Strona 1 z 2

Silnik niedogrzany dobrze czy zle?

: ndz wrz 06, 2009 01:38
autor: DDR
Obojętnie jak jeżdże to wskazówka z temp nie przekroczy 80 stopni,75-80 to jest max jak dochodzi do 80 to wentylatory sie włanczają obojętnie czy jade czy stoje,chodzą bardzo często wentylatory i to mnie martwi .Wiem że niektórzy chcą termostaty albo czujniki wymieniać żeby zaniżyć temp,nie dziwie sie silnik dużo lepiej chodzi,przynajmniej ma lepsze przyśpieszenie jak jest jeszcze nie nagrzany :) i teraz nie wiem czy coś z tym robić czy to zostawić tak jak jest,denerwują mnie tylko często chodzące wentylatory.

Kolega miał podobny przypadek,wymienił termostat i wskazówka trzyma normalnie temp,a wentylator sie już tak często nie włancza.

Robić z tym coś czy zostawić narazie tak jak jest bo silnik hula bardzo ładnie,tylko wentylatory nie powinny tak często chodzić przynajmniej mi sie tak wydaje. ???

: ndz wrz 06, 2009 12:16
autor: psik31
NO chyba sama nazwa wskazuje... skoro niedogrzany to trzeba dogrzac...

: ndz wrz 06, 2009 19:35
autor: Rafał 82
DDR pisze:tylko wentylatory nie powinny tak często chodzić przynajmniej mi sie tak wydaje. ???
było ostatnio dosyć ciepło i to nic dziwnego że silnik szybko się nagrzewa i włączają się wentylatory. Ja mam podobnie te silniki szybko łapią tęp. Jedyne co bym zrobił na twoim miejscu to podłączył VAG-a i zobaczył jak tam wygląda sytuacja z temperaturami ile ma na silniku bo
DDR pisze:Obojętnie jak jeżdże to wskazówka z temp nie przekroczy 80 stopni,75-80 to jest max
- może po prostu zegary błędnie wskazują :green_fuck:

: pn wrz 07, 2009 20:17
autor: DDR
psik 31 - nie rozumiesz pytania

zegary dobrze pokazują bo na wodzie dochodziło do 90 stopni,teraz na płynie jest mniej,nagrzewnica została wymieniona ostatnio,także klimatyzacje usprawniłem wreszcie od wypadku.Obojętnie jak jeżdże nie da rady wychylić wskazówki powyżej 80 a nawet 79 stopni nawet jak pokatuje do odcięcia na każdym biegu silnik chodzi ładnie,nagrzany jak zawsze miał 90 i więcej stopni to zamulał teraz jest dobrze,ale czy tak to zostawić ?... lada dzień wymieniam sensor air bagów i pod vaga jade podpiąć, nigdy jeszcze nie byłem i coś czuje że będzie kupa błędów m.in falujące obroty zaraz po zapłonie,okaże sie.

: pn wrz 07, 2009 20:38
autor: Akeitsu
DDR pisze:falujące obroty zaraz po zapłonie
A wymieniałeś czujnik temp. płynu chłodniczego? (ten niebieski) u siebie ostatnio wymieniałem i było OK. Ale i tak lepiej pod VAG'a podpiąć

: pn wrz 07, 2009 21:12
autor: DDR
czujnik temperatury płynu chłodzącego który pokazuje temp na desce wymieniałem,ale to jest żółty :),włącznik cieplny też wymieniałem bo był w opłakanym stanie i przez to wentylatory chodziły kiedy chciały,np zaraz po włączeniu i wyłączeniu zapłonu,albo samoczynnie po zgaszeniu auto do usranej śmierci :P

Niebieski czujnik z tego co wiem ma wpływ na komputer i podaje informacje do kompa,brązowy jest od klimatyzacji.


Żółty czujnik jest to włącznik wentylatora chłodnicy (również po zgaszeniu silnika) - (After-Run Coolant Fan Control Thermal switch -F87- with Engine Coolant Temperature sensor -G2-)

Niebieski to jest czujnik temperatury dla komputera silnika (ssanie) (Engine Coolant Temperature sensor -G62- For Motronic)

Brązowy jest dla klimy (również włącza wentylator) w wersji bez klimy w tym miejscu jest zaślepka (A/C Cut-Out Thermal switch -F163- and Third Speed Coolant Fan Control Thermal switch -F165- on vehicles with A/C)

Hmmm najpierw pod vaga,i oczywiście będe miał na uwadze to że niebieski czujnik też może mieć na obroty wpływ :)

: pn wrz 07, 2009 22:32
autor: Akeitsu
DDR pisze:oczywiście będe miał na uwadze to że niebieski czujnik też może mieć na obroty wpływ
Najlepiej oryginał z ASO zadnych zamienników z Toprana :P

: wt wrz 08, 2009 21:59
autor: DDR
Mam oryginał w igła stanie w domu :) ale najpierw vag.

: śr wrz 09, 2009 19:47
autor: Rafał 82
Dokładnie najpierw vag bo tak to można se szukać :-k

: śr wrz 09, 2009 21:25
autor: DDR
:]

: czw wrz 10, 2009 12:00
autor: WJ
U mnie jest tak:
-temperatura jest miedzy 75-80 *C przy normalnej jeździe po mieście (po wymianie termostatu, wcześniej nie było wiecej jak 75, nawet w upały i przy długim staniu)
-przy długim postoju podnosi sie do 85-90 *C, wtedy włącza sie wentylator
-przy długim postoju z włączoną klimatyzacją temp. przekracza minimalnie te 90 *C i załącza mi sie drugi bieg wentylatora, szybciej sie kręci
-czasami po wyłączeniu silnika kiedy jego temp siega te 90, wentylator też mi sie włącza, ale nie powiedziałbym ze robi to nie potrzebnie lub za często
Wyczytałem na którymś z zagranicznych forum VW o temp. VR6 i pisało tam że takie temperatury to norma w VR6. U mnie od wymiany termostatu wszystko jest tak jak napisałem wyżej, nic sie nie zmienia i myśle ze jest OK i że tak powinno być. Jeśli bedziesz podpinał sie pod VAGa napisz co Ci wyskoczyło, może ja sie myle i u mnie coś też jest nie tak. Ale tak jak napisałem podobno u VR6 te temp to norma i tak ma być.

: czw wrz 10, 2009 22:47
autor: DDR
Czyli tak jak napisałem termostat,ale dam jeszcze znać co na vagu wyskoczyło,wentylator chodzi za często i nie ma szans żeby wskazówka przekroczyła 80 stopni . . . klima chodzi należycie,włanczając ją wentylatory chodzą na 1 pozycji.

: pt wrz 11, 2009 11:02
autor: dygac
prawda jest taka że wentylator pierwszy bieg włącza przy 82stC
to jest duży silnik a nie 1.6 dla którego normatywna temperatura waha się w granicach 90stC, dla VRa wyższe temperatury nie są wskazane a wtajemniczeni wiedzą co się dzieje z głowicą i po co jest elektryczna dodatkowa pompa wody.
U mnie temperaturka podczas normalnej jazdy waha się w granicach 75st i jest ok.

Pozdrawiam :bigok:
dygac

: pt wrz 11, 2009 12:27
autor: WJ
dygac, Czyli u nas wszystko w normie :grin: DDR, czekamy na info co tam wyskoczyło. Powodzenia