Swap z MK2 G60 na VR6

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

vici1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 10, 2009 21:37
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Swap z MK2 G60 na VR6

Post autor: vici1986 » śr cze 10, 2009 21:41

Witam! Chcialbym zrobic swapa w moim MK2 G60 1991r na VR6. Czy ktos kiedys cos takiego robil, czy ktos moglby udzielic mi jakis cennych wskazowek? Czytalem na forach o swapie MK2 na VR6, tam tez wspominano, ze niektore elementy, ktore trzeba wymienic przy takim swapie ma juz zamontowane G60 seryjnie. Chcialbym wiedziec co to za elementy, co bym musial zmienic, wymienic. Licze na pomoc :) Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » czw cze 11, 2009 12:12

hamulce możesz zostawić, sterowanie biegami też bo masz na linki w g60, a reszte innych pytaj :grin:


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw cze 11, 2009 12:21

vici1986, to nie lepiej wyciągnąć cos więcej z G-ladera a nie pakować kase w VR ?



Awatar użytkownika
Wrobel Gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Wrobel Gda » czw cze 11, 2009 15:43

Wózek z tego co pamietam tez zostaje bo masz tam poduche silnika na jedną śrube :bajer:



vici1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 10, 2009 21:37
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: vici1986 » czw cze 11, 2009 17:27

G60 zawsze bedzie miec 4 cylindry i nawet gdybym zrobil 300 koni to nawet nie zabrzmi podobnie do VR6 :) Mozna wyciagnac troche wiecej, ale boje sie konsekwencji, tzn. ze kompresor podziekuje, bo jak wiadomo to jest delikatna zabawka. Nie koniecznie odrazu, ale z czasem... A co do kosztow - sprzedam silnik G60 i wydaje mnie sie, ze mniej lub bardziej zrownaja sie koszty...



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw cze 11, 2009 17:34

Tak jak koledzy pisali, wózek i poduszki zostają, mechanizm zmiany biegów też i mechanizm sprzegła również, półosie także. Zmieniasz tylko silnik, skrzynie, elektryke silnika, chłodnice i węże wodne całości.



vici1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr cze 10, 2009 21:37
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: vici1986 » pt cze 12, 2009 10:25

Dziekuje bardzo! Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » pt cze 12, 2009 11:44

Ja bym nie zmieniał na VR-a. ostatnio znajomy zrobił swapa z KR-a na VR6 i tylko ciut lepiej jedzie, dostał od kadeta gsi takie baty, wiec dobrze sie zastanów a głos to nie wszystko. Chyba że bedziesz robił generalny remont.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 11:50 przez marol_10, łącznie zmieniany 3 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt cze 12, 2009 21:18

marol_10 pisze:Ja bym nie zmieniał na VR-a. ostatnio znajomy zrobił swapa z KR-a na VR6 i tylko ciut lepiej jedzie, dostał od kadeta gsi takie baty, wiec dobrze sie zastanów a głos to nie wszystko. Chyba że bedziesz robił generalny remont.
jak nie wymienił łańcuszka rozrządu to sorry ale takie życie. każdy myśli że łańcuch jest wieczny.
ps jak będziesz robił swapa to chętnie kupie zamach od ciebie



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob cze 13, 2009 10:02

morfeusz86r pisze:jak nie wymienił łańcuszka rozrządu to sorry ale takie życie.
albo ten VR był nie w pełni zdrowy :P



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » sob cze 13, 2009 12:40

Raczej juz jest wypłukany, ale cięzko taki silnik znaleśc w dobrej kondycji tak słyszałem, nie trzymają serii i jak bym mniał G60 to napewno nie zmieniałbym go tylko inwestowował w ten silnik
Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 12:44 przez marol_10, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » sob cze 13, 2009 13:43

Dla mnie ten swap jest bezsensowny. Nie rozumiem po co ruszać G60 i pakować VR6. G60 ma 160KM i duży moment obrotowy, do tego jest większa frajda jazdą G60. A VR6 ma niby coś tam 170KM a tak na prawdę będzie miał 150KM bo te silniki gubią koniki.

A teraz podam kilka przykładów dlaczego głupotą jest taki swap z G60 na VR6:
-będziesz musiał wpakować zegary z VR6 (czyli z Golfa III czy Passata ) - wygląda to nie estetycznie w desce od MK2.
-VR6 jest dużo cięższy od G60 a ma podobną moc. 160KM w G będzie dużo lepiej latało niż 170KM w VR.
-W G60 pomodzisz troszkę i masz 200KM. Wolałbym dołożyć do G niż dawać kasę na swap.
-Nie wspominam ile roboty jest przy swapie silnika, ale pomyśl o instalacji elektrycznej.

Wpakuj do G60 blow-off'a i już nie będzie Ci w głowie pojawiał się VR.
Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 13:45 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz cze 14, 2009 21:06

Xabingo pisze:-Nie wspominam ile roboty jest przy swapie silnika, ale pomyśl o instalacji elektrycznej
A widziałeś kiedyś jak się przekłada silniki VW i ich instalacje silnikowe ?? Jeżeli nie to nie pitol głupot. :panna:



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz cze 14, 2009 22:36

Wrobel Gda pisze:Wózek z tego co pamietam tez zostaje bo masz tam poduche silnika na jedną śrube
Poducha jest okrągła, ale na 3 śruby tak jak w innych mk2 tak więc wózek też do wymiany, ale to najmniejszy problem
Xabingo pisze:-VR6 jest dużo cięższy od G60 a ma podobną moc. 160KM w G będzie dużo lepiej latało niż 170KM w VR.
a jeździłeś jedym i drugim że tak twierdzisz ??
Xabingo pisze:-Nie wspominam ile roboty jest przy swapie silnika, ale pomyśl o instalacji elektrycznej.
tak jak TAZ napisał.


Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości