Strona 1 z 1

VR6 pierwsze podejście pierwsze pytania

: wt cze 17, 2008 01:46
autor: TheBiSHoP
Witam

Po czym można rozróżnić wersje 163 od 174 KM.
Zakupiłem MK2 z Vr6 i hamownia pokazała 160,4 jeśłi serią jest 163 to to chyba całkiem dobry wynik ale jak 160 ze 174 należałoby poszukać przyczyny.

Pozatym silnik ma założony jakiś stożek K&N ale bez zimnego dolotu. I jakiś wydech (katalizatora raczej też nie ma aczkolwiek nie wchodziłem jeszcze pod samochód).
Silnik lubi przykużyć (delikatnie) na siwo jak jest zimny.

Problemem jest też zapach spalin w kabinie przy mocniejszym depnięciu. Moją koncepcją jest to że brakuje elementów pokazanych na rysunku jeśli się mylę proszę o wyprowadzenie mnie z błędu
Obrazek

Do tej pory obracałem się w dieslach i temat silników beznzynowych i do tego takich dużych jest mi póki co obcy.

: wt cze 17, 2008 03:30
autor: Sztomel
thebishop pisze:Po czym można rozróżnić wersje 163 od 174 KM.
a gdzie słyszałeś o wersji 163 konnej ?
skoro masz oznaczenie AAA to masz 174 KM
a tu nieco danych o silnikach VR6:
http://www.auto-plus.pl/vwaudi/VW_Corrado/silnik.htm

: wt cze 17, 2008 07:50
autor: Borys
thebishop pisze:Problemem jest też zapach spalin w kabinie przy mocniejszym depnięciu. Moją koncepcją jest to że brakuje elementów pokazanych na rysunku jeśli się mylę proszę o wyprowadzenie mnie z błędu
te elementy to nawiew na wydech w celu chłodzenia, nie poprawi ci to zapachu spalin,

uszczelnij wydech a powinno byc lepiej

: wt cze 17, 2008 08:35
autor: kielbas2
nie ma czegoś takiego jak seria 164 kunie !!
Jeśli czujesz zapach spalin to znaczy ze wydech masz gdzieś rozszczelniony, jak poskładasz to może być lepiej. Jeśli rozszczelnienie masz przed lambdą to to może być powód kopcenia, i nie gnieć go na zimnym vr-y strasznie tego nie lubią

: wt cze 17, 2008 11:00
autor: Praks
a byly vry okolo 160km :) w sharanie lub innym wanie...stlumione wlasnie wydechem :)

: wt cze 17, 2008 11:14
autor: Sztomel
Były tylko takie :
Silnik VR6 produkowany był w siedmiu różnych wersjach.
- 2800 ccm 140PS (montowany wyłacznie w Caravelli i Multivanie)
- 2800 ccm 174PS (stosowany w Golfie, Vento, Passacie, Sharanie) (Corrado - tylko na rynek USA)
- 2900 ccm 184PS (stosowany wyłącznie w Passacie)
- 2900 ccm 190PS (stosowany przede wszystkim w Corrado, ale również w Golfie i Passacie Syncro)
- 2800 ccm 204PS (montowany w Golfie IV 4 motion i Borze 4 Motion)
- 3200 ccm 225PS (montowany w New Beetle RSi)
- 3200 ccm 240PS (montowany w Golfie IV R32)

: wt cze 17, 2008 11:21
autor: TheBiSHoP
Sztomel pisze:a gdzie słyszałeś o wersji 163 konnej ?
Obrazek

pozatym gość na hamowni mnie nakierował na taką myśl że to właśnie 163, stwierdził też że silnik dobrze się wkręca i raczej jest z nim wszystko ok ale nie daje mi to spokoju.

: wt cze 17, 2008 11:31
autor: Sztomel
thebishop no to dzięki Tobie poszerzyłem swoją skromną wiedzę.
Proponuję abyś wkleił podane przez Ciebie dane w temacie :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23441
przydało się mnie, przyda się i innym.
Pozdrawiam.

: wt cze 17, 2008 11:44
autor: MAPET
mi sie wydaje jednak ze masz 174 i utarconą moc... a skoro byly 163 KM to jak to zbadac jaki sie ma?

: wt cze 17, 2008 12:35
autor: Sztomel
MAPET pisze:a skoro byly 163 KM to jak to zbadac jaki sie ma?
chyba częściowo po dacie produkcji wybitej na bloku silnika (obrazowanej tzw. "zegarkiem") ale niektóre daty produkcji w tym co zapodał thebishop się pokrywają z tymi 174 KM więc problem jednak będzie.
Byłbym wdzięczny (nie tylko chyba ja) gdyby ktoś zapodał fotkę tego "zegarka" tj. pieczątki odlewniczej z cyferkami po obwodzie w kilku rzędach i strzałką z dokładnym lub chociaż częściowym objaśnieniem jak to czytać.

: wt cze 17, 2008 12:39
autor: MAPET
teraz moje pytanie sakd ta tabela z tymi 163 konnymi aaa? bo jak to katalog jakigos sklepu to ...

: wt cze 17, 2008 16:20
autor: TheBiSHoP
jest to tabela z ETKI 7.0

[ Dodano: Wto Cze 17, 2008 16:33 ]
do tego potwierdza to katalog intercars

Obrazek