Strona 1 z 2

Supercharger

: śr mar 04, 2009 22:28
autor: mendrek
Witam Potrzebuje informacji dotyczących ile jest w stanie nadmuchać eaton m90 do silnika 2.8. Moc docelowa około 280 koni + straty na kompresor czyli w granicach około 300 powinno być. Moje pytanie brzmi czy taki kompresor jest w stanie na dmuchać tyle powietrza żeby uzyskać 280 koni czyli pewnie doładowanie będzie potrzebne około 1 bara. Czy mocno będzie grzał powietrze. Drugie moje pytanie czy ktoś możne zmierzyć ile jest miejsca w mk2 po swapie od przewodów zapłonowych te co są bliżej przepustnicy do grodzi. Poniewaz jestem przed swapem, a mam okazje ściągnąć kompresor za okolo 1.5 tys i zastanawiam czy sie zmieści. Początek to zamocowanie kompresora na przespawany kolektor dolotowy. Lecz nie o to mi chodzi. Chciałbym żebyście mi odpowiedzieli na tamte 2 pytania na poczatek. Kompresor bedzie bez interkulera na początek i seryjnym kółku zobaczymy ile na pompuje. Czy jest wstanie po zmianie kolka na pompować około 1 bara. Moze ktos wie jakie cisnienie by mial na seryjnym kółko również. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.

[ Dodano: 07 Mar 2009 13:13 ]
Witam poszukalem informacji troche lecz nie wiem nadal ile bedzie dmuchal ten kompressor do silnika. Znalazlem równiez mocowania kompressora w necie i to juz nie stanowi problemu. Co do moich spostrzeżeń chcialbym sie zapytac tych co wiedza czy lepiej jest zastosowac do kompressora interculer czy np mozna bedzie go potem dolozyc. Poniewaz kompresor nie grzeje tak powietrza i na poczatek na seryjnym kołku nie bedzie grzal powietrza. Mam dwa rozwiazania tylko nie wiem które zastosowac.

: wt mar 10, 2009 15:16
autor: Paweł18
Witam ciekawy temat chyba bedzie. Moze ktos jednak wie jakieies interesujace dane dotyczace dmuchania tego superchargera. Interesuje mnie jakie doladowanie osiagnie na seryjnym kółko i czy bedzie grzał powietrze mocno po zmianie na mniejsze jakies 2 mm. Poniewaz nie ma miejsca jak upchac normalny interculer z o rurowaniem. Trzeba by bylo dokladnie przemyslec sprawe jak wsadzic zwykly ic z przodu. Mysle ze wyst5arczy aku do bagaznika i puscic rure góra na przepustnica lub obok pod przedni zderzak i ladnie by wyszlo. Czekamy na informacje.

: śr mar 11, 2009 22:11
autor: mendrek
to nikt nie pomoze w informacjach na temat ile jest w stanie dmuchać ten kompresor do vr6.

: sob mar 14, 2009 18:02
autor: olozwirski
M90 przy 14000rpm i obrotach silnika 6000 rpm nadmucha ci okolo 0.6 bara, strata na kompresorze 50KM.

: pt kwie 10, 2009 23:04
autor: Paweł18
Witam. Moze ktos posiada informacje jakie doładowanie jest w stanie dac ten kompresor przy zmianie kólka w silniku 2.0 16v. Jakby kktos mial info to prosze o odpowiedz. w posice lub pw. Dzieki z góry wielkie

: czw kwie 16, 2009 21:19
autor: mendrek
Witam Panów to znowu ja poszperałem troche po sieci i wyszukalem projekt w którym koles z vr6 wyciagna "293whp at 9psi". Czy ktos moze mi wyjasnic co to whp i czy taka moc jest realna z tych 9psi przeciez to 0.620527 bara. Pozdro

: czw kwie 16, 2009 21:38
autor: djtom
whp
zmierzona moc na kole , nie na wale

: czw kwie 16, 2009 22:03
autor: mendrek
dzieki za informacje

: czw kwie 16, 2009 22:07
autor: djtom

: czw kwie 16, 2009 22:46
autor: mendrek
przelicznik bar na psi posiadam kalkulator. Co do whp to chcialem sie dowiedziec. Pzodro i dziekówka

: wt kwie 21, 2009 11:07
autor: olozwirski
Zeby mial 293 na kolach to by musial miec 350 na wale, obawiam sie ze to niemozliwe na 0.6bara w VR6 12V.

: wt kwie 21, 2009 16:35
autor: mendrek
ja dobrze rozumiem lecz tu daje linka do auta
http://eurotuner.automotive.com/18456/e ... index.html
i pisze w temacie. Moze nie uzyska sie takich mocy lecz na pewno jak dmuchnie sie 0.8 bara to bedzie 100km z litra

: wt kwie 21, 2009 18:19
autor: olozwirski
Ale tam jest turbo i w dodatku na ostrzejszych walkach, nie porownuj tego do kompresora ktory pobiera moc z silnika. Juz pisalem ci wczesniej co mozna osiagnac M90 w VR6.

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 18:22 ]
Ogolnie zasada jest taka ze dobrze przygotowany wolnossacy silnik pod turbo dubluje moc przy 0.6 bara.

: wt kwie 21, 2009 21:10
autor: mendrek
Oczywiscie rozumiem ze dobra jednostka to podstawa. Wiadomo ja tego bym nie osiagna. Trzeba duzo kasy miec i wogule na taki projekt zeby na tym osiagnac chociaz 100koni z litra. Dzieki i pozdrawiam.