Strona 1 z 1

Napinacz

: czw cze 11, 2009 13:12
autor: Gonzo_in_VW
Witam jak sprawdzić w Vr-ce czy sprawne są napinacze hydrauliczne?

: czw cze 11, 2009 13:32
autor: TAZ
A jest ich więcej jak 1 sztuka ??

Wystarczy go wykręcić i rozebrać, jak są rysy na zewnętrznej części to zmiana. Z FEBI nowy hydro napinacz kosztuje 120zł.

: czw cze 11, 2009 13:33
autor: Gonzo_in_VW
jest z tyłu bloku do którego jest łatwy dostęp jest jeszcze drugi na dole do którego jest juz trudniej sie dostać :) dokładnie chodzi mi o to ze rozrząd był wymieniany jakieś 50 tyś km temu i ostatnio łańcuch troche słychać przy obrotach od 800 do 1500 coś w tych granicach ;) Myślisz ze to moze być wina napinacza?

PS rozrząd cały nowy

: czw cze 11, 2009 13:49
autor: sadzyk
dolnego napinacza nie wymienisz bez zdejmowania skrzyni :kac: a gorny to raczej na 100% nie da sie sprawdzic, ja z miesiac temu wymieniałem cały rozrząd, a górne napinacze występują dwa rodzaje, ja miałęm ten mniej spotykany i dostępny tylkko oryginał vw miałem, kosztował cos koło 240pln

: czw cze 11, 2009 15:46
autor: Gonzo_in_VW
kolego ja też właśnie mam ten niespotykany dlatego ptyam czy da rade go sprawdzić mnie kosztował 300zł i dlatego pytam czy da rade sprawdzić bo łańcuch słychać a nie powinno tak być :/

: czw cze 11, 2009 17:32
autor: TAZ
Te dwa rodzaje to różnią się tylko tym, że masz prowadzenie pod ślizg podwójnego łańcucha bądź tego prowadzenia nie ma. Ten z prowadzeniem jest rozbieralny, a ten drugi chyba nie bo go nie mogłem rozłożyć. Dolny napinacz nie jest hydro :bajer: Znajomy miał te objawy co ty masz i hydro napinacz był walnięty. Zmienił na nowy i stukot od 800rpm do 1500rpm ustał.

: czw cze 11, 2009 19:16
autor: Edition-Man
Mam nadzieje ze przy ostatniej wymiany napinacza i lancucha tesz Pompe Olejawa wymieniles, bo jak nie, to moze byc tak ze ventylek w pompie sie zawiesil i masz dalej za duze cisnienie oleju z powodu kturego napinacz hydrauliczny jest za mocna napiety a to znowu powoduje ze sie za szybko sciera.

Tutaj w nimeczech duzo ludzi zakladaja nowa pompe olejowa + nowy lancuch ale dalej ta stara wersja lancucha ktury jest podwujny + nowy napinacz ale z nowego systemu lancucha, ktury jest normalny (System SIMPLEX nie DUPLEX) , ten nowy system napinacza funkcjonuje bez problemu na starym systemem lancucha, a ten nowy system napinacza nie napina tylko hydraulicznie ale ma tesz sprezyna ktura od razu napina lancuch zanim pompa olejowa podaje odpowiednie cisnienie oleju do napiecia napinacza.

Pozdrawiam
Adam :-)

: czw cze 11, 2009 20:11
autor: Gonzo_in_VW
Pompy nie wymieniałem kolego, ale wczesniej tego nie było to sie dopiero objawiło na jesień.

I co teraz bym musiał wymienić pompe i napinacz?:>