Strona 1 z 20
Hamulce do mk2 - najlepsza opcja ??
: pt maja 29, 2009 15:00
autor: C_bull
Poszukuje najlepszej opcji hamulcy do mk2 vr6.
Posiadam dawce passata b3 i miały być od niego ale raczej nie podejdą ponieważ zawieszenie tj wachacze i stabilizator jest z mk2 wiec zwrotnica z passata nie podejdzie chyba że się mylę ? Jeśli chodzi o tył trzeba przekładać całą belkę z tarczówkami czy wystarczy przełożyć elementy do starej z bębnami ?
Teraz Pytanie co najlepiej zapodać rozstaw 4x100 czy 5x100 nie ma dla mnie różnicy byle by hamulce były dobre a myślę już przyszłościowo dodam ze felgi będą max 16cali wiec tez żeby weszły
: pt maja 29, 2009 15:46
autor: lukas.g60
przod daj z g60 280mm,chyba ze znajdziesz jakies z seata 300 lub 305mm bodajze.jak dajesz 5x100 to audi tt,cupra itp 312mm a tyl tarcze z gti,nie trza cales belki same piasty,zacisski no i tarcze
choc niech sie wypowie ten kto ma juz to za soba ja tylko teroria
: pt maja 29, 2009 18:12
autor: Wrobel Gda
Zwrotnica z b3 pasuje tylko zmieniasz w swoich wachaczach sworzeń na taki sam stożkowy jak jest w passacie.
: pt maja 29, 2009 18:14
autor: TheBiSHoP
Na przód z paska b3 bierzesz jażma i zaciski (są takie same jak w MK2 G60) i zakładasz je do zwrotnic MK2, zakładasz tarcze 280 4x100 z G60 i śmigasz
z tyłu przekręcasz czop osi, tarcze i zasiski i też śmigasz
: pt maja 29, 2009 22:06
autor: C_bull
Czyli wychodzi na to ze jak z passata to 5x100 będzie na tyle to z przodu przecież nie dam 4x100 ..
Nie jestem przekonany tylko do końca czy zwrotnice z paska podejdą do mk2 bo reszta to wiem ze podejdzie ..
Wrobel gda jesteś pewny ze wystarczy tylko to wymienić w wahaczach i nie będzie problemu typu ze zbieżności nie będzie można ustawić i kolo będzie stało w pozytywie..
Na razie czekam jeszcze na jakieś propozycje co można wymodzić z tego co mam lub coś fajniejszego heh
: pt maja 29, 2009 23:15
autor: toffic
Wrobel Gda pisze:Zwrotnica z b3 pasuje tylko zmieniasz w swoich wachaczach sworzeń na taki sam stożkowy jak jest w passacie.
rozwiń to bo ani otwory w wahaczu nie pasują pod sworzeń ani kąty się nie zgadzają, jak już to zmieniać z wahaczem ale wtedy się szerzej z przodu robi
: pt maja 29, 2009 23:56
autor: Wrobel Gda
Musze sie poprawić
bo pomyliłem zawieche z corrado. Z zawieszeniem z corka taki myk wyjdzie a z paska rzeczywiście nie
: sob maja 30, 2009 01:22
autor: TheBiSHoP
C_bull pisze:Czyli wychodzi na to ze jak z passata to 5x100 będzie na tyle to z przodu przecież nie dam 4x100 ..
Dla mnie czy 5x100 czy 4x100 to i tak kupić wypada nowe, a nie zakładać używane więc myślałem że nie musze pisać, że tarcze do wyboru.
: sob maja 30, 2009 01:51
autor: raszjan
TheBiSHoP pisze:
z tyłu przekręcasz czop osi, tarcze i zasiski i też śmigasz
z passata do mk2 czop nie pasuje, jest na 5 śrub
: sob maja 30, 2009 11:31
autor: C_bull
Tak zgadzam się że tarcze i klocki wypada założyć nowe ale najpierw jakoś trzeba je zamocować a jak na razie straszny mentlik jest i nie wiem ludzie macie ładne zestawy hamulcy na pewno sądząc po mocach waszych mk2 wiec proszę mi tu mówić hehe
Nie no bez żartów już jak najlepiej rozwiązać sprawę bo wahaczy nie zmieniałem żeby auto się szersze nie zrobiło.. a teraz tylko zostaje opcja z g60? a z tym tyłem to co zrobić jedni piszą żeby przekładać inni ze nie pasuje..
