Strona 1 z 20

Hamulce do mk2 - najlepsza opcja ??

: pt maja 29, 2009 15:00
autor: C_bull
Poszukuje najlepszej opcji hamulcy do mk2 vr6.

Posiadam dawce passata b3 i miały być od niego ale raczej nie podejdą ponieważ zawieszenie tj wachacze i stabilizator jest z mk2 wiec zwrotnica z passata nie podejdzie chyba że się mylę ? Jeśli chodzi o tył trzeba przekładać całą belkę z tarczówkami czy wystarczy przełożyć elementy do starej z bębnami ?


Teraz Pytanie co najlepiej zapodać rozstaw 4x100 czy 5x100 nie ma dla mnie różnicy byle by hamulce były dobre a myślę już przyszłościowo dodam ze felgi będą max 16cali wiec tez żeby weszły :)

: pt maja 29, 2009 15:46
autor: lukas.g60
przod daj z g60 280mm,chyba ze znajdziesz jakies z seata 300 lub 305mm bodajze.jak dajesz 5x100 to audi tt,cupra itp 312mm a tyl tarcze z gti,nie trza cales belki same piasty,zacisski no i tarcze :grin:

choc niech sie wypowie ten kto ma juz to za soba ja tylko teroria :jezor:

: pt maja 29, 2009 18:12
autor: Wrobel Gda
Zwrotnica z b3 pasuje tylko zmieniasz w swoich wachaczach sworzeń na taki sam stożkowy jak jest w passacie.

: pt maja 29, 2009 18:14
autor: TheBiSHoP
Na przód z paska b3 bierzesz jażma i zaciski (są takie same jak w MK2 G60) i zakładasz je do zwrotnic MK2, zakładasz tarcze 280 4x100 z G60 i śmigasz

z tyłu przekręcasz czop osi, tarcze i zasiski i też śmigasz

: pt maja 29, 2009 22:06
autor: C_bull
Czyli wychodzi na to ze jak z passata to 5x100 będzie na tyle to z przodu przecież nie dam 4x100 ..

Nie jestem przekonany tylko do końca czy zwrotnice z paska podejdą do mk2 bo reszta to wiem ze podejdzie ..

Wrobel gda jesteś pewny ze wystarczy tylko to wymienić w wahaczach i nie będzie problemu typu ze zbieżności nie będzie można ustawić i kolo będzie stało w pozytywie..
Na razie czekam jeszcze na jakieś propozycje co można wymodzić z tego co mam lub coś fajniejszego heh

: pt maja 29, 2009 23:15
autor: toffic
Wrobel Gda pisze:Zwrotnica z b3 pasuje tylko zmieniasz w swoich wachaczach sworzeń na taki sam stożkowy jak jest w passacie.
rozwiń to bo ani otwory w wahaczu nie pasują pod sworzeń ani kąty się nie zgadzają, jak już to zmieniać z wahaczem ale wtedy się szerzej z przodu robi

: pt maja 29, 2009 23:56
autor: Wrobel Gda
Musze sie poprawić :crazy: bo pomyliłem zawieche z corrado. Z zawieszeniem z corka taki myk wyjdzie a z paska rzeczywiście nie :blush:

: sob maja 30, 2009 01:22
autor: TheBiSHoP
C_bull pisze:Czyli wychodzi na to ze jak z passata to 5x100 będzie na tyle to z przodu przecież nie dam 4x100 ..
Dla mnie czy 5x100 czy 4x100 to i tak kupić wypada nowe, a nie zakładać używane więc myślałem że nie musze pisać, że tarcze do wyboru.

: sob maja 30, 2009 01:51
autor: raszjan
TheBiSHoP pisze:
z tyłu przekręcasz czop osi, tarcze i zasiski i też śmigasz
z passata do mk2 czop nie pasuje, jest na 5 śrub

: sob maja 30, 2009 11:31
autor: C_bull
Tak zgadzam się że tarcze i klocki wypada założyć nowe ale najpierw jakoś trzeba je zamocować a jak na razie straszny mentlik jest i nie wiem ludzie macie ładne zestawy hamulcy na pewno sądząc po mocach waszych mk2 wiec proszę mi tu mówić hehe :jezor:

Nie no bez żartów już jak najlepiej rozwiązać sprawę bo wahaczy nie zmieniałem żeby auto się szersze nie zrobiło.. a teraz tylko zostaje opcja z g60? a z tym tyłem to co zrobić jedni piszą żeby przekładać inni ze nie pasuje..

