci linkiem najlepiej z allegro z jakimś tanim VAGiem pod VRke... z tego co pamiętam mam dwie wtyczki czarną i białą... ale po swapie gdzieś je zagubiłem... i nie wiem czy tą część instalacji przeniosłem do Toledo :grrr:

: śr paź 14, 2009 23:43
autor: toffic
xxxVIPxxx pisze:A jak to sprawdzić ? Raczej jest... jak narazie zauważyłem tylko brak iskry...
skoro nie masz iskry to RACZEJ nie masz i impulsu na wtryski ale lepiej to sprawdzić, np diodą. Sygnał z czujnika na wale jest??

: czw paź 15, 2009 00:01
autor: xxxVIPxxx
toffic pisze:
xxxVIPxxx pisze:A jak to sprawdzić ? Raczej jest... jak narazie zauważyłem tylko brak iskry...
skoro nie masz iskry to RACZEJ nie masz i impulsu na wtryski ale lepiej to sprawdzić, np diodą. Sygnał z czujnika na wale jest??
Czujnik na wale to jest ten czujnik obok cewki ? Sorki za głupie pytania... ale to mój pierwszy VR i odrazu porządna awaria... jutro sprawdzę te obie rzeczy :grin:

: czw paź 15, 2009 09:47
autor: toffic
Czujnik na wale to jest ten czujnik obok cewki ?
nie, to jest ten obok chłodnicy oleju

: pt paź 16, 2009 00:06
autor: xxxVIPxxx
toffic pisze:
Czujnik na wale to jest ten czujnik obok cewki ?
nie, to jest ten obok chłodnicy oleju
Możesz zaznaczyć na fotce gdzie to jest ?

Obrazek


Tylko nie mówcie że to jest gdzieś za pasem przednim bo się zabije :grrr:

Obrazek

: pt paź 16, 2009 08:24
autor: Borys
czujnik pod chlodniczką oleju,
Biała wtyczka na dłuzszym kablu.
Dojscie najlepiej z dołu, nie trzeba przedniego pasa rozbierac.
Obrazek