Strona 1 z 1

Napęd syncro - różnice VR6 i pozostałe

: pt gru 12, 2008 15:23
autor: Mastercinek
Witam.
Czy napęd syncro montowany w np. w MK3 2.9syncro różni się od napędu montowanego np. w 1.8 itd? Mam możliowść kupienia tanio podzespołów do napędu właśnie od golfa 1.8 syncro i nie wiem czy da rade to włożyć do mojego 2.9...

: pt gru 12, 2008 15:24
autor: matys9
oczywiście że skrzynia i reszta nie wytrzyma przy 2.9 szukaj od 2.9

: pt gru 12, 2008 15:45
autor: Mastercinek
matys9 pisze:oczywiście że skrzynia i reszta nie wytrzyma przy 2.9 szukaj od 2.9
no ok, w sumie to chodzi mi głównie o most tylni i półośki tył... Właściciel tych rzeczy sam nie wie od czego są a wyglądają identyko...

: pt gru 12, 2008 15:50
autor: bugalon
matys9 pisze:oczywiście że skrzynia i reszta nie wytrzyma przy 2.9 szukaj od 2.9
Co kolega ma na mysli? Most, wiskoza, wał, podpory itd. ze zwyklej wersji 1,8 wytrzymują na luzie 250 koni.

Pozostaje jeszcze kwestia przełożeń, a z tym już nie będzie tak kolorowo o ile sie nie myle.

: sob gru 13, 2008 00:16
autor: Mastercinek
Panowie, do wpełni szczęśliwego posiadacza syncro brakuje mi pierwszej części wału, sprawnego mostu i półosiek z tyłu (wisko mam) no i czy wogóle te części które wymieniłem jeżeli są z innej wersji silnikowej podejdą do mojego 2.9? Może ktos ma etkę to można sprawdzić jakie numery mają te od 2.9 i np. od 1.8 i będzie wiadomo... byłbym wdzięczny...

: sob gru 13, 2008 16:25
autor: Cefaloid
Nie podejdzie tylny most od 1,8. Jest inny.

W MK3 były 2 wersje syncro.
- Do silników 6 cylindrowych.
- Do silników 4 cylindrowych.

Już pal licho wytrzymałość ale inne są przełożenia przekładni kątowej w tylnym moście odpowiednio:

Most 4-cyl: przełożenie 20/21, ozn: 009 525 011 F
Most VR6: przełożenie 16/21, ozn: 009 525 011 G

Sprzęgło wiskotyczne dla VR6: 009 525 553 F
Sprzęgło wiskotyczne dla 4-cyl: 009 525 553 D

Wał i inne rzeczy są takie same w 4cyl i 6cyl.
Jeżeli Ci to pomoże to w passatach syncro z tego samego okresu był taki sam tył.
Więc jeśli uda się dorwać passata z silnikiem V6 to styknie.

Nie wiem czy w ogóle półosie i przeguby nie indzie dobrać takie jak z przodu po którejś ze stron... Jak robiłem łożyska tylne na przykład to właśnie się okazało że zero problemu bo łożyska są tam identycznie zrobione jak przednie.

: sob gru 13, 2008 23:15
autor: Mastercinek
Cefaloid, :prayer: wiedziałem do kogo się zgłosić z prośbą o pomoc... punkcik poleciał, thanks
Cefaloid pisze:Nie wiem czy w ogóle półosie i przeguby nie indzie dobrać takie jak z przodu po którejś ze stron...
też o tym słyszałem i nawet gzieś na aukcji allegro widziałem przy półośkach info, że pasuje do tyłu jak i do przodu. Jednak półośki to najmniejszy koszt bo można nawet za 100 zł 2 sztuki trafić kompletne z przegubami ale najdroższy jest most, do 4-cylindrowców około 500 zł a do 2.9 1k zł :( No nic, będę coś myślał.
Dzięki.