Strona 1 z 2
Kompresor vs. Turbo
: pn maja 11, 2009 03:14
autor: lider.dh
witam
jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
powiedzcie czym beda sie roznic oba rozwiazania ?? inny rozklad momentu i moc w innym zakresie obrotow ?? zglebial juz ktos ten temat ??
ja gdzies wyczytalem ze kompresor lepiej ciagnie od dolu ale za to w gornym zakresie juz nie dmucha tak fajnie prawda to ??
nie zlinczujcie mnie jesli juz temat byl
: pn maja 11, 2009 10:24
autor: dymekvr6
dokladnie jest tak jak mowisz
czyli lepszy kompressssor
nie ma turbodziury, ciagnie od dołu
: pn maja 11, 2009 11:18
autor: lider.dh
A jak z wysokimi obrotami ? Bo slyszalem ze przy wysokich obr. Kompresor sie juz konczy i nie nadmucha tyle co powinien
: pn maja 11, 2009 18:49
autor: dymekvr6
tak, kompressor dmucha przy nizszych a przy wyzszych słabnie tak jak turbo nie bierze od samego dolu tylko od jakichs tam obrotów
taka jest roznica.. dlatego pewnie wiekszosc wybiera kompressor
sam osobiscie wolałbym miec lepsze osiągi przy nizszych obrotach
a nie tak jak teraz pedał w podłoge i czekam az wejdzie na obroty i zacznie sie rozpędzac
: pn maja 11, 2009 18:56
autor: Xabingo
Ja bym wolał turbosprężarkę
Chce jechać normalnie to jadę na wolnych obrotach. A jak przyjdzie co do czego to redukcja i but...
: pn maja 11, 2009 21:25
autor: dymekvr6
widzisz kwestia gustu
: pn maja 11, 2009 21:29
autor: TeDIk
mojej turbince moglby pomoc kompresor
: pn maja 11, 2009 22:12
autor: tenga
zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba
: wt maja 12, 2009 00:18
autor: lider.dh
tenga pisze:zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba
no to by byl mioood jak w nowym golfie 1.4tfsi
zeby sie kompresor wylanczal przy 4000obr jak juz turbo dmucha i zalanczal jak obroty zejda
: wt maja 12, 2009 00:48
autor: dymekvr6
tenga pisze:zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba
no i trzeba miec góre siana na to wszystko
: wt maja 12, 2009 07:22
autor: Chmielu
lider.dh pisze:jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
To znaczyło by, że bardzo słabe to turbo.
W tym wszystkim różnica jest taka, że przy turbinie uzyskujesz większe moce.
Fakt, kompresor ciągnie od dołu bo napędzany jest paskiem (lub elektrycznie) ale za to efektywność turbiny jest wyższa.
: wt maja 12, 2009 08:28
autor: Xabingo
lider.dh pisze:1.4tfsi
2.0 to TFSI a 1.4 to FSI.
Chmielu pisze:kompresor ciągnie od dołu bo napędzany jest paskiem (lub elektrycznie)
Te elektryczne to głupota moim zdaniem - bo zużywają energię.
A TURBO SOFT co to jest??? Niby do tego nie trzeba kuć silnika...
: wt maja 12, 2009 10:11
autor: Chmielu
Xabingo pisze:2.0 to TFSI a 1.4 to FSI.
jest 1,4 TFSI z samym turbo - coś koło 120 kucy
jest 1,4 TFSI turbo kompresor - 140 kucy
jest 1,4 TFSI turbo kompresor - 170 kucy
FSI oznacza bezpośredni wtrysk paliwa, jak łatwo się domyślić T oznacza jednostkę doładowaną.
: wt maja 12, 2009 10:52
autor: To_mas
Xabingo pisze:A TURBO SOFT co to jest??? Niby do tego nie trzeba kuć silnika...
to takie turbo które ładu w okolicy 0,5 bara
) niby nie trzeba ale nie każdy silnik to wytrzyma. Dobrym do tego zabiegu silnikiem jest vr6