Strona 1 z 2

[vr6] Hamulce

: pn paź 01, 2007 19:41
autor: fuldi
Witajcie ;)
Mam problem - mam nawiercane tarcze w swoim vr ale zauwazylem ze od tych nawierconych otworow ida pekniecia wiec kategorycznie musze je wymienic. I tutaj moje pytanie/prosba co najlepiej kupic? dodam ze bede podnosil moc takze mysle zeby juz kupic cos porzadnego, moze 312mm tarcze 2-tloczkowe zaciski ( tylko od czego?) co o tym sadzicie? Wiadomo ze chcialbym taki zestaw ktory podpasuje bez wiekszej rzezby.
Pomozcie :)

: wt paź 02, 2007 08:52
autor: BARANMC1
fuldi, Wszystko zalezy ile chcesz wydac !!
jak naprawde chcesz konkret to taki zestawik : http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232370.html
Mysle ze do takich seryjnych tarcz dołozyc zaciski 2 tłoczkowe z Audi S2 i powinno byc duzo lepiej. Mozna pokombinowac z zaciskami i resztą od S3ki to były na 5*100 312mm, ciekawie wyglada i pewnie mega dobrze hamuje zestaw od Szymonars

: wt paź 02, 2007 09:24
autor: Borys
BARANMC1 pisze:fuldi, Wszystko zalezy ile chcesz wydac !!
jak naprawde chcesz konkret to taki zestawik : http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232370.html
Mysle ze do takich seryjnych tarcz dołozyc zaciski 2 tłoczkowe z Audi S2 i powinno byc duzo lepiej. Mozna pokombinowac z zaciskami i resztą od S3ki to były na 5*100 312mm, ciekawie wyglada i pewnie mega dobrze hamuje zestaw od Szymonars
ja u siebie zmieniłem na 288, narazie sie docierają klocek taki sam jak w 312 mm

: wt paź 02, 2007 10:45
autor: fuldi
koszta... hmm mysle cos ok 1000-1100 zl
BARANMC1, te co wkeiles linka sa extra tylko troszku drogie jak dla mnie ;)
Borys, mozesz napisac wiecej o twoim zestawie?

: wt paź 02, 2007 11:08
autor: BARANMC1
fuldi, Skutecznosc w 280 takie jak masz a 288 jest praktycznie taka sama i z doswiadczenia wiem ze 280 lepiej sie sprawowały wiec juz lepiej szukac jakis 312mm

: wt paź 02, 2007 11:43
autor: Borys
BARANMC1 pisze:fuldi, Skutecznosc w 280 takie jak masz a 288 jest praktycznie taka sama i z doswiadczenia wiem ze 280 lepiej sie sprawowały wiec juz lepiej szukac jakis 312mm
ja bym polemizował z tą lepsza skutecznoscia 280mm

po pierwsze 288 maja wieksze tarcze po drugie klocek jest wiekszy taki jak w 312mm wiec skoro w 312mm kolek jest ten sam co w 288 to niby czemu 280 ma byc lepsze?

: wt paź 02, 2007 11:55
autor: BARANMC1
Borys pisze:czemu 280 ma byc lepsze?
288mm z tego co wiem bardziej sie przegrzewały co wiąze sie z mniejszą skutecznoscią hamowania przy dłuzszym hamowaniu a o takim to napewno mowa, smigałem autami z 280 i 288 i jakos nie widziałem roznicy

: wt paź 02, 2007 13:19
autor: Borys
BARANMC1 pisze:
Borys pisze:czemu 280 ma byc lepsze?
288mm z tego co wiem bardziej sie przegrzewały co wiąze sie z mniejszą skutecznoscią hamowania przy dłuzszym hamowaniu a o takim to napewno mowa, smigałem autami z 280 i 288 i jakos nie widziałem roznicy
no temperatura musi byc duza tarcza duzy klocek

ja widze jedynie róznice w autach z ABS i bez, w abs o wiele lepiej hamuje pedał twardy delikatnie dotkniecie hamulca i juz hamuje, a bez ABS dziwny ten hamulec, hamuje ale nie jest to co z abs

: wt paź 02, 2007 13:49
autor: BARANMC1
Głowne pytanie powinno brzmiec:
- 280/288 + zaciski 2 tłoczkowe z S2
- 312 + zacisk seryjny 1 tłoczkowy ,tylko ze przy tej srednicy to koło musi byc 16'' co moze byc problemem w np:MK2 w Mk3 temat do przeskoczenia
co skuteczniejsze i wydajniejsze

: wt paź 02, 2007 16:20
autor: fuldi
BARANMC1, masz racje co do tego glownego pytania,no chyba ze jest jeszcze jakas inna opcja w tych kosztach? jesli mozecie to napiszcie ceny i jak mocno rzeba rzezbic zeby je zamontowac te zestawy
Borys, napiszesz mi o tym twoim zestawie? jakiej firmy masz itd

: wt paź 02, 2007 18:01
autor: toffic
Borys pisze:a bez ABS dziwny ten hamulec, hamuje ale nie jest to co z abs
A o jakiej pompie mówisz?? Testowałeś kiedyś 24 z B4??

: wt paź 02, 2007 19:36
autor: fuldi
no wlasnie a co z pompa? moze by tez zmienic na wydajniejsza?

Panowie licze na wasza pomoc ;)

: wt paź 02, 2007 21:26
autor: BARANMC1
fuldi, w tym zestawie co ma Borys nic ni etrzeba zmieniac bo to przeciez seryjne heble z GTI po 95r i VRA 2,9 ale w przypadku 312mm to juz powinno si ecos pokombinowac

: wt paź 02, 2007 23:15
autor: Borys
BARANMC1 pisze:fuldi, w tym zestawie co ma Borys nic ni etrzeba zmieniac bo to przeciez seryjne heble z GTI po 95r i VRA 2,9 ale w przypadku 312mm to juz powinno si ecos pokombinowac
bez przesady, taka sama zaianka jak 280 na 288
zeby miec 312 wystarczy tarcza jarzmo i zacisk plug and play

a tak wyglada klocek 256/280 w porównaniu z klockiem 288/312
Obrazek