Strona 1 z 2

Kompresor vs. Turbo

: pn maja 11, 2009 03:14
autor: lider.dh
witam
jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
powiedzcie czym beda sie roznic oba rozwiazania ?? inny rozklad momentu i moc w innym zakresie obrotow ?? zglebial juz ktos ten temat ??
ja gdzies wyczytalem ze kompresor lepiej ciagnie od dolu ale za to w gornym zakresie juz nie dmucha tak fajnie prawda to ??
nie zlinczujcie mnie jesli juz temat byl

: pn maja 11, 2009 10:24
autor: dymekvr6
dokladnie jest tak jak mowisz :) czyli lepszy kompressssor :D nie ma turbodziury, ciagnie od dołu :D :bigok:

: pn maja 11, 2009 11:18
autor: lider.dh
A jak z wysokimi obrotami ? Bo slyszalem ze przy wysokich obr. Kompresor sie juz konczy i nie nadmucha tyle co powinien

: pn maja 11, 2009 18:49
autor: dymekvr6
tak, kompressor dmucha przy nizszych a przy wyzszych słabnie tak jak turbo nie bierze od samego dolu tylko od jakichs tam obrotów :) taka jest roznica.. dlatego pewnie wiekszosc wybiera kompressor :) sam osobiscie wolałbym miec lepsze osiągi przy nizszych obrotach :) a nie tak jak teraz pedał w podłoge i czekam az wejdzie na obroty i zacznie sie rozpędzac ;)

: pn maja 11, 2009 18:56
autor: Xabingo
Ja bym wolał turbosprężarkę :) Chce jechać normalnie to jadę na wolnych obrotach. A jak przyjdzie co do czego to redukcja i but...

: pn maja 11, 2009 21:25
autor: dymekvr6
widzisz kwestia gustu :D

: pn maja 11, 2009 21:29
autor: TeDIk
mojej turbince moglby pomoc kompresor :majkel:

: pn maja 11, 2009 22:12
autor: tenga
zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba

: wt maja 12, 2009 00:18
autor: lider.dh
tenga pisze:zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba
no to by byl mioood jak w nowym golfie 1.4tfsi
zeby sie kompresor wylanczal przy 4000obr jak juz turbo dmucha i zalanczal jak obroty zejda

: wt maja 12, 2009 00:48
autor: dymekvr6
tenga pisze:zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba
no i trzeba miec góre siana na to wszystko :D

: wt maja 12, 2009 07:22
autor: Chmielu
lider.dh pisze:jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
To znaczyło by, że bardzo słabe to turbo.

W tym wszystkim różnica jest taka, że przy turbinie uzyskujesz większe moce.
Fakt, kompresor ciągnie od dołu bo napędzany jest paskiem (lub elektrycznie) ale za to efektywność turbiny jest wyższa.

: wt maja 12, 2009 08:28
autor: Xabingo
lider.dh pisze:1.4tfsi
2.0 to TFSI a 1.4 to FSI.
Chmielu pisze:kompresor ciągnie od dołu bo napędzany jest paskiem (lub elektrycznie)
Te elektryczne to głupota moim zdaniem - bo zużywają energię.

A TURBO SOFT co to jest??? Niby do tego nie trzeba kuć silnika...

: wt maja 12, 2009 10:11
autor: Chmielu
Xabingo pisze:2.0 to TFSI a 1.4 to FSI.
jest 1,4 TFSI z samym turbo - coś koło 120 kucy
jest 1,4 TFSI turbo kompresor - 140 kucy
jest 1,4 TFSI turbo kompresor - 170 kucy

FSI oznacza bezpośredni wtrysk paliwa, jak łatwo się domyślić T oznacza jednostkę doładowaną.

: wt maja 12, 2009 10:52
autor: To_mas
Xabingo pisze:A TURBO SOFT co to jest??? Niby do tego nie trzeba kuć silnika...
to takie turbo które ładu w okolicy 0,5 bara :)) niby nie trzeba ale nie każdy silnik to wytrzyma. Dobrym do tego zabiegu silnikiem jest vr6 :)