Strona 1 z 2

Szarpie i przerywa na rozgrzanym silniku.

: pt kwie 11, 2008 21:32
autor: dygac
Witam Koledzy.

Od kilku dni borykam się z pewnym problemem. Gdy przyśpieszam to silnik przerywa i szarpie. Dzieje się to na gorącym silniku. Na zimnym praktycznie nie da się tego zauważyć. Podpinałem VAGa ale niestety nie ma żadnych błędów - ale może i to dobrze :grin:
Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale zmieniał mi mechanik olej też kilka dni temu i zalał na MAXa na podziałce - ale to raczej nie to.
Przepływka podmieniona na drugą sprawną - efekt ten sam.
Może to świeca(e), kabel WN, moduł ?
Na postuju nie szarpie przy wciskaniu gazu, ale słychać niesynchroniczne wybuchy w wydechu.

Proszę Was o pomoc.
Pozdrawiam :bigok:
dygac

: śr kwie 16, 2008 14:58
autor: VRedny
Witam.Miałem podobne objawy w moim VR i dopiero po dokładnym oglądnięciu stwierdziłem urwany przewód silnika krokowego, jak i równiez przetarty wąz powietrzny. Co do tego przewodu urwał się przy samym wejściu do wtyczki ,prawie nie zauwazalne.

: śr kwie 16, 2008 15:05
autor: kielbas2
Sprawdz sonde lambde i niebieski czujnik

: śr kwie 16, 2008 15:57
autor: dygac
powiem Wam co zauważyłem, wyciągnąłem kable i świece - wszystko ładnie doczyściłem do efektu nowości, kable dokładnie obejrzałem i przetarłem z kurzu itp. Efektem było 100km bezproblemowej jazdy - później wróciło ale już znacznie słabiej widoczne. Świece faktycznie nie podobały mi się i trafią do wymiany (jak wrócę do domu dodam fotki i podpowiecie) Może macie dostęp do świec dedykowanych do VRa 94r? Najlepiej BERU :bigok:

Pozdrawiam :bajer:
dygac

: śr kwie 16, 2008 18:07
autor: lawrai
najlepiej to świece NGK :p

: śr kwie 16, 2008 22:52
autor: dygac
rzućcie okiem na wyjęte aktualne świece (NGK) - co można o nich powiedzieć? Wyglądają prawidłowo? Siedzą oryginalnie odkąd zrobiłem SWAPa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: czw kwie 17, 2008 08:08
autor: kielbas2
masz tu link

Klik



:pub:

: czw kwie 17, 2008 15:47
autor: jabolo
druga od góry wyglada podejżanie....hmm sam niewiem

: czw kwie 17, 2008 18:03
autor: dygac
jabolo, ta druga też u mnie wzbudziła podejrzenia, aktualnie rozglądam się za świecami. Orientujecie się czy Beru Z173 pasują tylko do silników powyżej 95r. ?

: pt maja 23, 2008 23:37
autor: arovr6
i co wkońcu było -przyczyna ?? świece ??kable ??...

: sob maja 24, 2008 09:47
autor: dygac
przyczyną oczywiście były/są kable WN ale wymiana świec dała wyraźnego kopa :okej:
Chwilowo szukam dobrych kabelków oczywiście tylko Beru.

Jak mocniej popada albo utrzymuje się parówa po deszczu to potrafi szarpnąć, ale odkąd wyczyściłem kabelki powierzchownie to jest cacy :helm:


Pozdrawiam :bigok:
dygac

[ Dodano: 07 Lip 2008 13:57 ]
temat wraca :crazy:
czyszczenie kabli pomagało na kilka dni a czasem na dzień lub wogóle i jak później się okazało deszcz nie miał na to wpływu
dorwałem kable BREMI i na nich jest identycznie więc tu jedną rzecz mogę wykluczyć

Po założeniu kabli niby wszystko ok ale gdy silnik dostanie temperatury roboczej to znów wraca niestabilna praca na postoju (raz na jakiś czas potrafi rzucić silnikiem delikatnie) no i w trasie przy przyśpieszaniu robi "prrryyyyyttt" szarpie i nie czuć że przyspiesza.
Jak silnik jest chłodny to wszysko jest cacy. Qrcze najlepiej jakby dorwać moduł zapłonowy i podmienić na teścik. Bo czy jest możliwe aby coś w module pod wpływem temperatury się rozszerzało i nie miało styku (płytka elektroniki) ?
Iskra nigdzie nie skacze nawet mimo zroszenia całych kabli.

Może jeszcze ewentualnie kable zasilające moduł bo mechanik mi je nakłuwał jak szukał bodajże iskry. Komp nie zgłasza żadnych błędów.

: pn lip 07, 2008 14:01
autor: vw_vw
[b]kielbas2[/b], wspomniał o niebieskim czujniku - za co jest odpowiedzialny?

: wt lip 08, 2008 19:36
autor: O213
niebieski czujnik - info o temperaturze silnika dla ECU

: czw lip 10, 2008 10:15
autor: desert740
Mam tak samo ale w silniku 1.4 MK3 Variant robi identycznie jak opisuje dygac.