: sob maja 30, 2009 11:52
autor: gibon.vw
co do tylu to kup czop dedykowany do golfa mk3 GT pasuje do dwójki ma rozstaw 4x100 i pasują do niego jarzma od gti czy vr6 mk3 więc masz tarcze na 4x100 z zaciskami od gti albo od vr6 ja tak mam i jest gites, na przód też polecam zwrotnice od mk3 gt bo wszystko pasuje, a czy będziesz chciał 256 mm czy 280 mm tarcze będzie zależeć tylko od jarzm bo zaciski są takie same lukas 54
ja u siebie tak mam tylko na przodzie mam tarcze 256 mm ale teraz też planuje założyć 280 mm więc zmienię jarzmo tarcze na większą i tą blachę co osłania tarcze i wszystko masz 280 mm z rozstawem 4x100 bez zmian w zawieszeniu
: sob maja 30, 2009 13:14
autor: TheBiSHoP
raszjan pisze:z passata do mk2 czop nie pasuje, jest na 5 śrub
gibon.vw pisze:kup czop dedykowany do golfa mk3 GT pasuje do dwójki ma rozstaw 4x100
czy wy wiecie wogóle o czym piszecie ????
czop lewy
333 501 117
czop prawy
333 501 118
w Golfie 2,3, pasku B3,B4, Corrado jest to dokładnie ta sama część i NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z ROZSTAWEM ŚRUB. O rozstawie śrub z tyłu decyduje tylko i wyłącznie sama tarcza.
gibon.vw pisze:na przód też polecam zwrotnice od mk3 gt bo wszystko pasuje
tu podobnie. zwrotnica musi być bez wspornika hamulca (pod tarcze minimum 256) i może być z MK2 (GTI), MK3 (bez GTI i VR6), Cordoby/Ibizy (AFN, 2E, ABF).
zaciski pod tarcze 280 podejdą od MK2 (G60), Corrado (G60), Passat B3 (G60, VR6)
Tarcze 280:
4x100 - Golf MK2 G60, Corrado G60
5x100 - Golf MK3 wczesne VR6 (to trzeba sprawdzić bo są rózne osadzenia tarczy na piastę)
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 13:15 ]
gibon.vw pisze:a czy będziesz chciał 256 mm czy 280 mm tarcze będzie zależeć tylko od jarzm bo zaciski są takie same lukas 54
ETKA podaje inne numery części.
: sob maja 30, 2009 14:34
autor: gibon.vw
napisałem tak bo mam w swoim mk2 z przodu zwrotnice z mk3 gt z zaciskami lukas 54 a jak patrzyłem to w golfie mk3 gti 8v na tarczach 280mm też są takie same zaciski różnią się tylko jarzmami mam porównanie bo oglądaliśmy u kumpla na szrocie więc wiem co piszę
a jak pisałem o czopie na tylną belkę to chodziło mi że na pewno będzie mu pasowała tarcza z rozstawem 4x100 bo nie wiem jak było w pasacie i dlatego tak napisałem... a dobrze wiem że rozstaw zależy od tarczy bo tarcza na tył jest razem z piastą
: sob maja 30, 2009 16:04
autor: raszjan
TheBiSHoP pisze:
w Golfie 2,3, pasku B3,B4, Corrado jest to dokładnie ta sama część i NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z ROZSTAWEM ŚRUB. O rozstawie śrub z tyłu decyduje tylko i wyłącznie sama tarcza.
dobrze to teraz Ty zastanów sie co mówisz, bo chodzi o ilość śrub mocujących czop do belki!! w mk2 masz na 4 śruby a w pasku na 5 śrub, i nie pisałem nic o rozstawie tylko że czop jest przykręcany do belki na 5 śrub!!!