Strona 1 z 2

Swap z MK2 G60 na VR6

: śr cze 10, 2009 21:41
autor: vici1986
Witam! Chcialbym zrobic swapa w moim MK2 G60 1991r na VR6. Czy ktos kiedys cos takiego robil, czy ktos moglby udzielic mi jakis cennych wskazowek? Czytalem na forach o swapie MK2 na VR6, tam tez wspominano, ze niektore elementy, ktore trzeba wymienic przy takim swapie ma juz zamontowane G60 seryjnie. Chcialbym wiedziec co to za elementy, co bym musial zmienic, wymienic. Licze na pomoc :) Pozdrawiam!

: czw cze 11, 2009 12:12
autor: dm414
hamulce możesz zostawić, sterowanie biegami też bo masz na linki w g60, a reszte innych pytaj :grin:

: czw cze 11, 2009 12:21
autor: To_mas
vici1986, to nie lepiej wyciągnąć cos więcej z G-ladera a nie pakować kase w VR ?

: czw cze 11, 2009 15:43
autor: Wrobel Gda
Wózek z tego co pamietam tez zostaje bo masz tam poduche silnika na jedną śrube :bajer:

: czw cze 11, 2009 17:27
autor: vici1986
G60 zawsze bedzie miec 4 cylindry i nawet gdybym zrobil 300 koni to nawet nie zabrzmi podobnie do VR6 :) Mozna wyciagnac troche wiecej, ale boje sie konsekwencji, tzn. ze kompresor podziekuje, bo jak wiadomo to jest delikatna zabawka. Nie koniecznie odrazu, ale z czasem... A co do kosztow - sprzedam silnik G60 i wydaje mnie sie, ze mniej lub bardziej zrownaja sie koszty...

: czw cze 11, 2009 17:34
autor: TAZ
Tak jak koledzy pisali, wózek i poduszki zostają, mechanizm zmiany biegów też i mechanizm sprzegła również, półosie także. Zmieniasz tylko silnik, skrzynie, elektryke silnika, chłodnice i węże wodne całości.

: pt cze 12, 2009 10:25
autor: vici1986
Dziekuje bardzo! Pozdrawiam!

: pt cze 12, 2009 11:44
autor: marol_10
Ja bym nie zmieniał na VR-a. ostatnio znajomy zrobił swapa z KR-a na VR6 i tylko ciut lepiej jedzie, dostał od kadeta gsi takie baty, wiec dobrze sie zastanów a głos to nie wszystko. Chyba że bedziesz robił generalny remont.

: pt cze 12, 2009 21:18
autor: morfeusz86r
marol_10 pisze:Ja bym nie zmieniał na VR-a. ostatnio znajomy zrobił swapa z KR-a na VR6 i tylko ciut lepiej jedzie, dostał od kadeta gsi takie baty, wiec dobrze sie zastanów a głos to nie wszystko. Chyba że bedziesz robił generalny remont.
jak nie wymienił łańcuszka rozrządu to sorry ale takie życie. każdy myśli że łańcuch jest wieczny.
ps jak będziesz robił swapa to chętnie kupie zamach od ciebie

: sob cze 13, 2009 10:02
autor: To_mas
morfeusz86r pisze:jak nie wymienił łańcuszka rozrządu to sorry ale takie życie.
albo ten VR był nie w pełni zdrowy :P

: sob cze 13, 2009 12:40
autor: marol_10
Raczej juz jest wypłukany, ale cięzko taki silnik znaleśc w dobrej kondycji tak słyszałem, nie trzymają serii i jak bym mniał G60 to napewno nie zmieniałbym go tylko inwestowował w ten silnik

: sob cze 13, 2009 13:43
autor: Xabingo
Dla mnie ten swap jest bezsensowny. Nie rozumiem po co ruszać G60 i pakować VR6. G60 ma 160KM i duży moment obrotowy, do tego jest większa frajda jazdą G60. A VR6 ma niby coś tam 170KM a tak na prawdę będzie miał 150KM bo te silniki gubią koniki.

A teraz podam kilka przykładów dlaczego głupotą jest taki swap z G60 na VR6:
-będziesz musiał wpakować zegary z VR6 (czyli z Golfa III czy Passata ) - wygląda to nie estetycznie w desce od MK2.
-VR6 jest dużo cięższy od G60 a ma podobną moc. 160KM w G będzie dużo lepiej latało niż 170KM w VR.
-W G60 pomodzisz troszkę i masz 200KM. Wolałbym dołożyć do G niż dawać kasę na swap.
-Nie wspominam ile roboty jest przy swapie silnika, ale pomyśl o instalacji elektrycznej.

Wpakuj do G60 blow-off'a i już nie będzie Ci w głowie pojawiał się VR.

: ndz cze 14, 2009 21:06
autor: TAZ
Xabingo pisze:-Nie wspominam ile roboty jest przy swapie silnika, ale pomyśl o instalacji elektrycznej
A widziałeś kiedyś jak się przekłada silniki VW i ich instalacje silnikowe ?? Jeżeli nie to nie pitol głupot. :panna:

: ndz cze 14, 2009 22:36
autor: TheBiSHoP
Wrobel Gda pisze:Wózek z tego co pamietam tez zostaje bo masz tam poduche silnika na jedną śrube
Poducha jest okrągła, ale na 3 śruby tak jak w innych mk2 tak więc wózek też do wymiany, ale to najmniejszy problem
Xabingo pisze:-VR6 jest dużo cięższy od G60 a ma podobną moc. 160KM w G będzie dużo lepiej latało niż 170KM w VR.
a jeździłeś jedym i drugim że tak twierdzisz ??
Xabingo pisze:-Nie wspominam ile roboty jest przy swapie silnika, ale pomyśl o instalacji elektrycznej.
tak jak TAZ napisał.