Strona 1 z 1
ciśnienie sprezania ABV
: ndz maja 31, 2009 13:35
autor: lider.dh
witam
Panowie ile ma wynosic ciśnienie na cylindrach w zdrowym silniku ABV 10 barow ? 13 ??
dzieki za odpowiedz
: ndz maja 31, 2009 14:11
autor: Gonzo_in_VW
10
: ndz maja 31, 2009 21:45
autor: lider.dh
to jest zarcik czy powazna odpowiedz ?? pytam bo naprawde nie wiem
juz sie dowiedzialem dzieki bardzo
: wt cze 02, 2009 19:56
autor: bugalon
Pytasz o stopień sprężania czy kompresję? Jedno i drugie to co innego. Kompresja powinna być kolo 12-13 w zdrowym silniku.
: śr cze 03, 2009 00:18
autor: lider.dh
bugalon pisze:Kompresja powinna być kolo 12-13 w zdrowym silniku.
dokladnie o kompresję
a kiedy trzeba zaczac sie martwic ?? i czy wymiana samych pierscieni jesli gladz cylindra bedzie ok cos pomoze ?
: śr cze 03, 2009 09:14
autor: bugalon
Martwić sie trzeba jeśli jest poniżej 10. Sama wymiana pierścieni troche pomoże ale wiele nie da. Nowy pierscien do wytartej gładzi cylindra nie dotrze się dobrze.
: śr cze 03, 2009 09:31
autor: O213
A co czesciej pada w vr6 gora czy dol? Mialem taka sytuacje w oplowskim c20ne ze kompresja 7-8 na kazdym cylindrze , okazalo sie po zdjeciu glowicy ze zawory ponadpalane (szczegolnie wydechowe ) po dotarciu odzyskal 3/4 parametrow , a wydawalo sie juz ze silnik zlom.
: śr cze 03, 2009 13:25
autor: lider.dh
bugalon, a czy wiesz moze gdzie znajde tloki 82.5 ?? lub z jakiej furmanki by podeszly ??
drogie pytanie czy rzeczywiscie jak kolegaO213, pisze jest mozliwe ze to glowica puszcza ?bo uszczelke mam do wymiany na pewnoale jak sprawdzic zawory ? tylko demontaż ?
: śr cze 03, 2009 23:04
autor: bugalon
lider.dh pisze:bugalon, a czy wiesz moze gdzie znajde tloki 82.5 ?? lub z jakiej furmanki by podeszly ??
drogie pytanie czy rzeczywiscie jak kolegaO213, pisze jest mozliwe ze to glowica puszcza ?bo uszczelke mam do wymiany na pewnoale jak sprawdzic zawory ? tylko demontaż ?
Kup blok z 2.8, zrob szlif pod tłoki z ABV i zloz na tłokach z ABV. Drogo nie będzie a przynajmniej w miarę porządnie.
Żeby sprawdzić czy głowica daje ciałą, czy dół robi się próbę olejową. Lejesz olej strzykawką w cylindry i sprawdzasz kompresję. Pierwszy raz bez oleju, drugi raz z olejem. Jeśli kompresja jest słaba cały czas bez względu na to czy nalales oleju czy nie, to problem jest z głowicą. Jeśli kompresja się podnosi znacznei po nalaniu oleju, to masz dół do remontu.