: sob maja 30, 2009 11:52
autor: gibon.vw
co do tylu to kup czop dedykowany do golfa mk3 GT pasuje do dwójki ma rozstaw 4x100 i pasują do niego jarzma od gti czy vr6 mk3 więc masz tarcze na 4x100 z zaciskami od gti albo od vr6 ja tak mam i jest gites, na przód też polecam zwrotnice od mk3 gt bo wszystko pasuje, a czy będziesz chciał 256 mm czy 280 mm tarcze będzie zależeć tylko od jarzm bo zaciski są takie same lukas 54
ja u siebie tak mam tylko na przodzie mam tarcze 256 mm ale teraz też planuje założyć 280 mm więc zmienię jarzmo tarcze na większą i tą blachę co osłania tarcze i wszystko masz 280 mm z rozstawem 4x100 bez zmian w zawieszeniu

: sob maja 30, 2009 13:14
autor: TheBiSHoP
raszjan pisze:z passata do mk2 czop nie pasuje, jest na 5 śrub
gibon.vw pisze:kup czop dedykowany do golfa mk3 GT pasuje do dwójki ma rozstaw 4x100
czy wy wiecie wogóle o czym piszecie ????

czop lewy
333 501 117

czop prawy
333 501 118

w Golfie 2,3, pasku B3,B4, Corrado jest to dokładnie ta sama część i NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z ROZSTAWEM ŚRUB. O rozstawie śrub z tyłu decyduje tylko i wyłącznie sama tarcza.
gibon.vw pisze:na przód też polecam zwrotnice od mk3 gt bo wszystko pasuje
tu podobnie. zwrotnica musi być bez wspornika hamulca (pod tarcze minimum 256) i może być z MK2 (GTI), MK3 (bez GTI i VR6), Cordoby/Ibizy (AFN, 2E, ABF).

zaciski pod tarcze 280 podejdą od MK2 (G60), Corrado (G60), Passat B3 (G60, VR6)

Tarcze 280:

4x100 - Golf MK2 G60, Corrado G60
5x100 - Golf MK3 wczesne VR6 (to trzeba sprawdzić bo są rózne osadzenia tarczy na piastę)

[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 13:15 ]
gibon.vw pisze:a czy będziesz chciał 256 mm czy 280 mm tarcze będzie zależeć tylko od jarzm bo zaciski są takie same lukas 54
ETKA podaje inne numery części.

: sob maja 30, 2009 14:34
autor: gibon.vw
napisałem tak bo mam w swoim mk2 z przodu zwrotnice z mk3 gt z zaciskami lukas 54 a jak patrzyłem to w golfie mk3 gti 8v na tarczach 280mm też są takie same zaciski różnią się tylko jarzmami mam porównanie bo oglądaliśmy u kumpla na szrocie więc wiem co piszę
a jak pisałem o czopie na tylną belkę to chodziło mi że na pewno będzie mu pasowała tarcza z rozstawem 4x100 bo nie wiem jak było w pasacie i dlatego tak napisałem... a dobrze wiem że rozstaw zależy od tarczy bo tarcza na tył jest razem z piastą

: sob maja 30, 2009 16:04
autor: raszjan
TheBiSHoP pisze:



w Golfie 2,3, pasku B3,B4, Corrado jest to dokładnie ta sama część i NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z ROZSTAWEM ŚRUB. O rozstawie śrub z tyłu decyduje tylko i wyłącznie sama tarcza.
dobrze to teraz Ty zastanów sie co mówisz, bo chodzi o ilość śrub mocujących czop do belki!! w mk2 masz na 4 śruby a w pasku na 5 śrub, i nie pisałem nic o rozstawie tylko że czop jest przykręcany do belki na 5 śrub!!!